200L Innehåll?! kanske asiatiskt?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • oskarwallin
    • February 2008
    • 1080

    200L Innehåll?! kanske asiatiskt?

    kanske fel kategori jag klassar inte detta som ett större projekt med bilder och länkar :P ok lite bilder kanske om nån admin vill så kan ni just bara flytta det till en bättre passande kategori


    Yippie!
    imorrn kommer mitt 200L kar in
    vill ha ett Asiasiskt tema

    Tänkte mig typ:
    3 st Kameleontfisk (badis badis) en hane två honor
    2 st Leverett´s botia (Beaufortia leveretti)
    3 st siamesiska Algätare, har dem sen mitt förra akvarium så jag vet att de funkar ihop
    1 st Kampfisk (Betta splendens)
    3 st Marmorgurami (Trichogaster trichopterus) 1 hane två honor

    sen tog det stopp, jag vill ha någon slags stimfisk.. nåra förslag?
    eller har ni några Ideer om jag kanske ska ändra på vilka fiskar jag ska ha?
    och såklart hur jag ska inreda det har Lite fin kornig rådasand hemma ( va till min våran pools sand filter men det blev några kilo över
    andra förslag än asiatiskt är ju alltid välkomna med, men jag har fattat tycke för gurami, charmiga så saker som kommer fram till Rutan och spänner upp fenorna och ser förvånade ut :P
    60,58 liter
    **Ducunt volentem fata nolentem trahunt**
    *Ödet leder den villige och släpar den ovillige*
  • danneregner
    • October 2006
    • 1347

    #2
    stimfisk: kilfläcksrasbora
    Diskus

    Kommentar

    • oaken
      • September 2006
      • 901

      #3
      Ursprungligen postat av oskarwallin
      kanske fel kategori jag klassar inte detta som ett större projekt med bilder och länkar :P ok lite bilder kanske om nån admin vill så kan ni just bara flytta det till en bättre passande kategori


      Yippie!
      imorrn kommer mitt 200L kar in
      vill ha ett Asiasiskt tema

      Tänkte mig typ:
      3 st Kameleontfisk (badis badis) en hane två honor
      2 st Leverett´s botia (Beaufortia leveretti)
      3 st siamesiska Algätare, har dem sen mitt förra akvarium så jag vet att de funkar ihop
      1 st Kampfisk (Betta splendens)
      3 st Marmorgurami (Trichogaster trichopterus) 1 hane två honor

      sen tog det stopp, jag vill ha någon slags stimfisk.. nåra förslag?
      eller har ni några Ideer om jag kanske ska ändra på vilka fiskar jag ska ha?
      och såklart hur jag ska inreda det har Lite fin kornig rådasand hemma ( va till min våran pools sand filter men det blev några kilo över
      andra förslag än asiatiskt är ju alltid välkomna med, men jag har fattat tycke för gurami, charmiga så saker som kommer fram till Rutan och spänner upp fenorna och ser förvånade ut :P
      Att tänka på om du ska ha Beaufortia är att du måste ha väldigt syrerikt vatten. Sen vet jag inte om de kan riskera att bli mobbade av dina Siamesiska algätare heller.

      Vad gäller stimfiskar så finns det ju i alla fall massvis med roliga släkten. Sundadanio axelrodi är riktigt fina, de olika Boraras-arterna med. Sen finns det ju de mer vanliga som Drottningrasboran och så, tycker personligen den är mycket finare än Kilfläcksrasboran.

      Kommentar

      • oskarwallin
        • February 2008
        • 1080

        #4
        Ursprungligen postat av oaken
        Att tänka på om du ska ha Beaufortia är att du måste ha väldigt syrerikt vatten. Sen vet jag inte om de kan riskera att bli mobbade av dina Siamesiska algätare heller.

        Vad gäller stimfiskar så finns det ju i alla fall massvis med roliga släkten. Sundadanio axelrodi är riktigt fina, de olika Boraras-arterna med. Sen finns det ju de mer vanliga som Drottningrasboran och så, tycker personligen den är mycket finare än Kilfläcksrasboran.
        jo det kan bli problem, jag måste få ner två st ancitrus DOH mitt akvarie kommer bli fullt av algätare, jag tror inte ett 200L kar kan producera tillräckligt med alger för att Hålla alla Nöjda... får tänka om lite...
        60,58 liter
        **Ducunt volentem fata nolentem trahunt**
        *Ödet leder den villige och släpar den ovillige*

        Kommentar

        • Abergoner
          • December 2007
          • 86

          #5
          Ursprungligen postat av oskarwallin
          jo det kan bli problem, jag måste få ner två st ancitrus DOH mitt akvarie kommer bli fullt av algätare, jag tror inte ett 200L kar kan producera tillräckligt med alger för att Hålla alla Nöjda... får tänka om lite...
          Det är inget problem bara att ge dom en tinad ärta då och då. Dock så fyller dom kanske ingen direkt "funktion" då det ändå inte finns så pass mycket alger att alla behövs men du kommer att ha väldigt lite alger å andra sidan. Tycker du dom är fina så fortsätt som du planerat

          Kommentar

          Arbetssätt...