Projekt 540L Tanganyika+Btn Moduler

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • buffe78
    • October 2007
    • 363

    Projekt 540L Tanganyika+Btn Moduler

    Äntligen har tjejen gott med på att byta ut mitt gammla 540 me hemmasnickrad bänk å bakgrund till ett komplett 540 med bänk å heltäckande ramp dessutom allt i svart, fick tag i karet på blocket bara 2-3år gammalt ska det vara för 3000:- följer även med någon billig btn kopia som ska rivas ut. Har inte hämtat karet än men ska göra det på lördag men först ska jag till Herkules å köpa lite moduler, hade tänkt mig att köpa runt 4 st för jag har redan 2 hemma så totalt blir det runt 6st, min plan är att försöka få till de flesta modulerna i ena hörnet så det blir en känsla av att man kommer ut på öppet hav om ni förstår vad jag menar, bilder kommer naturligtvis under projektets gång, men om jag känner mig själv rätt så kommer det att gå undan. slänger ut en bild på hur karet ser ut just nu hos sin ägare..
    Bifogade filer
    Saknar min John...........Hoppas du har det bra nu.......

  • Katharina
    • December 2006
    • 4045

    #2
    Ha ha... Om det hade varit jag så hade jag nog tiggt till mig ett större kar.. Spännande att se fortsättningen...
    Ha dé bäst... Tina

    Kommentar

    • buffe78
      • October 2007
      • 363

      #3
      hehe, jo visst man kan aldrig ha ett för stort kar, ville igentligen ha ett 600L men det finns inte plats just nu, så det får bli ett större när vi flyttar till hus.....jag är mest glad över att få bygga lite me moduler
      mvh krille
      Saknar min John...........Hoppas du har det bra nu.......

      Kommentar

      • buffe78
        • October 2007
        • 363

        #4
        det blir aldrig som man tänkt sig!!

        Då har jag hämtat karet i skövde, å det va i jätte bra skick så jag helnöjd och jag han även me en tur till hercules å köpte mig llite moduler som sagt, men det va djävlar i mig svårt att försöka klämma in alla i ett hörn ikaret så jag fick släppa lite på det, hade nog varit lättare om man hade haft obegränsat med moduler så att man kunde exprimentera lite, man vill ju inte såga sönder 900 spänn, nåja blev ganska nöjd ändå fick en liten grott känsla till höger där mina troffar kan dra sig undan, ska idag ut å köpa lite mattsvart färg å måla bakrutan å sidorutorna, ska även köpa en säck me blästersand. Ska även försöka dra ut i naturen å leta lite stenar som matchar modulerna, lite bilder kommer så länge så ska jag dra till torp....hej hå...
        Bifogade filer
        Saknar min John...........Hoppas du har det bra nu.......

        Kommentar

        • AORFISH
          • December 2005
          • 284

          #5
          Det blev ju kanon bra!! Ska bli kul att följa den här tråden!

          Ursprungligen postat av buffe78
          Då har jag hämtat karet i skövde, å det va i jätte bra skick så jag helnöjd och jag han även me en tur till hercules å köpte mig llite moduler som sagt, men det va djävlar i mig svårt att försöka klämma in alla i ett hörn ikaret så jag fick släppa lite på det, hade nog varit lättare om man hade haft obegränsat med moduler så att man kunde exprimentera lite, man vill ju inte såga sönder 900 spänn, nåja blev ganska nöjd ändå fick en liten grott känsla till höger där mina troffar kan dra sig undan, ska idag ut å köpa lite mattsvart färg å måla bakrutan å sidorutorna, ska även köpa en säck me blästersand. Ska även försöka dra ut i naturen å leta lite stenar som matchar modulerna, lite bilder kommer så länge så ska jag dra till torp....hej hå...
          MVH/Magnus

          Kommentar

          • Guy Palm
            • March 2002
            • 5720

            #6
            Kommer att bli bra med svart bakgrund där modulerna inte täcker glaset.
            Guy
            ,Poecilia,SKS,GOC,

            Kommentar

            • buffe78
              • October 2007
              • 363

              #7
              Ursprungligen postat av Guy Palm
              Kommer att bli bra med svart bakgrund där modulerna inte täcker glaset.
              Ska precis börja me att tona glaset med svartfilm, är nyfiken på hur det kommer bli. Om det blir mer djup i det än att måla svart, om det blir för ljust hade jag tänkt att sätt en blå bakrund på solfilmen å på så sätt få lite mer djup..
              Saknar min John...........Hoppas du har det bra nu.......

              Kommentar

              • Guy Palm
                • March 2002
                • 5720

                #8
                Verkar rätt så vettigt att använda solfilm i stället för att måla. Man kanske vill ändra något i framtiden.
                Guy
                ,Poecilia,SKS,GOC,

                Kommentar

                • Faltaren
                  • July 2005
                  • 1453

                  #9
                  Ser riktigt bra ut. Ska bli kul att se hur det fortlöper. Jobba på
                  http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=2174459

                  Kommentar

                  • buffe78
                    • October 2007
                    • 363

                    #10
                    det sket sig me solfilmen, blev för blankt tyckte ja, ska sova på nån annan lösning, ni som målat med färg var har ni köpt den fackhandel? eller typ Bauhaus och vad för färg har ni andvändt? Är det nån som har provat att måla på en plyfa eller liknande i olika nyanser, typ mörk blått till svart...?
                    Saknar min John...........Hoppas du har det bra nu.......

                    Kommentar

                    • buffe78
                      • October 2007
                      • 363

                      #11
                      Ursprungligen postat av tasty
                      ser riktigt bra ut. Ska bli kul att se hur det fortlöper. Jobba på
                      tack....
                      Saknar min John...........Hoppas du har det bra nu.......

                      Kommentar

                      • buffe78
                        • October 2007
                        • 363

                        #12
                        Ursprungligen postat av AORFISH
                        Det blev ju kanon bra!! Ska bli kul att följa den här tråden!
                        Tack så mycket, är inte riktigt nöjd än men det ska ju inredas med lite sten oxå.....
                        Saknar min John...........Hoppas du har det bra nu.......

                        Kommentar

                        • jarecki68
                          • September 2005
                          • 453

                          #13
                          Väldigt fint buffe78 !!!
                          jarecki

                          Kommentar

                          • buffe78
                            • October 2007
                            • 363

                            #14
                            Tackar Tackar, en liten fråga till alla! Jag fick med ett Fluval404 ytterfilter men när jag skulle provköra det nu ikväll så läkte det som ett soll, det rann vatten ímmellan pumphuvudet å filterbehållaren, kan det va så att packning är dålig? eller nått annat? har nån haft samma problem? tacksam för hjälp...
                            krille
                            Saknar min John...........Hoppas du har det bra nu.......

                            Kommentar

                            • beerzon
                              • May 2008
                              • 877

                              #15
                              Hade exakt samma problem med mitt 305 första gången, men andra gången tog jag hela min kroppstyngd för att sätta på locket ordentligt, men jag tipsar inte att göra de, man kan ju skada packningen.

                              Jag vågar inte använda mitt 305 pga at de läckte en gång.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...