125L Tanganyika

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Johanski
    • February 2007
    • 3044

    125L Tanganyika

    På begäran av en SA-tok så gör jag nu en ny tråd, då jag ändrade lite planer på vad jag skulle ha i mitt 125L.. typ tre gånger

    Tillslut blev det iaf ett tanganyika, och nu går där enbart 5 prinsessor. Jag hoppas jag får ett par, och då får de andra tre förmodligen åka tillbaka till affären. Varför jag valde just prinsessor är för att jag hört så mycket om deras yngelvård, ska bli kul att se flera generationer av sessor hjälpa till att sköta de små. Väntar spänt på lite action just nu

    Iaf, såhär ser det ut i dagsläget, funderar på att ändra lite i stenformationen, men jag är relativt nöjd. Lite småplock så borde det vara klart

    Edit:

    Ja, som vanligt så är termometern på framrutan utan att jag tänker på det. suck.
    Bifogade filer
  • Albinfiskare
    • November 2007
    • 1399

    #2
    Ser man lite mossa där mellan stenarna?

    Kommentar

    • Johanski
      • February 2007
      • 3044

      #3
      Jaaa, jag provar Har bara tryckt dit den, och har rätt strömt i karet så jag får se om den hinner växa fast innan den blåser bort.

      Kommentar

      • Vimsa
        • November 2008
        • 768

        #4
        Snyggt Men, tycker stenarna är lite för mörka. Kontrasten mellan sten/sand är lite för stor. Annars riktigt snyggt som sagt

        Kommentar

        • Big_Sal
          • March 2008
          • 470

          #5
          håller med föregående om kontrasten. men snyggt annars. har du kvar monsterpumpen som du tänkte ha i floden?
          //Salle

          Kommentar

          • Johanski
            • February 2007
            • 3044

            #6
            Tack för kritiken. Det är jag som är så otroligt dålig på att fota så sanden verkligen lyser, den är inte SÅ ljus i verkligheten, även om jag hade velat ha en mörkare. Orkar dock inte fixa nytt grus för tillfället. Anledningen till att jag använder kolsten är att det är lätt, och billigt. Jag har ingen frigolit under så vågar inte använda vanlig sten heller.

            Jag har kvar pumpen ja, men slog av den då jag tyckte den var lite för stark för sessorna. Det får duga med 600L/T nu, de verkar inte klaga

            Kommentar

            • mattsson
              • December 2004
              • 115

              #7
              hehe 600 liter timmen duger gott o väl! Dom lär ju stortrivas däri med alla små gömslen, men jag hade nog inte heller kört på kolsten. då är vanlig sten du hittar ute i naturen snyggare, men som sagt vill du inte chansa så, men jag hade lagt i dom, även utan frigolit. Hur stora är prinsessorna nu? / tobbe
              gone fishing...

              Kommentar

              • Johanski
                • February 2007
                • 3044

                #8
                Jag har gott om schyssta stenar som jag plockat ute, men vill inte använda dem då jag gärna vill ha lite höjd på röserna.

                De är väl runt en 5cm eller så.

                MVH Johan

                Kommentar

                • Johanski
                  • February 2007
                  • 3044

                  #9
                  Oj, här har det gått lite tid ser jag Det som har hänt sen sist är:

                  En prinsessa blev utmobbad och riktigt sönderslagen, så hon fick gå i karantän tills hon blev okej igen, sen tillbaka till affären där hon nu simmar glatt med andra T-ciklider. Sen tyckte jag det stod stilla i karet, var någon konstig harmoni bland firrarna, och det bara gick på. Sen för någon vecka sen kom jag hem och såg runt 25 vita prickar simma runt i akvariet, yngel hade kommit!

                  Efter det blev det lite mer osämja, en av de mindre blev utmobbad, och den tar nu varje tillfälle att VRÄKA i sig yngel. De är inte riktigt så duktiga på sin yngelvård ännu. Fem yngel lever fortfarande och jag börjar se en form på dem, riktigt fina

                  Har idag slängt i två ancistrus för att motverka algerna som kommer, så nu är det bäst att de försvarar sin grotta lite bättre. Har två välreflekterade t5-rör utan växter, så det kommer en hel del alger. Aja, det gör mig ingenting egentligen, ser mest lite naturligt ut.

                  Nu ska jag bort en vecka så jag är tveksam till att ynglena överlever, men det kommer säkert fler kullar. Vattnet är fortfarande kristallklart och väldigt rent. Inte haft några som helst problem i akvariet.

                  Ni får ursäkta för den relativt bildlösa uppdateringen, har ingen kamera hemma just nu men jag lovar att återkomma med det

                  Kommentar

                  • PJEY
                    • December 2008
                    • 6

                    #10
                    Ursprungligen postat av Johanski
                    Ni får ursäkta för den relativt bildlösa uppdateringen, har ingen kamera hemma just nu men jag lovar att återkomma med det
                    Hehe för att jag har kameran
                    *äter fisk*
                    Pysslar > http://www.pjeyskejs.blogspot.com

                    Kommentar

                    Arbetssätt...