200l - sällskap

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mazzkot
    • June 2007
    • 400

    200l - sällskap

    Hej jag och min farsa har ett 200l akvarium ståendes i vardagsrummet som min farsa har så att säga "kontrollen" över men nu är det så att det han har gjort med det är att mata fiskarna inget vatten byte elr något så när han inte är hemma så passar jag på och byrta vatten åt han ibland men just nu så är det 4 neoner 2 svarta neoner 10 sorgmanteltetror 2 guppyhonor 3 glasmalar 1 pansramal i ancistrus ochförvånanssvärt 3 st multisar Det som är det roliga i det hela är att multisarna har fått en egen liten hörna i akvariumet och dem var först i mitt 60l akva´rium menn då så skulle det bli ett malawiyngel akvarium, Så mina val var att åk med dem till zoo eller lägga dem i pappas akvarium och hoppas Men nu så står det ett 30l akvarium över dit dem kan flyta . Men det jag vill ha hjälp till är att göra om deta 200l akvarium till ett sälskaps akvarium dr fiskarna ynglar av sig hej vilt som det var för några år sedan när min pappa hade intresset uppe Men nu är det också så att jag har köpt guppys i omgångar till akvariumet men dem har dött oförklarigt, men jag frågade i sjuk- tråden och där sa dematt dem tyckte att jag skulle ha i koboltosan i akvariumet. S å jag skulle vilja ha hjälp med vad i tycker att jag ska göra och vad för fiska jag ska ha där i Grund fiskarna jag hade tänkt mig är väll guppy och platy. Tacksamm för svar
    mvh Mathias Wiberg

    Så här ser akvariumet ut nu

    Klicka på bilden för större version

Namn: akvarium 200l.jpg
Visningar: 1
Storlek: 106,3 KB
ID: 2177548
  • Jens A.
    • March 2007
    • 5026

    #2
    Tjaa...kanske du skulle plantera det lite tätare och istället för guppys ha platys och mollies i där? Kanske någon liten sydamerikansk ciklid?
    Koboltosans effekt råder det delade meningar om...det är inte riktigt klarlagt att det har någon effekt på levandefödare. Jag fick det tipset för tag sedan, jag också.
    Earth first! We´ll screw up the other planets later!

    Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

    Kommentar

    Arbetssätt...