Akvarie Vägg

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Freakmange
    • January 2006
    • 319

    Akvarie Vägg

    hej på er alla..

    jag har precis köpt 15 st 150 liters akvarium med tillhörande ställningar som jag ska dra igång i mitt garage när vi nästa månad flyttar till hus.

    vill ha lite tips på vad jag ska ha i dom ?? Vill ha ciklider iallafall,har ett 540 l malawi kar hemma nu och älskar verkligen dom fiskarna,så till viss del blir det avels par/grupper med malawi...kom gärna med ideer om andra fiskar (gärna lättavlade) behöver lite inspiration till mitt jätte projekt =) mvh freakmange
    Senast redigerad av Freakmange; 22 January 2008, 19:59.
    Shovel Power
  • addo
    • January 2007
    • 609

    #2
    15 växtkar med dvärgciklider låter fint

    Kommentar

    • Freakmange
      • January 2006
      • 319

      #3
      Ursprungligen postat av addo
      15 växtkar med dvärgciklider låter fint

      Några växtkar blir det allt =) mer ideer tack =)
      Shovel Power

      Kommentar

      • Koksalt
        • November 2007
        • 498

        #4
        Ursprungligen postat av Freakmange
        hej på er alla..

        jag har precis köpt 15 st 150 liters akvarium med tillhörande ställningar som jag ska dra igång i mitt garage när vi nästa månad flyttar till hus.

        vill ha lite tips på vad jag ska ha i dom ?? Vill ha ciklider iallafall,har ett 540 l malawi kar hemma nu och älskar verkligen dom fiskarna,så till viss del blir det avels par/grupper med malawi...kom gärna med ideer om andra fiskar (gärna lättavlade) behöver lite inspiration till mitt jätte projekt =) mvh freakmange
        Kolla runt i dina trakter vilka odlare som finns och vad dom odlar så väljer du något som dom inte har... Då har du iaf grunden för att kunna få avsättning för alla yngel.
        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1738124

        Kommentar

        • danneregner
          • October 2006
          • 1347

          #5
          5 malawi 5 tanganyika och 5 SA låter bra
          Diskus

          Kommentar

          • Freakmange
            • January 2006
            • 319

            #6
            Ursprungligen postat av Koksalt
            Kolla runt i dina trakter vilka odlare som finns och vad dom odlar så väljer du något som dom inte har... Då har du iaf grunden för att kunna få avsättning för alla yngel.

            Precis så var min tanke,att odla sånt som helst inte finns runt här,men även lite mera "vanliga" ciklider som är kanske mera lättsålda...men ska absolut kolla upp vad som finns häromkring
            Shovel Power

            Kommentar

            Arbetssätt...