Inredningssynpunkter

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • minihus
    • March 2005
    • 47

    #46
    Ja det är väl så antar jag.. de finns väl ingen som inte hittar på bus om nätterna ^^,
    Idag fick de krossat flingfoder och det åts med god aptit. Kakaduahanen har bosatts sig i mittengrottan och försöker locka in nåt villigt fruntimmer, vi får se om det blir ynglingar med tiden.
    Spännande små varelser det där, med betoning på små.. Får fundera på det där med schackbrädorna men jag vill ju inte att de ska norpa apistosarnas grottor..?

    Kommentar

    • c90368

      • September 2006
      • 5973

      #47
      Ursprungligen postat av minihus
      Får fundera på det där med schackbrädorna men jag vill ju inte att de ska norpa apistosarnas grottor..?
      Schackbräden är helt ointresserade av grottor, de är frilekande. Om de är ensamma lägger de ofta rom på stenar, rötter eller ett eklöv, som på min film på just lekande Schackbräden (YouTube sök på "c90368").

      Om det finns Ap med revir på botten brukar de flytta upp en nivå och lägga rom på något växtblad.

      Med andra ord brukar de inte konkurrera med Ap, vilket gör dem till ett bra sällskap.
      Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
      http://www.youtube.com/user/c90368
      /Maths

      Kommentar

      • minihus
        • March 2005
        • 47

        #48
        Nämen tänk så trevligt, en anpassningsbar fisk! Kanske blir en grupp sådana också vad det lider då.. 1+2 där också?

        Kommentar

        • c90368

          • September 2006
          • 5973

          #49
          Ursprungligen postat av minihus
          Nämen tänk så trevligt, en anpassningsbar fisk! Kanske blir en grupp sådana också vad det lider då.. 1+2 där också?
          Ja, men tänk på att hannar är extremt duktiga på att likna honor!

          En "hona" hos mig kom fram efter ett år och blev den dominanta hanen!

          Läs inlägg 53 i denna tråd, men läs alla andra innan

          Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
          http://www.youtube.com/user/c90368
          /Maths

          Kommentar

          • minihus
            • March 2005
            • 47

            #50
            På så sätt.. får ta hem några fler än jag vill ha även denna gång då! =)

            Kommentar

            • minihus
              • March 2005
              • 47

              #51
              Jodå, här händer det grejor!
              Alla grupper har enats och de håller på att kika runt bland grottor och rötter för att finna sitt egna lilla krypin.
              Första rommen kom igår (åtminstone märkte jag det då) och det är en kakaduahona som kurat in sig i en rothålighet och vaktar rom. (Svårt att få med henne på bild..)
              Får se om det blir något av det, spännande!
              Bifogade filer

              Kommentar

              Arbetssätt...