Proyecto América del Sur

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Markus1984
    • November 2008
    • 2606

    Glömde svara i melladagarna när du så snabbt vispa ihop en rulle på beställning

    Riktigt trevligt med tetrorna, nu får man verkligen se hur stort akvariet är!

    Det har vuxit till sig riktigt bra med mossan på rötterna najs najs!
    Medlem i Västerås Akvarieförening www.vaaf.se!

    Kommentar

    • NIC
      • January 2008
      • 5121

      Karet innehåller nu 4 discus, scalarerna ska bort i olika kar och lägga rom för sig själv så kanske de lyckas nån gång...

      http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

      Kommentar

      • Patrik Steen
        • May 2006
        • 8464

        En ny bild borde kanske vara på plats
        Mvh.Patrik

        Kommentar

        • NIC
          • January 2008
          • 5121

          Ursprungligen postat av Patrik Steen
          En ny bild borde kanske vara på plats
          Ska fixa det när de vaknar.

          http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

          Kommentar

          • NIC
            • January 2008
            • 5121

            På begäran.
            De nya discusarna är väldigt mörkt bruna, tycker det är rätt snyggt med det bruna och röda spröt. De antog den skepnaden så fort de hamnade i köpepåsen, antar att de måste vänja sig vid det nya karet, har trots allt bara gått däri i 2 dagar.

            En sådär bild...
            Klicka på bilden för större version

Namn: snake skin.jpg
Visningar: 1
Storlek: 118,7 KB
ID: 2107599

            Också en på de "gamla"
            Klicka på bilden för större version

Namn: rödturkos.jpg
Visningar: 1
Storlek: 127,5 KB
ID: 2107600

            http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

            Kommentar

            • Big_Sal
              • March 2008
              • 470

              Megafina diskusar! Då hann du före ner i diskusträsket...

              var köpte du dem? hur stora är de?
              //Salle

              Kommentar

              • Metalfrenzy
                • January 2009
                • 199

                man blir allt lite sugen på diskus faktiskt. Verkar råda diskusfeber på forumet
                Nu är det bara att njuta!

                Kommentar

                • NIC
                  • January 2008
                  • 5121

                  Ursprungligen postat av Big_Sal
                  Megafina diskusar! Då hann du före ner i diskusträsket...

                  var köpte du dem? hur stora är de?
                  Hehe..
                  De små köptes i Lund, ca 7 cm. (Röd/turkos)
                  De andra köptes i Lomma.... CA 12 cm. (snakeskin)

                  http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

                  Kommentar

                  • NIC
                    • January 2008
                    • 5121

                    Ursprungligen postat av Metalfrenzy
                    man blir allt lite sugen på diskus faktiskt. Verkar råda diskusfeber på forumet
                    Verkar inte bättre...!

                    http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

                    Kommentar

                    • Ouscazz

                      • February 2009
                      • 910

                      Du, de där rödturkarna ser mer än lite undernärda ut av bilden att dömma. Stämmer det?
                      www.diskusforum.se
                      www.loricariidae.se

                      Kommentar

                      • NIC
                        • January 2008
                        • 5121

                        Ursprungligen postat av Ouscazz
                        Du, de där rödturkarna ser mer än lite undernärda ut av bilden att dömma. Stämmer det?
                        Stämmer ganska bra, bilden är tagen dagen efter de kom från affären.
                        Äter lite dåligt men jag har tänkt flytta över de till ett ensamt kar och tokmata de ett tag.

                        http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

                        Kommentar

                        • ansjo
                          • November 2005
                          • 29967

                          Ursprungligen postat av NIC
                          Stämmer ganska bra, bilden är tagen dagen efter de kom från affären.
                          Äter lite dåligt men jag har tänkt flytta över de till ett ensamt kar och tokmata de ett tag.
                          Sorry Nic, men de kommer nog tyvärr inte att bli så gamla om du inte ordnar det väl för dem. Jag är även tveksam att du ens då kommer att få igång dem riktigt utan kommer att bli hackkycklingar om du har dem med fler diskusar.
                          De diskusarna skulle jag personligen inte tagit hem om jag ens fick betalt för att ta emot dem, och det säger jag inte för att vara taskig utan jag säger som det är, utan krusiduller. Visst kan jag säga att de var jättefina, men skulle de då gå och dö så finns risken att du köper lika usel fisk nästa gång.
                          Hoppas att du inte går ner dig för mycket efter dessa orden, men dina SS ser å andra sidan bra ut i sin ungdom!
                          /Anders

                          Medlem i NCS - givetvis!

                          Kommentar

                          • NIC
                            • January 2008
                            • 5121

                            Ursprungligen postat av ansjo
                            Sorry Nic, men de kommer nog tyvärr inte att bli så gamla om du inte ordnar det väl för dem. Jag är även tveksam att du ens då kommer att få igång dem riktigt utan kommer att bli hackkycklingar om du har dem med fler diskusar.
                            De diskusarna skulle jag personligen inte tagit hem om jag ens fick betalt för att ta emot dem, och det säger jag inte för att vara taskig utan jag säger som det är, utan krusiduller. Visst kan jag säga att de var jättefina, men skulle de då gå och dö så finns risken att du köper lika usel fisk nästa gång.
                            Hoppas att du inte går ner dig för mycket efter dessa orden, men dina SS ser å andra sidan bra ut i sin ungdom!
                            Det är bara bra att höra vad de som kan har att säga!
                            Kan nog hålla med dig såhär i efterhand.. Väldigt stor skillnad på dom och på de andra 2!!
                            Faktum är att de små är rätt tuffa, drar loss stycken med räkmix från scalarernas mun etc. Men det är som du och andra skrivit, de är jäkligt tunna och risken är väl att de inte blir så gamla... Får hoppas på det bästa helt enkelt, är ju ny på discus..

                            http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

                            Kommentar

                            • ansjo
                              • November 2005
                              • 29967

                              Om du kollar in de små diskusarna från sidan och jämför ögonstorleken kontra kroppsstorleken med dina SS så ser du stor skillnad. En diskus öga ska gå in ca 5ggr på höjen i det svarta band där det sitter för att vara i bra uppväxtfas, om du hänger med vad jag menar. På dina små ser det ut att vara 3-4 ögon i höjd.
                              För att ha en chans att rädda dem bör du ha dem i ett eget kar, dra upp tempen till 30+ och medicinera mot flagellater och ev. andra sjukdomar då jag gissningsvis tror att deras skit inte ser ut som den ska?
                              Även om du gör detta, och de mot all förmodan skulle klara upp det hela finns det stor risk att de kommer att ligga efter och de snart blir sjuka igen.
                              Se det som läropengar och jag tror inte du gör om samma misstag en gång till?
                              Ska man köpa diskus och inte är så hemma på dem än bör man göra det från affärer eller privatsäljare som säljer bra och frisk fisk.
                              /Anders

                              Medlem i NCS - givetvis!

                              Kommentar

                              • Ouscazz

                                • February 2009
                                • 910

                                Hade jag varit som du NIC hade jag gått tillbaka till affären där du har köpt dem och krävt pengarna tillbaka. Fiskarna lider klart och tydligt av näringsbrist och har så gjort under en lång period. Ansjo har helt rätt när det gäller förhållandet på ögonens storlek jämfört med kroppen.

                                Kolla in mina röda i min tråd, det är nästan på andra hållet, man skulle kunna tro att Stendker har pumpat i dem högproteinkäk med tratt... äh förresten.. jag knäpper in en bild här..
                                Bifogade filer
                                www.diskusforum.se
                                www.loricariidae.se

                                Kommentar

                                Arbetssätt...