Ansjos nya badkar!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    Ursprungligen postat av danne0301
    Men jaha nu trillade slanten ner, du menar att hade du inte haft allrisk så hade du inte fått ett öre.
    Så fattade jag det iaf. Ska kolla närmare vad som gäller när jag ringer till henne nästa vecka med kostnadsförslag på ett nytt kar.
    Sedan skiljer det sig mellan bolagen med, tror knappast att Folksam är ett av de generösaste bolagen på marknaden...
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • karrokaja
      • March 2006
      • 5388

      Ursprungligen postat av ansjo
      Så fattade jag det iaf. Ska kolla närmare vad som gäller när jag ringer till henne nästa vecka med kostnadsförslag på ett nytt kar.
      Sedan skiljer det sig mellan bolagen med, tror knappast att Folksam är ett av de generösaste bolagen på marknaden...
      Jag har trygghansa och fick 3,700 för mitt som kostade 6,500, detta sålde jag som sagt för 2,500 och då fick jag ju nästan tillbaka allt av vad karet kostade från början...
      Inget snack om att förstöra eller laga det gamla.
      Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
      kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
      Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
      I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

      Kommentar

      • Lineli
        • February 2010
        • 565

        Vad bra att det verkar ordnar sig med försäkringen!
        hur har det gått med alla fiskar.

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          Ursprungligen postat av Lineli
          Vad bra att det verkar ordnar sig med försäkringen!
          hur har det gått med alla fiskar.
          De simmar omkring i ett eget 540 hos en polare, och får göra så tills det blir inflyttning.
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • karrokaja
            • March 2006
            • 5388

            Ursprungligen postat av ansjo
            De simmar omkring i ett eget 540 hos en polare, och får göra så tills det blir inflyttning.
            Senast igår lät det som att du aldrig komer skaffa dej ett till kar.
            Men idag låter det som att du både kommer skafa lizard och amazonas..
            Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
            kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
            Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
            I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

            Kommentar

            • Lineli
              • February 2010
              • 565

              Vad bra, du tänker alltså ge dig på`t igen?

              Kommentar

              • ansjo
                • November 2005
                • 29967

                Det var igår det.
                Det är ganska många tankar som går genom skallen när det händer sådana här grejer. Igår ville jag aldrig skaffa ett större kar igen, men under kvällens ryggdunkar från er alla började jag bli sugen igen. Sedan efter nattjobbet kom jag hem i morse och såg skiten i hallen tappade jag lusten igen, men sedan när f-bolaget inte krånglade och frugan sa OK vände jag på mina tankar igen och nu är det en igångkörning av SA som gäller.
                Hur ska man sluta med sin hobby som man hållt på så länge med? Det finns inte i min värld iaf, då det är mitt stora intresse samt alla resorna man gör inom denna hobbys område på ett eller annat sätt. Nä, det är bara att bita i det sura och köra vidare!
                /Anders

                Medlem i NCS - givetvis!

                Kommentar

                • karrokaja
                  • March 2006
                  • 5388

                  Ursprungligen postat av ansjo
                  Det var igår det.
                  Det är ganska många tankar som går genom skallen när det händer sådana här grejer. Igår ville jag aldrig skaffa ett större kar igen, men under kvällens ryggdunkar från er alla började jag bli sugen igen. Sedan efter nattjobbet kom jag hem i morse och såg skiten i hallen tappade jag lusten igen, men sedan när f-bolaget inte krånglade och frugan sa OK vände jag på mina tankar igen och nu är det en igångkörning av SA som gäller.
                  Hur ska man sluta med sin hobby som man hållt på så länge med? Det finns inte i min värld iaf, då det är mitt stora intresse samt alla resorna man gör inom denna hobbys område på ett eller annat sätt. Nä, det är bara att bita i det sura och köra vidare!
                  Jahoooo!! Yeppi!! fan va gött att höra du!!
                  En redig karl!!!
                  Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                  kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                  Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                  I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                  Kommentar

                  • Kjell Fohrman
                    Administrator

                    • December 2001
                    • 48148

                    Ursprungligen postat av ansjo
                    Det var igår det.
                    Det är ganska många tankar som går genom skallen när det händer sådana här grejer. Igår ville jag aldrig skaffa ett större kar igen, men under kvällens ryggdunkar från er alla började jag bli sugen igen. Sedan efter nattjobbet kom jag hem i morse och såg skiten i hallen tappade jag lusten igen, men sedan när f-bolaget inte krånglade och frugan sa OK vände jag på mina tankar igen och nu är det en igångkörning av SA som gäller.
                    Hur ska man sluta med sin hobby som man hållt på så länge med? Det finns inte i min värld iaf, då det är mitt stora intresse samt alla resorna man gör inom denna hobbys område på ett eller annat sätt. Nä, det är bara att bita i det sura och köra vidare!
                    Du kanske t.o.m. hinner få igång ett nytt akvarium tills nästa lördag så vi kan ha västmötet hos dig
                    Akvaristiska hälsningar
                    Kjell
                    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                    Kommentar

                    • NIC
                      • January 2008
                      • 5121

                      Gillar din inställning Anders, starkt av dig!!

                      http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

                      Kommentar

                      • Lineli
                        • February 2010
                        • 565

                        Nej, man slutar ju inte med sin hobby, det blir ju en livsstil.
                        Jag har hållt på med hästar i många år trotts att vi fått ta bort tre jättelovande fina hästar. Det går liksom inte att sluta.
                        Livet är som en berg och dalbana, det går upp och ner och ibland bara runt runt...

                        Kommentar

                        • ansjo
                          • November 2005
                          • 29967

                          Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                          Du kanske t.o.m. hinner få igång ett nytt akvarium tills nästa lördag så vi kan ha västmötet hos dig
                          Nja, det är nog tveksamt...men när det kommit igång så!
                          /Anders

                          Medlem i NCS - givetvis!

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            Vad glad jag blir när jag hör att du inte ger upp
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Gôtt Anders! (skriver jag som om jag inte visste) Skär ur bakgrunden ur det gamla och återanvänd i det nya!

                              Kommentar

                              • ansjo
                                • November 2005
                                • 29967

                                Ursprungligen postat av MaxB
                                Gôtt Anders! (skriver jag som om jag inte visste) Skär ur bakgrunden ur det gamla och återanvänd i det nya!
                                Givetvis!
                                /Anders

                                Medlem i NCS - givetvis!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...