600 Liter

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • VioXiD
    • April 2007
    • 266

    600 Liter

    Igår kväll fick jag hem mitt begagnade något slitna 600 liters.
    Tankarna jag har är att köra biltema blästersand (den finaste) och back to nature slimline vit kalksten. Men sen vet jag inte mer.
    Vad ska jag ha för växter, inredning och fiskar?
    Är inte spiceillt grym på det med aquascaping...
    28L Projekt: Garra Rufa. 54L Projekt: Puffer Fig 8. 540L Projekt: Garra Rufa.
  • Fredrik Metcalf
    • January 2007
    • 512

    #2
    Frågan är väl först vilken biotop du funderar på (om du nu funderar på biotopkar), därefter kan du välja fisk och växter / om du ska ha växter.
    Fredrik Metcalf (MrLogic)
    128l Tigerbarb, Siamesisk algätare samt en Fengädda, 4 x 20l Räkor, 250l Akvaterrarium

    Kommentar

    • fredd
      • February 2007
      • 3360

      #3
      tanganyika för hela slanten;D
      www.frfoto.tk

      Kommentar

      • felix_ragnar
        • August 2006
        • 1424

        #4
        T-ciklider skulle sitta väldigt bra i den burken likaså SA med discus och rödmunstetror och lite dvärgciklider
        Man kan aldrig veta för mycket, bara för lite.




        Kommentar

        • Fredrik Metcalf
          • January 2007
          • 512

          #5
          Discus och dvärgciklider?
          Fredrik Metcalf (MrLogic)
          128l Tigerbarb, Siamesisk algätare samt en Fengädda, 4 x 20l Räkor, 250l Akvaterrarium

          Kommentar

          • Jens A.
            • March 2007
            • 5026

            #6
            Malawisar! :P
            Earth first! We´ll screw up the other planets later!

            Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

            Kommentar

            • VioXiD
              • April 2007
              • 266

              #7
              Nja, är inte inne på malawi, faktiskt.
              Jag hade väl tänkt neutralt, runt 7ph, 25-27 grader och gärna fiskar som kan föröka sig i akvarie.
              Då jag inte har jätte mycke fritid så vorde de också schysst att få i ett par malar och sådant så de blir bra balans och där med lätt skött..

              Sen inredning. Tror ni det skulle fungera att ha ena hörnet med växter. Sen diagonalt över med mamgrove rötter, sen ett silikonat svart stenrös med lite grottor o sånt gött?
              28L Projekt: Garra Rufa. 54L Projekt: Puffer Fig 8. 540L Projekt: Garra Rufa.

              Kommentar

              • VioXiD
                • April 2007
                • 266

                #8
                Ursprungligen postat av jarecki68
                Det värkar att du skulle trivas med SA AKVARIUM kanske Altum och jordätare
                mamgrove rötter, lite växter , dämpad belysning brunaktigt vatten några stiken fina ovanliga malar
                Okaj .. Vet inte vad SA Akvarium är, inte heller altum eller jordätare...
                Vill dock ha mycket ljus akvarium med klart (kanske tillochmed) blått vatten.
                28L Projekt: Garra Rufa. 54L Projekt: Puffer Fig 8. 540L Projekt: Garra Rufa.

                Kommentar

                • felix_ragnar
                  • August 2006
                  • 1424

                  #9
                  SA= sydamerika. ALtum är en form av scalare den vackraste enligt mig men den är ett rent h*****e att få tag på. Jordätare är engrupp ciklider.
                  Man kan aldrig veta för mycket, bara för lite.




                  Kommentar

                  • Fredrik Metcalf
                    • January 2007
                    • 512

                    #10
                    Ursprungligen postat av VioXiD
                    Okaj .. Vet inte vad SA Akvarium är, inte heller altum eller jordätare...
                    Vill dock ha mycket ljus akvarium med klart (kanske tillochmed) blått vatten.
                    Då är det nog Tangayika som gäller. Vill du ha klart/blått vatten är det inte SA som gäller. Där är vattner extremt gult, så kallat svartvatten. Rötter är därmed uteslutet, då dessa färgar vattnet under en lång tid. T-kar (Tangayika) innehåller framförallt sten och sand, kanske någon enstaka växt, men oftast inte.
                    Fredrik Metcalf (MrLogic)
                    128l Tigerbarb, Siamesisk algätare samt en Fengädda, 4 x 20l Räkor, 250l Akvaterrarium

                    Kommentar

                    Arbetssätt...