Göra om, ett projekt dömt att misslyckas? :P

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • woodo
    • January 2007
    • 605

    Göra om, ett projekt dömt att misslyckas? :P

    Hej vi har lite planer på att göra om inredningen i vårat 720L kar. Detta vill vi helt enkelt göra pga att vi känner att vi misslyckats med inredningen totalt. Det vi undrar är ifall det ens är möjligt utan att få räkna med att fiskar stryker med? Tänker då på stress och såvidare. Hur bör vi isåfall göra, ta ur fiskarna men låta pumpar osv vara igång eller helt sonika ha kvar dom i tanken? Hade möjligen tänkt att byta ut en del invånare i karet när vi ändå håller på men det är ju ett annat projekt.
    Senast redigerad av woodo; 05 November 2007, 01:22.
    150L: Boliviansk fjärilsciklid, corydoras aeneus, ancistrus, L200
  • woodo
    • January 2007
    • 605

    #2
    Ingen som har erfarenhet, eller det vet jag att det är så var inte blyga
    150L: Boliviansk fjärilsciklid, corydoras aeneus, ancistrus, L200

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      #3
      Det är ingen fara för fisken, låt de gå kvar i karet under er akvarie total make over då det är större stress att bli jagade med håv än att gå kvar.
      Under alla år jag haft kar har det aldrig dött fisk när jag gjort om i karen, däremot har jag råkat trycka ner en rot på en fisk och det mådde den inte bra av.
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • Fredrik Metcalf
        • January 2007
        • 512

        #4
        Beror på hur mycket ni ska göra om, men att behålla fiskarna i tanken och först göra om ena halvan och sen andra är nog det som är minst stressande.
        Fredrik Metcalf (MrLogic)
        128l Tigerbarb, Siamesisk algätare samt en Fengädda, 4 x 20l Räkor, 250l Akvaterrarium

        Kommentar

        • Fredrik Metcalf
          • January 2007
          • 512

          #5
          Ursprungligen postat av ansjo
          Det är ingen fara för fisken, låt de gå kvar i karet under er akvarie total make over då det är större stress att bli jagade med håv än att gå kvar.
          Under alla år jag haft kar har det aldrig dött fisk när jag gjort om i karen, däremot har jag råkat trycka ner en rot på en fisk och det mådde den inte bra av.
          Jag har råkat skrämma ur en fisk ur karet, han hoppade ur, och sen råkade jag trampa på stackaren. Jag tror det var en fiska jag trampade på, var lite svårt att se, men en saknades i tanken iaf.
          Fredrik Metcalf (MrLogic)
          128l Tigerbarb, Siamesisk algätare samt en Fengädda, 4 x 20l Räkor, 250l Akvaterrarium

          Kommentar

          • hambli
            • December 2004
            • 508

            #6
            håller med dom andra att de är inga problem att göra om i karte.

            Kommentar

            • Hans.Lindaker
              • April 2006
              • 1837

              #7
              Sen beror det väl på om man vill byta bottensubtrat också. Har man tex sand och vill byta til grus så är det nog enklast att ta ur allt vatten. Inte så lätt att få upp all sand med vatten i karet
              Men behåller man botten så är det bara att köra på medan karet är igång!

              /Hans
              http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1056291

              Kommentar

              Arbetssätt...