Den fula ankungen

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inka
    • July 2005
    • 1233

    #16
    Det tar sig!
    Såhär ser akvariet ut i dagens läge. Jag har fyllt på med fyra rubingurami och ett gäng Corydoras julii. Om ni undrar så har jag under uppstarten haft platy och guppyyngel i som fått gå in akvariet i en månad utan bottenmaterial, så filtret har fått sitt... jag har inte bara kastat in fisk nu.
    Då är det en del inredning kvar att ta itu med. Har som bara kastat in lite växter hipp som happ och funderat över hur roten ska ligga... men jag tycker den ser rätt skön ut som den är... kanske flyttar den lite åt något håll beroende på vad jag sätter in för växter sen.
    Att det ska vara så jämrans svårt att få tag i växter man vill ha! Finns knappt några högre växter att köpa här i stan för tillfället och jag gråter av längtan tills PWSS börjar sälja växter via nätet igen...

    Ska jag kanske ha nån typ av stenröse? Vad tycker ni? Var isåfall?
    Bifogade filer
    Tre akvarium, 350 l och 2x240 l, fyra huskatter, attan så många fåglar och två belgisk vallhund/groenendael

    www.kvitter.n.nu

    Kommentar

    • danneregner
      • October 2006
      • 1347

      #17
      ser bra ut. hur stort e de??
      Diskus

      Kommentar

      • Millmir
        • February 2008
        • 266

        #18
        Jag hade nog snarare satsat på en mycket mindre rot i högra delen av akvariet än ett stenrös. Kanske någon go mossa de små kan frossa i?
        Mvh Calle
        -------------------------------------------------
        720 SA 170 T 54 A

        Kommentar

        • Inka
          • July 2005
          • 1233

          #19
          Ursprungligen postat av danneregner
          ser bra ut. hur stort e de??
          180 liter
          Tre akvarium, 350 l och 2x240 l, fyra huskatter, attan så många fåglar och två belgisk vallhund/groenendael

          www.kvitter.n.nu

          Kommentar

          • Inka
            • July 2005
            • 1233

            #20
            Ursprungligen postat av Millmir
            Jag hade nog snarare satsat på en mycket mindre rot i högra delen av akvariet än ett stenrös. Kanske någon go mossa de små kan frossa i?
            HEY! Det hade jag faktiskt inte tänkt på. Har varit så väldigt fokuserad på just roten som redan finns. Måste isåfall hitta mig en i lagom storlek som ser fin ut.
            Hade först tänkt sätta mossa på stora roten men tycker väl att den är så dekorativ som den är, så alternativet är att fästa mossa på någon sten eller då en mindre rot och lägga in. Mossa kommer det att bli i vilket fall som helst, eftersom mina räkor som ska få flytta in här uppskattar det.
            Tre akvarium, 350 l och 2x240 l, fyra huskatter, attan så många fåglar och två belgisk vallhund/groenendael

            www.kvitter.n.nu

            Kommentar

            • danneregner
              • October 2006
              • 1347

              #21
              du kan ju ta bort dom där röda under roten och göra ett stenrös där. sen sätta plantorna framför röset
              Diskus

              Kommentar

              • Inka
                • July 2005
                • 1233

                #22
                Ingen av växterna sitter där de ska ännu... stackarna lär bli omflyttade en del hursomhelst. Den rödflammiga echinodorusen vill nog inte heller bli skuggad av roten som den är i dagens läge... Hornsärven ska helt väck så småningom men den gör väl sin nytta som utfyllnad och anti-algarbetare tills vidare.
                Själv tycker jag att det enda bra med karet som det ser ut nu är roten jag gillar så mycket, att jag fick grus till slut och det faktum att det faktiskt simmar fisk i det. Halleluja!
                Tre akvarium, 350 l och 2x240 l, fyra huskatter, attan så många fåglar och två belgisk vallhund/groenendael

                www.kvitter.n.nu

                Kommentar

                • tessilago
                  • July 2007
                  • 373

                  #23
                  Det här kommer nog bli superfint när det är klart!
                  Administratör på http://www.rovfisk.se, forumet för rovfiskentusiaster.

                  Kommentar

                  • Inka
                    • July 2005
                    • 1233

                    #24
                    Nu är det bra länge sen jag uppdaterade! Det har hänt grejer i akvariet sen sist. Flera gånger om. Tyvärr har jag inte fått tag i de växter jag vill ha, så det mesta är såna där "tillsvidare-grejer".
                    Tanken är att ha lite andra höga växter i bakgrunden. Har bara hivat i hornsärv för att det är det enda jag har som växer förbannat snabbt och tar upp tillräckligt stor yta för att det ska vara någon grönska där. Räkorna ska ju ha sitt =)
                    Ni får ursäkta den kassa bildkvaliten. Man kan ju inte få allt här i världen.
                    Bifogade filer
                    Tre akvarium, 350 l och 2x240 l, fyra huskatter, attan så många fåglar och två belgisk vallhund/groenendael

                    www.kvitter.n.nu

                    Kommentar

                    • Ahlqvist
                      • January 2008
                      • 661

                      #25
                      Fin grön färg iaf

                      "
                      So Long, and Thanks for All the Fish
                      "
                      Douglas Adams
                      Spana in NVSA's Webbsida!

                      Kommentar

                      • Inka
                        • July 2005
                        • 1233

                        #26
                        Ursprungligen postat av Ahlqvist
                        Fin grön färg iaf
                        Haha, jo! Sen har ju det här akvariet T5-lysrör, så det ser mycket ljusare ut än mina andra kar. Skitfint, men gör tyvärr att dom andra ser tristare ut...
                        Tre akvarium, 350 l och 2x240 l, fyra huskatter, attan så många fåglar och två belgisk vallhund/groenendael

                        www.kvitter.n.nu

                        Kommentar

                        Arbetssätt...