Ännu ett Tanganyikaprojekt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    #46
    Aha, it figures!
    Jag misstänkte att du måste använda en videokamera - det är lite annat krut i dom grejerna!
    Good stuff!

    Kommentar

    • Guest

      #47
      Hehe klart det är krut i dom

      Här kommer en liten uppdatering.

      Julidochromis paret försvarar sitt fort stenhårt, dock är det inget stort revir (max 25cm i diameter). De största ynglena är helt orädda nu och man kan finna dem lite varstans i karet.
      Jag väntar dock på en pulcher-lek för jag har nog två säkra par, det paret som är mest säkert har ett eget hörne i karet men det vill sig inte, hanen verkar vilja hänga med det andra paret än att vara hemma i grottan.

      Lophiobagrus cyclurus äter som tusan och de är nu ca 7cm men jag har dock bara en hane som jag kommer på att ja inte sätt på säkert 1 vecka men han är väl inne i stenröset och trycker.

      Gästerna Glanidirum leopardum lever och mår bra, dock tror jag en har strykigt med för ja ser bara tre som mest. Det är 2 hanar och 1 hona, honan är jag lite rädd om nu, tror ja måste flytta dem, hon äter inte och jag vet inte någon mer än jag som har den arten så ja får väl försöka få lek på dem i ett eget 54L så småningom.

      Här kommer två bilder....skärpan har mer att önska jag vet, vill ha ett macro nu
      Senast redigerad av Gäst; 08 September 2009, 16:40.

      Kommentar

      Arbetssätt...