1120 lit SA

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av Heu
    Jag bytade vatten i Söndags och på Måndag kväll hade 4 st Altum dött. Jag ringde vattenverket och dom har inte tillsatt något klor men det har varit en vattenläcka men en bra bit från min gata. Alla vattenvärden är ok, tom lite lågt på NO3, temp normal.

    Jag såg att på måndagsmorgon reagerade Altumen med att simma mot ytan och kippa luft så jag slängde i en 600 lit pump med diffusor, tillsatte salt samt Aquasafe.

    Vad attans kan ha hänt
    Pooouuh...! Vad trist på dina fina Altum... Men, det var inte alla som strök med, eller?
    Tyvärr har jag inga bra kommentarer på vad som kan ha hänt - jag råkade ut för en oförklarlig discusdöd för ett något drygt år sedan - och undrar än idag vad som kan ha hänt - allt toppen på förmiddagen, och på eftermiddagen; alla döda...
    Jaja - det är ingen "tröst" att jag skriver detta, men hoppas att du kanske kan komma på vad anledningen till bortfallet var.
    Jag hoppas du kommer igen med nya krafter!
    Lycka till med nyförvärven!

    Kommentar

    • c90368

      • September 2006
      • 5973

      Ursprungligen postat av Heu
      Jag bytade vatten i Söndags och på Måndag kväll hade 4 st Altum dött. Jag ringde vattenverket och dom har inte tillsatt något klor men det har varit en vattenläcka men en bra bit från min gata. Alla vattenvärden är ok, tom lite lågt på NO3, temp normal.

      Jag såg att på måndagsmorgon reagerade Altumen med att simma mot ytan och kippa luft så jag slängde i en 600 lit pump med diffusor, tillsatte salt samt Aquasafe.

      Vad attans kan ha hänt
      Argghhh

      Svarade för över en timma sedan men mitt inlägg kom nog inte längre än till förhandsgranskning

      Kolla in detta inlägg, framförallt sista sidan!

      Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
      http://www.youtube.com/user/c90368
      /Maths

      Kommentar

      • Heu
        • October 2002
        • 240

        Ursprungligen postat av c90368
        Argghhh

        Svarade för över en timma sedan men mitt inlägg kom nog inte längre än till förhandsgranskning

        Kolla in detta inlägg, framförallt sista sidan!

        http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=128204
        Enligt kommunen skall inte vattenläckan påverka mitt vatten pga stort avstånd och olika system.
        M.v.h.

        Rickard

        Kommentar

        • Heu
          • October 2002
          • 240

          Ursprungligen postat av MaxB
          Pooouuh...! Vad trist på dina fina Altum... Men, det var inte alla som strök med, eller?
          Tyvärr har jag inga bra kommentarer på vad som kan ha hänt - jag råkade ut för en oförklarlig discusdöd för ett något drygt år sedan - och undrar än idag vad som kan ha hänt - allt toppen på förmiddagen, och på eftermiddagen; alla döda...
          Jaja - det är ingen "tröst" att jag skriver detta, men hoppas att du kanske kan komma på vad anledningen till bortfallet var.
          Jag hoppas du kommer igen med nya krafter!
          Lycka till med nyförvärven!
          5 st Altum kvar. Konstigt att bara Altumen dog. Dom är väl inte speciellt känsliga
          M.v.h.

          Rickard

          Kommentar

          Arbetssätt...