dela karet,foderfisk

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Areey
    • December 2006
    • 36

    dela karet,foderfisk

    jag har planerat att dela av ett hörn på karet med genomskinliga plastskivor som jag har hemma. längst ner har jag sparat ca 15 cm som jag har siliconerat fast ett galler, och jag har även gjort ett hål som pumpens rör sticker ut ifrån. pumpen är alltså innanför "väggen".
    det jag tror är bra är att mina ciklider (salvini bl.a)som börjar få lite storlek smular ganska kraftigt med maten och vattnet blir fullt med små partiklar därför hade jag tänkt kasta i några levande födare kanske guppy ? eller svärdbärare som verkar vara ännu mer lätt odlad och tåligare, (men är rädd att dom inte vill plocka småpartiklarna när dom börjar få storlek), vad tror ni är bäst kom gärna med förslag om andra fiskar oxå. ynglena kan simma ut genom gallret längst ner men dom verkar ju dra sig mot ytan enligt min erfarenhet.
    pumpen suger nog in ganska mycket partiklar som åker genom deras del så fiskarna lär ju filtrera o få lite mat i magen, jag ska självklart mata bara dom oxå!
    . sen när dom börjar bli många är det nog kul o ta upp en håv o kasta över till cikliderna så dom kan ha lite roligt
    vad tror ni om det är det värt att testa eller? delen som dom får bo i blir 40L så det är nog för litet för svärdbärarna för pumpen ska ju oxå vara där men vem vet.
Arbetssätt...