Uppgradering av nuvarande Räkvas

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • eriahl
    • April 2004
    • 5681

    Hemskt med sånt där maktmissbruk av "myndigheter"
    "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

    Kommentar

    • Ken Olofsson
      • November 2006
      • 8014

      svaret från myndigheten kom direkt.

      - FLYTTA.........!!!!!!

      Vilket kanske skulle kunna vara ett alternativ.

      Men i andra meningen skrev hon.

      - DU TAR BARNEN MED DIG.

      Fy fas----.... det går ju inte för sig........


      .



      (see the ironi in the text please)


      .
      Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
      Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

      Kommentar

      • eriahl
        • April 2004
        • 5681

        Nej nej nej. Ja VASEN det går ju för sig menar du såklart
        "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

        Kommentar

        • Patrik Steen
          • May 2006
          • 8464

          Ursprungligen postat av Kensa
          stod på IKEA igår....fingrade på en 65cm vas,,,,,skulle prexis lyfta ner den
          i vagnen när en överordnad "myndighet" ställde en liten fråga....

          - om du köper den, varför tror du att du då får sova bredvid mig ?

          - men älskling, jag ska ju bara....

          - nej, svara på frågan, vart ska du sova ? för bredvid mig sover du inte
          om den står i vårt hus med en massa fiskar

          - men det är inte till fiskarna ju

          - nähä, vad ska du då ha den till ?

          - till räkorna (fiskarna hade jag tänkt ta som en "uppgradering")

          - du har inga räkor

          - nä just det, måsta man ju ha

          - ok, du köper den, när vardagsrummet är klart, när vi har lyse på toan,
          när det inte läcker in på ovanvåningen, när min bil funkar som den ska !!!!

          - ok







          känner mig som en toffel......


          .
          Ja dujäkla mes vem är det som bestämmer där hemma kan man undraom jag ska vara ärlig jag har samma problem var gång jag köper nåt,men nu gjorde jag av med Badrumskaret som NIC fick och det får hon höra ett par gånger om dagen.......Är du nöjd nu.....Är du nöjd nu när karet är borta...Då hon alltid svarar det är väl för Fan ditt val inte mitt...Då jag svarar är det och hon är så korkad att hon får väl skuldkänslor för detså vaser är inga problem här hemma men det blir det nog om ett antal inskaffas kanske
          Mvh.Patrik

          Kommentar

          • Patrik Steen
            • May 2006
            • 8464

            Nu har jag inskaffat mig lite saker idag,det blev en fräck Svart sten som jag hade i vas.Nr1 det är rätt så passande faktiskt plus lite växter som jag hade över och så fick jag några växter på Lyby Akvarieaffär som var långa vet inte namnet på dem hon nämde det men det är redan glömtOch så köpte jag ett luftdrivet filter köpte och köpte gratis ett härligt ord

            Så jag testade att seriekoppla,att en luftpump skulle driva men det orkade den inte fast jag hade strypningar till slangarna så det skulle bli lika,men ack så blev det inte den orkade det inte så det blev av att jag fick köra tillbaka för ett inköp av en tredje Luftpump men som vanligt var hon generös och det fick jag också plus växter näringskulor och en backventil,nästan man har vunnit på Lotto

            Men jag hittade inte en smal rot typ Trollhassel som jag kunde ha i så det var lite besviket men det kommer kanske så småningom får jag hoppassen fattas Ljuset varför handlade jag inte en lamparmantur när jag var på IKEA tänke men jag gjorde det inte så det får lösas med den vanliga spotten som följer med alla vaser känns det sommen inte så länge då det kommer nåt annat,enligt övermakten här hemma"annars ser det dumt ut"ja du säger man baratackar för det!!!!!!!!!!!!

