Odla Kampfisk

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • SandraPandra
    • June 2008
    • 142

    Odla Kampfisk

    heej,
    jag tänkte börja odla kampfiskar, har ni några tips på hur jag ska göra? jag har 1 hane och 2 honor, borde jag skaffa mer eller räcker de? jag tänkte även skaffa en "balja" på typ 50l och odla i och sen plockar jag ut honan och hanen när bebisarna e tillräckligt stora, eller ska dom får leva med föräldrarna? jag tänkte börja nu i veckan och göra iordning de, och kanske börja nästa vecka. jag behöver ganska mycke stenar och växter om jag förstår rasen bra.
  • endymion
    • October 2006
    • 680

    #2
    Min kompis försökte odla kampfisk. Det var inga problem att få dem att leka men ynglen börjar slå ihjäl varandra som mycket små. Alltså behöver du sannorlikt många små kar om du vill odla framgångsrikt.

    Kommentar

    • SandraPandra
      • June 2008
      • 142

      #3
      joo de har jag redan tänkt ut. så de e klart och fixat. men jag tänkte tills dom hade lekt och kläckts. min hane e ganska bra på att bygga bo och honorna e villiga. så jag bara undrar om de finns något mer man borde tänka på innan man börjar, eftersom de e en svårt ras och svåra att födda upp, jag vill åtminstonde göra ett försök.

      Kommentar

      Arbetssätt...