Projekt Akvastabil 530 + Woodrock + Diskus

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Vivan
    • November 2007
    • 125

    #61
    1000 liter. Låter intressant. Vad är planerna?

    Har nu riktigt bra vattenvärden. Djuren äter som hästar av allt jag stoppar i. Funkar utmärkt att handmata om man vill det. T.o.m att klappa går bra. Är nästa svårt att få bort dom när jag skall suga upp skit från botten.

    Har fått algblomning som ni kan se på bilden. Inget jag oroar mig speciellt mycket för men hänger problemet kvar längre fram så får jag nog agera på det.

    /C
    Bifogade filer
    För den outbildade är ett A bara tre pinnar. +++Nalle Phu+++

    Kommentar

    • Vic
      • November 2006
      • 1533

      #62
      Förutom algblomningen så ser det riktigt, riktigt bra ut!
      Mvh Viktor


      Apistogramma för hela slanten!

      Kommentar

      • hedstromaren
        • March 2007
        • 29

        #63
        måste fråga en sak, har du täckglas under din ramp?
        jag har fått problem då en mal hade tagit sig bakom woodrocken, måste ha kommmit över bakrunder på något vis?

        Kommentar

        • Vivan
          • November 2007
          • 125

          #64
          Ursprungligen postat av hedstromaren
          måste fråga en sak, har du täckglas under din ramp?
          jag har fått problem då en mal hade tagit sig bakom woodrocken, måste ha kommmit över bakrunder på något vis?
          Hej,

          Nej jag har inget täckglas under rampen. Lysrören sitter med tät bajonettfattning som t.ex. Juwel-karen.

          Har även jag malar i bakgrunden men det beror på att dom tagit sig in via de millimeter stora springorna hörnbitarna. (det man skär ut mot gavlarna) Trodde inte att dom skulle ta sig in där men det har jag sett med egna ögon (Både in och ut)

          Skulle tippa på att jag har 3-4 malar bakom bakgrunden och lika många i akvariet..

          /C
          För den outbildade är ett A bara tre pinnar. +++Nalle Phu+++

          Kommentar

          • hedstromaren
            • March 2007
            • 29

            #65
            okej, tråkigt att ha dem bakom bakrunden, men vad ska man göra, tyckte jag täta den bra innan jag fyllde, men men.

            Kommentar

            • Vivan
              • November 2007
              • 125

              #66
              Hej,

              Har dom kommit in samma väg som mina mindre ancistrus så skall det inte vara tätat där. Det är alltså mot sidogavlarna (Eller gaveln beroende på hur man valt pumpar) där ska vara öppet mellan silikonplupparna,,

              /C
              För den outbildade är ett A bara tre pinnar. +++Nalle Phu+++

              Kommentar

              • danneregner
                • October 2006
                • 1347

                #67
                wow! de va mycke alger.
                Diskus

                Kommentar

                • Vivan
                  • November 2007
                  • 125

                  #68
                  Hej,

                  Nu har det gått några veckor och algblomningen har precis försvunnit. Jag har sänkt tiden belysningen är på ett par timmar plus att jag satt in några ormbunkar som får flyta omkring vid ytan. Min tanke var att dom skulle ta näring från algerna, men jag tror dom får vara kvar då det inte ser helt fel ut... Positivt är att andra alger som stört det visuella helt försvunnit.. (Framförallt cyano då)

                  Fortfarande lek i karet. MAn kan se en av föräldrarna till vänster i närbilden som står och fläktar ägg. Har faktiskt sett frisimmande yngel också, men det blev nog bara en fin middag....

                  /C
                  Bifogade filer
                  För den outbildade är ett A bara tre pinnar. +++Nalle Phu+++

                  Kommentar

                  • Vivan
                    • November 2007
                    • 125

                    #69
                    Goda nyheter. Föräldraparet visar på ett moget beteende när det gäller att ta hand om ynglen. Kommer även dessa bli levande mat för de andra men så får det bli för imorgon reser jag bort några dagar igen...
                    Bifogade filer
                    För den outbildade är ett A bara tre pinnar. +++Nalle Phu+++

                    Kommentar

                    • danneregner
                      • October 2006
                      • 1347

                      #70
                      du har inte tänk göra dig av med diskusarna eller?
                      Diskus

                      Kommentar

                      • Vivan
                        • November 2007
                        • 125

                        #71
                        Hej,

                        Skulle tro att jag behåler dom ett tag till... Tyvärr så reser jag mycket i jobbet just nu, men kanske att jag kan få mina tvillingpojkar att ta sig an att driva upp diskus framgent. Kan vara ett bra tillskott till månadspengen när man är 14 år. Skall vi säga 50/50 om jag står för tekniken?

                        /C
                        För den outbildade är ett A bara tre pinnar. +++Nalle Phu+++

                        Kommentar

                        • Vivan
                          • November 2007
                          • 125

                          #72
                          Två stycken röttter på plats... Ser bra ut... Ett par har redan börjat putsa på dom.. Den enda fadäsen var att en diskusarna fick panik när jag stoppade i rötterna och hoppade ur akvariumet och landade 3 meter ifrån på en handduk. Men nu är allt väl även om det saknas lite fjäll på en del av dom...



                          /C
                          Bifogade filer
                          För den outbildade är ett A bara tre pinnar. +++Nalle Phu+++

                          Kommentar

                          • danneregner
                            • October 2006
                            • 1347

                            #73
                            vadå på plats? dom flyter ju
                            Diskus

                            Kommentar

                            • Vivan
                              • November 2007
                              • 125

                              #74
                              Visst dom flyter, men det ser ut som rötter som kommer från... ovan. Ser betydligt bättre ut än om dom kommer från botten tycker jag iaf. Nu är det bara ett par månader med hårt matande innan jag stoppar i ett stim med tetror... (Vinkeltetra är snyggt...) Gillar faktiskt ormbunkarna som flyter omkring. Ger ett trevligt grönaktigt ljus i resten av karet.

                              /C
                              För den outbildade är ett A bara tre pinnar. +++Nalle Phu+++

                              Kommentar

                              • Vivan
                                • November 2007
                                • 125

                                #75
                                Skicker upp en bild som jag tycker blev riktigt bra. Man ser tydligt att ynglen snart är frisimmande.
                                /C
                                Bifogade filer
                                För den outbildade är ett A bara tre pinnar. +++Nalle Phu+++

                                Kommentar

                                Arbetssätt...