Annorlunda Bakgrund

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Dovlind
    • November 2008
    • 37

    #16
    Tackar tackar, blev rätt nöjd för att vara ett första försök.
    Skulle vara väldigt kul ifall någon skulle testa med lite andra stenar och färger tex, kanske prova att värma ut en rot eller nått.
    "Jag vet att vi människor och fiskarna kan leva i fred med varandra." George W. Bush

    Kommentar

    • Spiksoppa
      • September 2008
      • 62

      #17
      Riktigt riktigt snygg bakgrund! Jag ska testa nån gång i framtiden...
      Du borde jobba med att tillverka såna och sälja!:P

      Kommentar

      • Dovlind
        • November 2008
        • 37

        #18
        Hehe, ja det hade varit något det. Är dock lite tidsödande så det skulle nog inte löna sig.
        Tack förresten.
        "Jag vet att vi människor och fiskarna kan leva i fred med varandra." George W. Bush

        Kommentar

        • Nattysan
          • November 2008
          • 1

          #19
          WOW! Jäkligt snyggt. +++++

          Kommentar

          • bjojoj
            • December 2006
            • 35

            #20
            Ursprungligen postat av DAHLBERG
            Hade funderat på att göra samma sak med polystyrén, men har aldrig orkat Jag vet inte vad din plast kostade, men PS kostar drygt 100 kr för 2000 x 1000 x 1,5 mm så det kanske är ett bättre alternativ Bra att någon visar vägen iaf!
            Var får man tag i plasten till detta pris? Vet du nåt om dess egenskaper? Klurar på att bygga heltäckande ljusramp, men har inte bestämt mtrl ännu.

            Klart intressant bakgrundsbygge med finfint resultat förresten!

            Kommentar

            • Bowman
              • December 2008
              • 1318

              #21
              Himla schysst Dovlind. Blir lite sugen på denna metod istället för frigolit/husfix/betong/färg/lack + 500 mantimmar typ.

              Tror det faller på att jag inte har någon som helst artistisk läggning, så vid målningen skulle jag säkerligen lika gärna måla med blå, gul, grön och blå fingerfärg från närmaste dagis..

              Man man kanske skulle testa endå..

              Kommentar

              • DAHLBERG
                • September 2008
                • 1598

                #22
                Ursprungligen postat av bjojoj
                Var får man tag i plasten till detta pris? Vet du nåt om dess egenskaper? Klurar på att bygga heltäckande ljusramp, men har inte bestämt mtrl ännu.

                Klart intressant bakgrundsbygge med finfint resultat förresten!
                Kolla med t ex Lundgrens Sverige AB om de kan ta hem. Det tillkommer ju frakt så det blir såklart inte det priset om du köper bara ett ark

                Polystyren är en skitplast som inte tål kemikalier, värme eller UV (solljus)... Den lämpar sig kanske inte till en lysramp då den blir ganska varm och plasten kommer nog att smälta :S Du kan läsa lite på Wikipedia: http://sv.wikipedia.org/wiki/Polystyren

                Du kanske kan göra rampen i tunn plåt? Lite jobbigt att bocka och svetsa om man inte har tillgång till det kanske ...
                DAHLBERGS AKVARIER - BLOGG
                750 liter paludarium - T. microlepis, T. biocellatus, P. leucomystax
                540 liter kulfisk - T. lineatus
                120 liter salt - Koraller och fisk

                Kommentar

                Arbetssätt...