SA Biotop, 430l, mkt växter, skol projekt.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fiddan
    • June 2006
    • 885

    SA Biotop, 430l, mkt växter, skol projekt.

    Hallå

    Efter en tids frånvaro av olika själ mestadels för er egen skull har jag beslutat att återkomma och visa mitt nu pågående projekt.

    Kortfattat så kommer jag göra en egen akvarie bänk som även kommer är en del i ett skolprojekt, det kommer bli en stålslipad betong skiva med en ek konstruktion och kanske lite infälld ek i betong skivan, men mer om detta senare.

    Själva akvariet kommer att bli ett 120*60*60 med så mkt växter och rötter som det bara går, det kommer att bli en djungel.. svår skött sådan..

    Allting som skall in i akvariet skall dras igenom botten glaset.
    MH beslysning kommer att användas.

    Invånareeller eller utrustning är inte spikad, jag får 15.000 i bidrag ifrån skolan för att göra detta och jag tänkt mig att hålla mig inom den prisramen, exklusive fisk och växter.

    Imorgon skall jag åka och köpa de första grejorna, form virke till bänk skivan! Jag har bara hand gjorda ritningar som är inaktuella.. det känns som att det är meningslöst att göra ritningar, det räcker att man sätter sig och filurar lite så har man komit på en ny omöjlig ide som inte fungerar i praktiken, så jag har inget att visa nu tyvärr.

    Håll till godo

    Mvh Fiddan
    Senast redigerad av Fiddan; 20 May 2008, 22:49.
    skicka pm till mig om ni vill veta hur man sponsrar en gammal gubbes pension.
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    #2
    Halloj Fiddan!
    Projektdelen är lite av min favoritkategori, då jag tycker det är så spännande att se hur ett akvarieprojekt tar form, från början till... inte slut kanske - men hyfsat "färdigt".
    Det skall bli kul att följa ditt projekt - släng in så mycket bilder du bara orkar på arbetet med karet!

    Kommentar

    Arbetssätt...