vad ska jag göra?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Janina
    • November 2007
    • 142

    vad ska jag göra?

    Hej
    Jag har ett 200 L akvarium som nu står tomt eftersom att nitrit halten var för hög, då nitriten tog död på dem mesta fiskar har jag har bara några få kvar nu så dom får gå i mitt mindre sällskap akvarium...
    Så nu har jag ett 200L akvarium, svart småsten många växter och två stora rötter,pump och doppvärmare, jag har planerat att ägna mig åt att fixa alla vattenvärden PERFEKTA !
    men efter det när allt är bra skulle jag vilja strunta i sällskapakvarim temat och börja på något mer "nästa steg"
    något som mina vänner föreslår är Malawi ciklider men efter som att den enda fisken som någon av dom har haft är en guldfisk i en skål! ( jag lyckades övertala henne om att lämna tillbaka stackarn)

    jag vänder mig hellre till er !

    ALLA tips är välkomna
  • Dysnomia
    • April 2004
    • 1692

    #2
    Malawi är ju väldigt, väldigt fina, men ska inte gå i kar som det du inrett. De vill ha sand. Så mitt tips är att titta runt lite på gurami. De är inte bara vackra, utan väldigt intressanta att studera! De vill ha mycket växter och gömställen så det låter som de skulle trivas hos dig.
    (Fast spanar du på Guldgurami här på Zoopet så är det en väldigt missvisande bild. De är mycket vackrare i verkligheten!)
    Skånetös i Dalarna
    MIN ZOON!

    Kommentar

    • c90368

      • September 2006
      • 5973

      #3
      Varför inte Tanganyika med Multisar?




      PS: Mitt projekt med 180 liters burk kommer med på sidan 63
      Senast redigerad av c90368; 12 November 2007, 15:09.
      Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
      http://www.youtube.com/user/c90368
      /Maths

      Kommentar

      • Koksalt
        • November 2007
        • 498

        #4
        Jag tycker du ska köra på malawi!

        Jag ska själv göra det så det vore trevligt att ha någon mer som blir "ny" på det.
        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1738124

        Kommentar

        Arbetssätt...