            Nu är det bara Dem Gula räkorna som fattas,lampan också Bla Lite bilder på det hela givetvis,men det kommer bli snyggare med tiden jag är väldigt missnöjd med resultatet fattas en del i karet sen blir det bra tror jag i alla fall.
            Bifogade filer
            Mvh.Patrik

            Kommentar

            • Patrik Steen
              • May 2006
              • 8464

              Givetvis lite frågor om detta hela!!!Nickan här på Zoopet kan erbjuda mig torr Troll Hassel kan man ha det i Vasen skulle vara dö snyggt att ha i jag har för mig att det sker en möglig Historia efteråt man stoppar i det i vattnet någon som vet om det går enligt mig så går det inte men jag vet inte så mycket förutom Fotboll då förstås..Ha Ha
              Mvh.Patrik

              Kommentar

              • rufert
                • January 2007
                • 38

                Oj. Den här tråden är ju nästan bättre än Robert Gustavsson. Ert "Vuxen" snack om att ni inte får köpa en vas är hysteriskt kul.
                Å tycker även de e lide tufft att en expert som Patrik Steen har hittat till lilla Lyby akvarium affär. Jag menar den ligger ju inte direkt i en stad. Den ligger på en sleden grusväg utanför lilla Hörby.
                Förövrigt så älskar jag dina bilder Patrik

                Kommentar

                • Patrik Steen
                  • May 2006
                  • 8464

                  Ursprungligen postat av rufert
                  Oj. Den här tråden är ju nästan bättre än Robert Gustavsson. Ert "Vuxen" snack om att ni inte får köpa en vas är hysteriskt kul.
                  Å tycker även de e lide tufft att en expert som Patrik Steen har hittat till lilla Lyby akvarium affär. Jag menar den ligger ju inte direkt i en stad. Den ligger på en sleden grusväg utanför lilla Hörby.
                  Förövrigt så älskar jag dina bilder Patrik
                  Jag tackar förövrigt är det strongt att man vågar skriva att man är ifrån Hörby
                  Mvh.Patrik

                  Kommentar

                  • Patrik Steen
                    • May 2006
                    • 8464

                    Lekte lite med kameran lite vilka Räkbilder om jag får säga det självden undre där en ensammen Amano
                    Bifogade filer
                    Mvh.Patrik

                    Kommentar

                    • Patrik Steen
                      • May 2006
                      • 8464

                      En rolig Bild på en Körsbärs-Hona med framtida Räklingar på magen som är i full färd att knapra i sig en annan kropp som är ömsad
                      Bifogade filer
                      Mvh.Patrik

                      Kommentar

                      • Patrik Steen
                        • May 2006
                        • 8464

                        Jag ställde Kameran på sportläge för att fånga alla Räkorna som simmar runt,runt hela tiden i den näst minsta vasen ser ut som paronnhajar i en Skålblev så där att fota dem är precis inte stillaSen lite övriga bilder på den nya vasen Bla inga räkor i än men det kommeroch en bild på hur det växer i den största vasen dem verkar trivas i alla fall
                        Bifogade filer
                        Mvh.Patrik

                        Kommentar

                        • Guest

                          Ursprungligen postat av Patrik Steen
                          Lekte lite med kameran lite vilka Räkbilder om jag får säga det självden undre där en ensammen Amano
                          Grymt fina bilder!
                          Du börjar kunna det här nu ju..

                          Kommentar

                          • Ken Olofsson
                            • November 2006
                            • 8014

                            inte alls avundsjuk, nejdå, inte alls avundssjuk...........nääädå--------


                            .
                            Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
                            Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

                            Kommentar

                            • eriahl
                              • April 2004
                              • 5681

                              Såja lugna ner sig nu toffeln....
                              Är det inte svårt att fota i runda vaser?
                              "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

                              Kommentar

                              • Patrik Steen
                                • May 2006
                                • 8464

                                Ursprungligen postat av eriahl
                                Såja lugna ner sig nu toffeln....
                                Är det inte svårt att fota i runda vaser?
                                Tycker det nästan blir som ett extra objektiv på grund ut av att det förstorassvårast är när man ska ta en bild på sidan fast man står rakt framårt dåkan det se kostigt ut som nu det sista växtbilden är ett sådant exempel
                                Mvh.Patrik

                                Kommentar

                                Arbetssätt...