100-L. P. taeniatus.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    #76
    Tack skall du ha Robin!
    Jag har en naggande känsla av att det kommer fler snuttar.
    Har ju beställt en ny kamera med filmmöjligheter i HD-upplösning, snackade med killen där jag beställt den och kameran är restnoterad, så att jag får vänta lite till innan dom får den i lager - men när jag väl får börja använda den nya kameran blir det nog ett uppsving på både bilder och filmer!

    Kommentar

    • Albinfiskare
      • November 2007
      • 1399

      #77
      Ursprungligen postat av MaxB
      Tack skall du ha Robin!
      Jag har en naggande känsla av att det kommer fler snuttar.
      Har ju beställt en ny kamera med filmmöjligheter i HD-upplösning, snackade med killen där jag beställt den och kameran är restnoterad, så att jag får vänta lite till innan dom får den i lager - men när jag väl får börja använda den nya kameran blir det nog ett uppsving på både bilder och filmer!
      Vad är det för kamera du beställt?

      Kommentar

      • drd
        • March 2004
        • 5586

        #78
        Det måste vara en canon eos 50D man kan ju bara inte köpa en nikon d90 eller så ju....
        ________________________________________________

        Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

        Kommentar

        • Markus1984
          • November 2008
          • 2606

          #79
          Fisk.
          Medlem i Västerås Akvarieförening www.vaaf.se!

          Kommentar

          • Peter1904
            • February 2003
            • 1079

            #80
            Ursprungligen postat av MaxB
            Jag har gjort en liten makeover i karet och adderat lite kokosnötter. Det går några guppys där som dom kan jaga efter lite om andan faller på.
            På måndag skall jag sätte lite mer växter runt nötterna och på de öpnna sandslätterna.
            Tycker det ser ut som att honan är lite på G men att hannen inte fattar vinken. Han kanske fortfarande är lite för liten. Göd upp honom lite så blir det snart yngel!

            Kommentar

            • Albinfiskare
              • November 2007
              • 1399

              #81
              Ursprungligen postat av drd
              Det måste vara en canon eos 50D man kan ju bara inte köpa en nikon d90 eller så ju....
              Canon:O Pi katten!!

              men jaha, jag som trodde att det var en riktigt videokamera..

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                #82
                Ursprungligen postat av drd
                Ser bra ut Max

                Ska själv snart ut i köket och koka ett par kokosnötter så "köttet" släpper ordentligt på insidan sen ska drd göra nya grottor.
                Ursprungligen postat av c90368
                Håller med dig!

                Tänkte att jag skulle ha tagit tag i det där under den senare delen av helgerna. Istället blev det sjuksängen och mest torrfoder till de stakars fiskarna. Men det var väl lika bra det när jag inte ens orkade byta vatten hos dem förra söndagen. Blev tisdag istället

                Artemia har jag hyfsad koll på, men vattenloppor vet jag nada om Har du lite info att dela med dig av...
                Ursprungligen postat av Albinfiskare
                Vad är det för kamera du beställt?
                Ursprungligen postat av Peter1904
                Tycker det ser ut som att honan är lite på G men att hannen inte fattar vinken. Han kanske fortfarande är lite för liten. Göd upp honom lite så blir det snart yngel!

                Halloj Boys!

                Kokosnötsköttet bände jag bara loss med en kniv, det föll ur i stora bitar och lämnade en torr, jämn yta inuti... men ett bra tips där, drd - att koka nöten innan man karvar ut köttet, om det skulle vara så att det inte lossnar.

                Vattenloppor håvar jag upp i en damm här uppe i skogen - och även z-shopen har riktigt fina levande vattenloppor (hjuldjur?) lite då och då.

                Kameran är en Canon Powershot SX10 IS - en inte alltför avancerad kamera, men som har det jag är ute efter; att kunna filma i HD.

                Ja, taeniatushonan är lite på G och de behöver nog äta upp sig lite. Det är inte på något sätt "bråttom för min del", dom får ta den tid på sig som behövs - men helt klart vill man ju se lite action!

                Kommentar

                • c90368

                  • September 2006
                  • 5973

                  #83
                  Stressad Mats?

                  Inte likt dig att klumpa ihop svar på detta sätt.
                  Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                  http://www.youtube.com/user/c90368
                  /Maths

                  Kommentar

                  • aronman
                    • October 2008
                    • 79

                    #84
                    Hej!
                    Hur går det med dina Taeniatus:ar?
                    Har själv fått fatt i ett par som har huserat i mitt 160 kar nån vecka nu, inte riktigt hemmastadda ännu försöker hitta ett revir som ska tillåtas av mina ap. bitaeneita.

                    /Andreas

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      #85
                      Ursprungligen postat av aronman
                      Hej!
                      Hur går det med dina Taeniatus:ar?
                      Har själv fått fatt i ett par som har huserat i mitt 160 kar nån vecka nu, inte riktigt hemmastadda ännu försöker hitta ett revir som ska tillåtas av mina ap. bitaeneita.

                      /Andreas

                      Njaaaaoo - de har varit lite "halvkrassliga" ett tag, stått och tryckt lite - men det verkar som att det blir bättre och bättre - men... ingen action tyvärr...

                      Kommentar

                      • osis
                        • February 2008
                        • 851

                        #86
                        Uppdatera gärna här också!

                        Kommentar

                        Arbetssätt...