50x50x50 cm. Räk-Kub

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av ansjo
    Nope, men eftersom vi båda har bottenfilter med en pumpskalle på ca 7 watt värmer den ganska perfekt i karet och tempen ligger på stadiga 24 grader. Det som förvånar mig är att tempen inte ökade markant i somras under de lite varmare veckorna, men det ska man nog vara glad över.

    Det kommer fler tillfällen med kuber Mats, skulle inte tro att det stoppar här!
    Ja, min kub håller också stadigt 24° - tänkte bara att till vintern... men ah, det blir nog bra!
    Kuber kommer det många till - som tur är har jag ju inga problem med att liksom "få lov" att addera baljor, utan nu var det lite framförhållning som stoppade planerna. Men, någon liten nano-grunka skall det nog bli...

    Kan slimlinen kanske isolera på nån vänster? Vi har ju klätt tre sidor... bara en tanke.

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      Jag tror absolut inte det är några problem då räkorna inte protesterar om de har det lite kallare om fötterna, och karet blir heller inte kallare än vad du har i rummet som karet står i. Skulle det nu bli lite kallare är det bara att höja elementen ett par grader eller slänga i en doppis under den kalla tiden.
      Enda nackdelen som jag ser det är B.brigittae som gärna har det lite varmare än räkorna.
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ursprungligen postat av ansjo
        Jag tror absolut inte det är några problem då räkorna inte protesterar om de har det lite kallare om fötterna, och karet blir heller inte kallare än vad du har i rummet som karet står i. Skulle det nu bli lite kallare är det bara att höja elementen ett par grader eller slänga i en doppis under den kalla tiden.
        Enda nackdelen som jag ser det är B.brigittae som gärna har det lite varmare än räkorna.

        Ja, B.B vill ju inte gärna ha lägre än 24° läste jag på artbeskrivningen... så man får la hålla lite koll i vinter!

        Kommentar

        • 127bubbel
          • March 2007
          • 1133

          Här kommer även en bild på mitt räkkar.

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av 127bubbel
            Här kommer även en bild på mitt räkkar.

            Whoaahooo! Nu är du igång, Bubbel!!!
            Härligt kar, såklart! Och precis som på mina bilder från räkbaljan kan man inte se några räkor!

            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              Äntligen fick jag ett par bilder på de gröna räkorna och en som har rom. Lite halvtaskiga bilder men man ser vad det är iaf.
              Den sista bilden är samma sorts räkor men de har väldigt olika färger och den som är lite rödaktig är en hane.
              Klicka på bilden för större version

Namn: Kopia av PICT0018.JPG
Visningar: 1
Storlek: 248,6 KB
ID: 2102253
              Klicka på bilden för större version

Namn: Kopia av PICT0020.JPG
Visningar: 1
Storlek: 204,6 KB
ID: 2102254
              Klicka på bilden för större version

Namn: PICT0001.JPG
Visningar: 1
Storlek: 176,4 KB
ID: 2102255
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av ansjo
                Äntligen fick jag ett par bilder på de gröna räkorna och en som har rom. Lite halvtaskiga bilder men man ser vad det är iaf.
                Den sista bilden är samma sorts räkor men de har väldigt olika färger och den som är lite rödaktig är en hane.
                [ATTACH]14186[/ATTACH]
                [ATTACH]14187[/ATTACH]
                [ATTACH]14188[/ATTACH]
                Fasen vad fina - som den härmgrobian jag är blir det nog några gröna hos mig också!
                Åker ni till Düsklandt idag, eller är det imorgon?

                Kommentar

                • ansjo
                  • November 2005
                  • 29967

                  I morgon vid 15-tiden går tåget ner till Malmö och då ska jag våldgästa Starman ett par timmar innanbussen går vid niosnåret. Satan i gatan vad jag ska handla!
                  /Anders

                  Medlem i NCS - givetvis!

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av ansjo
                    I morgon vid 15-tiden går tåget ner till Malmö och då ska jag våldgästa Starman ett par timmar innanbussen går vid niosnåret. Satan i gatan vad jag ska handla!
                    Jaaa, du skall handla... och julafton kommer tidigt i år känns det som...

                    Kommentar

                    • Johanski
                      • February 2007
                      • 3044

                      Fina räkor ansjo!

                      Jag vill också handla

                      Kommentar

                      • ansjo
                        • November 2005
                        • 29967

                        Ursprungligen postat av Johanski
                        Fina räkor ansjo!

                        Jag vill också handla
                        Jepp, tänk dig ett tjog sådana på en barkis och lite majonäs med en dillkvist.
                        Skämt åsido, det är faktiskt ganska kul med dessa räkor eftersom man inte ser dem var dag hos andra, och de är väldigt aktiva hela tiden.
                        Av de 15 jag köpte är det 4 st som går med rom medans minst det dubbla har äggfläck så förhoppningsvis är de snart fler än 15.
                        /Anders

                        Medlem i NCS - givetvis!

                        Kommentar

                        • Ken Olofsson
                          • November 2006
                          • 8014

                          Ursprungligen postat av ansjo
                          Jepp, tänk dig ett tjog sådana på en barkis och lite majonäs med en dillkvist.
                          Skämt åsido, det är faktiskt ganska kul med dessa räkor eftersom man inte ser dem var dag hos andra, och de är väldigt aktiva hela tiden.
                          Av de 15 jag köpte är det 4 st som går med rom medans minst det dubbla har äggfläck så förhoppningsvis är de snart fler än 15.


                          byt inriktning....istället för att handla i tyskland....SÄLJ....
                          Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
                          Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Slänger in ett par räkbilder...
                            Bifogade filer

                            Kommentar

                            • c90368

                              • September 2006
                              • 5973

                              Ursprungligen postat av MaxB
                              Slänger in ett par räkbilder...
                              Antingen har du tränat utav h...te eller så har du köpt ny kamera

                              Så här bra bilder tror jag inte jag har sett på räkorna från dig förut
                              Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                              http://www.youtube.com/user/c90368
                              /Maths

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Ursprungligen postat av c90368
                                Antingen har du tränat utav h...te eller så har du köpt ny kamera

                                Så här bra bilder tror jag inte jag har sett på räkorna från dig förut
                                Det var som fan... du märkte en skillnad ändå! Jo, jag har tränat lite, såtillvida att jag fick ta fram manualen till sketkameran - som faktiskt är rätt cool ändå - och ställde in några smådetaljer som jag missat innan...
                                Men, som sagt, det är den gamla vanliga kameran med förbättrade inställningar.
                                Jag har dock spanat in en ny Canon-modell som har HD-filminspelningsmöjligheter. Om förhoppningsvis någon månad har jag råd att köpa den... för det är videofunktionen tillsammans med bra foton jag är ute efter!
                                Kul att du tyckte bilderna var OK!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...