vart finns det?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Janina
    • November 2007
    • 142

    vart finns det?

    Hej jag ska starta ett möjligtvis malawi kar om 2 månader( längtar ) för tillfället håller jag på med natt belysning till mitt 200L kar...
    jag ska börja med en frigolit bakrund men det finns så mycket grejor som man ska köpa.. här är några frågor

    *Vad ska man måla bakrunden med? vart finns den färgen? och ca hur mycket kostar den...

    * om man gör grottor för lekande fiskar finns det inte risk för att dom fastna då?

    *finns det något specciellt tema på bakrunden som Malawi ciklider skulle föredra?

    och sista fråga vad för sort av "medel" behöver jag? tex silicon,lack
  • Jens A.
    • March 2007
    • 5026

    #2
    Kolla i den delen av forumet som heter "Inredning". Där finns massor med trådar om att pula ihop egna bakgrunder.
    Earth first! We´ll screw up the other planets later!

    Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

    Kommentar

    • Janina
      • November 2007
      • 142

      #3
      ja jag vet jag skulle bara behöva lite mer specifika svar tex var man köper dom

      Kommentar

      • zebrafisk76
        • October 2007
        • 77

        #4
        Frigolit till bakgrund finns på alla stora byggmarknader
        Måla kan du göra eller blanda färgpigment i husfixet som du lägger på
        Om du ska ha malawi så är det inte nödvändigt att lacka bakgrunden.
        Jag har varken målat eller lackat min till mitt tanganyika 180l, nu efter ca tre veckor börjar det komma alger på bakgrunden och det tycker jag är snyggt, sen har alla olika smak...
        Jag köpte frigolit och gjorde två moduler, varav den ena döljer innerfiltret, la husfix bara i grottorna och sen silikonade (Glassilikon)jag fast det i akvariet. Lät det härda några dagar och sen la jag på husfix direkt i akvariet så att jag dålde alla skarvar, i det sista lagret hade jag lite svart pigment för att markera vissa stenar.
        Mina fiskar trivs, vad jag märkt och betar alger från bakgrunden. Du kan kolla min tråd: mitt första Tanganyika, för bilder om du vill.
        Lycka till
        Mvh Jo

        Kommentar

        Arbetssätt...