Projekt: Jobbakvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jens A.
    • March 2007
    • 5026

    #16
    Ursprungligen postat av Larry Nilsson
    Jepp håller med Malawi lätt att välja färggranna sorter. Om kommer dessutom att skapa ett extra intresse om dom leker lite då o då. (gjorde så på mitt jobb).
    Se till att plantera Vallisneria o få den o trivas redan från början. Den käkar nitrat och behöver istort sett bara lite micro för att trivas.

    Välj ljus inredning så kommer åskådarna att dåna av och klämma ur sig massor av beröm o kommentarer som,,,, visst är det saltvattens akvarium.
    Känner igen det där...
    Earth first! We´ll screw up the other planets later!

    Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

    Kommentar

    • LN
      • November 2004
      • 1478

      #17
      Mbunas i form av Johanni, C.afra "Cobue", Delfiner och Golden.

      En perfa blandning av lättlekta, färgglada och samantaget stabila fiskar. Som dessutom inte korsar sig hur lätt som helst.

      Visst Golden är stirriga men ihop med Johanni och afran så blir dom lugna.
      Larry
      Mitt 1800 liters saltvattens akvarium
      http://www.saltvattensguiden.se/foru...-revkar/page44

      Kommentar

      • Grodlund
        • January 2008
        • 560

        #18
        Nu var det ett tag sedan jag startade denhär tråden och eftersom jag har lovat chefen att jag skall ha tre färdiga förslag på akvarium efter semestern så börjar det dra ihop sig.
        Jag tänkte som sagt ta lite hjälp av er vänliga Zoopetare. Med eran expertis och kunskap till min hjälp så kan det ju inte misslyckas, eller hur?

        Jag skall som sagt presentera tre "paket" för chefen.
        Ett litet (bas) ett medium (proffessional) och ett stort (enterprise)
        Till en början har jag valt att fokucera på utrustningen som behövs.

        Bas
        Akvarium: 200 Liter
        Möbel:
        Filter:
        Värmare:
        Belysning:

        Denna är enklast eftersom det är just ett 200 liters jag har hemma.
        Jag kör med ett Eheim Classic 2213 filter och en Jäger 150W värmare.
        Några andra förslag? Belysning och möbel brukar man ju kunna få tilsammans med akvariumet i ett litet trevligt paket.

        Proffessional:
        Akvarium: 400 Liter
        Möbel:
        Filter:
        Värmare:
        Belysning:

        Enterprise:
        Akvarium: 600 Liter
        Möbel:
        Filter:
        Värmare:
        Belysning:

        Kom järna med förslag på utrustning och bra inköpsställen med hyggliga priser.
        Tack så möe

        Kommentar

        • Ibanez
          • July 2006
          • 853

          #19
          eheims och fluval produkter är att rekomendera till pump och filtersystem (rekomenderar innerfilter för att det skall se snyggare ut på utsidan och dessa går senare att täcka med tex BTN-moduler..
          doppvärmare finns en hel uppsjö utav men jäger är en pålitlig rackare..
          belysning är a och o för att få en fin miljö men där så finns det en hel uppsjö varianter.. http://www.zoopet.com/index.php?opti...=176&Itemid=96

          butiker i gbg som är att rekomendera och som har bra grejer till troligtvis absolut bästa priserna är hercules zoo.. sedan finns trop, akvariefiskinport.. bra kvalitet..

          senare är det internetbutikerna som är att reka typ: www.pwss.se och för belysningrekar ja: www.aquastyle.se ..

          mkt nöje..!
          Era fiskar ger jag mina till frukost..

          Kommentar

          Arbetssätt...