strömakvarie

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • johag86
    • April 2006
    • 124

    strömakvarie

    Har äntligen fått igång mitt 160 liters med 2500 lit/h cirkulation och rening.

    Det skall vara växtfritt, fullt med flodsten och grenar och strömma rejält.

    Behöver förslag på fiskar att inhandla, som skulle passa i detta kar?

    Sugen på sewellia lino....ata, men också sugen på att skaffa någon riktigt ovanlig fisk som gillar strömma vatten. Och tro mig, det strömmar

    Kom med balla förslag så kommer jag med bilder inom en månad!

    J
    400 lit tanganyika
    160 pitbull
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    #2
    Stiphodon-gobier, en av få fiskar som klarar att ta sig upp för vattenfall. Ancistrus (ja, de är forsfisk). Molly (japp, de med). De flesta danios. Chaetostoma förstås. Har du sand så håller många Corydoras till i snabbt strömmande vatten med sandbotten. De flesta L-malar kommer ur strömmande vatten.
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

    Kommentar

    • johag86
      • April 2006
      • 124

      #3
      Har du MSN Azur? Har läst dina inlägg innan. Skulle vara givande med en liten diskussion...

      johag86@hotmail.com

      Lägger du till?
      400 lit tanganyika
      160 pitbull

      Kommentar

      • Johanski
        • February 2007
        • 3044

        #4
        Håller själv på att starta ett akvarium, ligger på 125L och cirkulationen ligger på runt 3000L/H. Ska bli kul att få se hur ditt blir

        Själv ska jag köra Chaetostoma sp (1), dvs. bulldogmal. Då de gillar att gräva sig under stenar etc ska jag inte köra runda stenar, utan blir större skifferplattor så de kan mysa där under, och ev. få yngel, riktigt fina malar, kanske något för dig?

        Kommentar

        • johag86
          • April 2006
          • 124

          #5
          kollade upp dem precis. De verkar riktigt sköna. var får man tag på dem i skåne tro
          400 lit tanganyika
          160 pitbull

          Kommentar

          Arbetssätt...