Är detta ett projekt...?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Annaica
    • February 2006
    • 1177

    Är detta ett projekt...?

    Kanske kan man inte riktigt kalla detta för projekt då allt jag gör är att jag ändrar inredningen och skötsel av mitt 20-25 liters kar... men för mig är det kul ändå!

    Idag började jag med C02 (mäsk). Började egentligen igår men det receptet jag provade på då funkade ju inte alls... idag hittade jag ett nytt som jag provade på och det hände ju saker med en gång! Men nu vet jag att jag nog har i för mycket jäst ^^ Kanske blir det för mycket C02 men eftersom det enda jag har i karet just nu är växter så tror jag inte att det egentligen gör något.

    Tampas just nu med en hel del alger och även cyano i detta kar... och jag hoppas att jag kan få bukt med detta.

    Köpte dessutom lite växter idag, snabbväxande sådana. och fler växer blir det... behöver bara vänta på lönen först
    Räkbiten


  • Annaica
    • February 2006
    • 1177

    #2
    Är redan sugen på en ny diffusor!
    Räkbiten


    Kommentar

    • jarecki68
      • September 2005
      • 453

      #3
      Låter intressant Annaica ,Jag tycker också att en del snabbtväxande växter kan göra mycket nytta i kampen mot alger.
      jarecki

      Kommentar

      • danneregner
        • October 2006
        • 1347

        #4
        kanske lite EC skulle hjälpa. finns något bra mot cyano. tror de heter general tonic
        Diskus

        Kommentar

        • Jens A.
          • March 2007
          • 5026

          #5
          EC är rätt elakt mot cyano, det också. Det tar bara lite längre tid på sig än General Tonic.
          Earth first! We´ll screw up the other planets later!

          Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

          Kommentar

          • Annaica
            • February 2006
            • 1177

            #6
            I dagsläget är inte min cyano så aggresiv. Har börjat med PMDD också och körde en rejäl rensning på alger i karet... Tror cyanon beror på mycket döda alger faktiskt... och beror det på brister så löser det sig förhoppningsvis med PMDD. Igår drog jag dessutom ner persiennen för det fönstret som släpper in solen på karet! ^^
            Räkbiten


            Kommentar

            • Annaica
              • February 2006
              • 1177

              #7
              Nästa steg är att inhandla bättre lysrör... jag får börja jaga, har än så länge inte sett några i den storlek jag skall ha
              Räkbiten


              Kommentar

              • fimpen
                • January 2003
                • 93

                #8
                Hej Annaica
                Jag går också i mäskastankar.. Kan du berätta hur du byggde din mäskanläggning?

                Kommentar

                • danneregner
                  • October 2006
                  • 1347

                  #9
                  fimpen: fixade mitt mesksystem idag, gick väll på en timme. finns bra artiklar om DIY co2 på plantswap
                  Diskus

                  Kommentar

                  • Annaica
                    • February 2006
                    • 1177

                    #10
                    Ursprungligen postat av fimpen
                    Hej Annaica
                    Jag går också i mäskastankar.. Kan du berätta hur du byggde din mäskanläggning?
                    En kompis till mig hade ett enkelt system från Nutrafin där jag använder behållaren och bubbelräknaren som jag fick (mot lite räkor ^^)

                    Googlade och sökte här på forumet efter mäsk-recept och håller fortfarande på att ecperimentera!

                    Skall dock fixa renare/bubbelräknare att ha utanför karet (finns inte till detta färdiga som jag har) och även en ny diffusor.
                    Räkbiten


                    Kommentar

                    • Annaica
                      • February 2006
                      • 1177

                      #11
                      Köpte lite nya grejer till karet för ett tag sedan och idag pillade jag äntligen ihop grejerna!

                      Kolla videon här: http://www.youtube.com/watch?v=UCvzAzQx4Fc

                      Det som saknas nu är bara ett bra lysrör.
                      Räkbiten


                      Kommentar

                      Arbetssätt...