500liters hörn troffekar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tisseltassel
    • June 2008
    • 4

    500liters hörn troffekar

    Hej på er allihopa! ny här på forumet så detta blir mitt första inlägg
    Måste säga att det är ett kanon forum har hängt här ett tag och fått hjälp med väldigt mycket, Tack!

    Hadde en 100 liters tank för ca 7år sedan(12år gammal) med diverse rov fiskar, ganska oseriöst det dog fist lite då då, vissa gick inte ihop osv..
    har sedan dess vetat att jag en dag kommer skaffa ett större och seriösare kar med antingen Malawi eller Tanganyika.
    Så nu var de dags kunde inte hålla meg längre läste på om dessa två sorters ciklid grupper och efter att jag varit uppe i Nol o kikat var inte valet särskillt svårt att det skulle bli någon sorts tropheus.
    köpte ett hörn akvarium på annons som jag fastnade för fick med ett aquael ytterfilter som var inkört men lät karet stå igång med två malar i 3 veckor innan ja köpte en grupp på 20 st kiriza
    har nu haft dom i knappt två månader, modulerna har dock bara suttit i en vecka. Oj vilket jobb det va att tömma tanken på inredning sand vatten och fisk men väl värt besväret när det vart klart..
    kan knappt fatta det själv men har redan fått en kull yngel och ytterligare en på g

    Teknik:
    2st aquael700 en med uvc samt ett powerhead på 3000liter bakom en modul full med filtermatta(överdrivet iknow men ja har alltid gillat utrycket overkill)
    4st 18watts lysrör
    tillsätter salt och bikarbonat
    ph 8,3

    kom jätte gärna med tips på förbättringar osv,,





    [IMG]http://img137.imageshack.us/img137/9585/pict1933qc9.jpg





    Senast redigerad av tisseltassel; 16 June 2008, 21:58.
  • Johanski
    • February 2007
    • 3044

    #2
    Välkommen till Zoopet, och jag håller med om att det är en kanonsida.

    Grattis på kullen och kul att det går bra för dig.
    bilderna har lite skumma koder i så man måste kopiera dem, samt så är dem väldigt små.

    MVH Johan

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      #3
      Välkommen till forumet! Det här är verkligen en toppenplats för att byta åsikter och erfarenheter!
      Det låter enormt häftigt med ditt kar! Kunde dock inte se bilderna...
      Det vore grymt med några mer lättillgängliga bilder senare.
      Lycka till med allt!!!

      Kommentar

      • oskarwallin
        • February 2008
        • 1080

        #4
        Välkommen till zoopet

        snyggt kar!

        här har jag fixat till så man kan se bilderna:



        60,58 liter
        **Ducunt volentem fata nolentem trahunt**
        *Ödet leder den villige och släpar den ovillige*

        Kommentar

        • tisseltassel
          • June 2008
          • 4

          #5
          Tack för välkomnandet alla snälla kommentarer och hjälpen med bilderna!

          Kommentar

          • Ibanez
            • July 2006
            • 853

            #6
            jädrar.. e det på 500L?? hur bär man ett sådant?? jamenar mitt 600L var ett smärre h***vete och ja skall inte nämna 1000Litaren.. ja menar för att ta det igenom dörrar osv.. hur e måtten?? e lite sugen på ett sådant hörnakvarium med..

            snyggt kar!!
            Era fiskar ger jag mina till frukost..

            Kommentar

            • Passat
              • February 2008
              • 611

              #7
              Snyggt kar!
              Kul med ett stånt stort hörnakvarium. Själv har jag bara 70 L skulle gärna vilja ha ett större.
              240L SA
              70L
              54L

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                #8
                Aah, det var gôtt att få se bilderna - det ser riktigt härligt ut. Det är jäkligt skönt att se ett kar med bara dessa fiskar i - jag blir riktigt sugen på att bara ha troffar i mitt eget. Återigen, det ser helskönt ut, fräscht, kristallklart och vitalt! Det har du fixat till bra!

                Kommentar

                • Stoffe.B
                  • November 2007
                  • 459

                  #9
                  Extremt fint kar!! Har ett tomt hörn här hemma nu.... Man blir bra sugen på att skaffa ett hörnakvarium, när man ser hur fina de kan bli
                  54L ---------
                  222L

                  Zoopet, probably the best underwater forum in the world.

                  Kommentar

                  • tisseltassel
                    • June 2008
                    • 4

                    #10
                    Brjar bli sugen på lite mer färger o planerar att införa en grupp på ca 10st till,antingen nån rainbow eller red variant.Och helst även ett hästnos par.
                    Vet att det finns risker med detta, vad säger experterna? är detta vansinne eller fungerar det?

                    Kommentar

                    • tisseltassel
                      • June 2008
                      • 4

                      #11
                      Idag damp 10st dubbar och ett hästnos par ner i karet
                      Bilder kommer inom kort, föresten nån som vet hur lång tid det tar ungefär innan dubbarna är helt övergångna till sin naturliga teckning'?

                      Kommentar

                      Arbetssätt...