Tanganyika 540l, vi vill också vara med

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jarecki68
    • September 2005
    • 453

    #31
    Ser ut vansinnigt bra ut så länge
    Ska bli mycket kul att följa detta
    jarecki

    Kommentar

    • Fredrik Metcalf
      • January 2007
      • 512

      #32
      För er som funderar på att tillverka er en egen frigolitbakgrund för första gången kan jag säga, det här är första gången för mig ochså
      Fredrik Metcalf (MrLogic)
      128l Tigerbarb, Siamesisk algätare samt en Fengädda, 4 x 20l Räkor, 250l Akvaterrarium

      Kommentar

      • jarecki68
        • September 2005
        • 453

        #33
        Ursprungligen postat av MrLogic
        För er som funderar på att tillverka er en egen frigolitbakgrund för första gången kan jag säga, det här är första gången för mig ochså
        Första gång jävlit bra måste jag säga
        jarecki

        Kommentar

        • fredd
          • February 2007
          • 3360

          #34
          håller med jarecki
          www.frfoto.tk

          Kommentar

          • Fredrik Metcalf
            • January 2007
            • 512

            #35
            Finns det någon risk att lacken spricker om det kommer sten mot bakgrunden när den är i karet, eller blir lackeringen lite elastisk?
            Vill inte att det ska börja läcka ut färg och husfix i vattnet.


            Husfixen är f.ö. på nu.
            Klicka på bilden för större version

Namn: DSC00059.jpg
Visningar: 1
Storlek: 60,2 KB
ID: 2097321
            Senast redigerad av Fredrik Metcalf; 13 October 2007, 21:05.
            Fredrik Metcalf (MrLogic)
            128l Tigerbarb, Siamesisk algätare samt en Fengädda, 4 x 20l Räkor, 250l Akvaterrarium

            Kommentar

            • Hans.Lindaker
              • April 2006
              • 1837

              #36
              Ser helt sjukt bra ut!
              Skönt med någon som inte krånglar till det mer än nödvändigt utan nöjer sig när det ser bra ut Om du förstår hur jag menar?

              /Hans
              http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1056291

              Kommentar

              • Fredrik Metcalf
                • January 2007
                • 512

                #37
                Förstår precis, lätt att det ser ut som om väggen vore murad om man gör för mycket konturer. Försökte få det att se ut som ett stort klippblock istället genom att göra stora grova mönster.
                Fredrik Metcalf (MrLogic)
                128l Tigerbarb, Siamesisk algätare samt en Fengädda, 4 x 20l Räkor, 250l Akvaterrarium

                Kommentar

                • fredd
                  • February 2007
                  • 3360

                  #38
                  blir sugen på att göra en egen frigolit bakgrund faktist när man ser ditt resultat
                  www.frfoto.tk

                  Kommentar

                  • matte159
                    • March 2007
                    • 1147

                    #39
                    Ursprungligen postat av MrLogic
                    Förstår precis, lätt att det ser ut som om väggen vore murad om man gör för mycket konturer. Försökte få det att se ut som ett stort klippblock istället genom att göra stora grova mönster.

                    Detta slår min med hästlängder!!!!
                    Skit snyggt!!!
                    Mvh
                    Mathias
                    Fotoalbum

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      #40
                      Jag tycker att både mattes och logics bakgrunder är apsnygga!
                      Vad som är extra kul är att ni båda fått till så "steniga" lookar på era bakgrunder - mycket konstnärligt och bra gjort!

                      Kommentar

                      • Katharina
                        • December 2006
                        • 4045

                        #41
                        Hmm.. Jag är avundsjuk... Ser bra ut...
                        Ha dé bäst... Tina

                        Kommentar

                        • Galion
                          • December 2004
                          • 337

                          #42
                          Ursprungligen postat av MrLogic
                          Finns det någon risk att lacken spricker om det kommer sten mot bakgrunden när den är i karet, eller blir lackeringen lite elastisk?
                          Vill inte att det ska börja läcka ut färg och husfix i vattnet.


                          Husfixen är f.ö. på nu.
                          [ATTACH]8238[/ATTACH]
                          Låter du bara husfixen osv stå och härda ordentligt så "rinner" den inte ut *Hehe*
                          Ett annat tips jag kan ge om du vill få ännu bättre "sten look" så kan du köra med en värmepistol över frigoliten efter man karvat klart
                          Men det kan du juh tänka på till nästa bygge *hehe*
                          Själv kommer jag göra så när jag väl kommer igång med bakgrundbygget i mitt 720L SA
                          Men detta ser riktigt bra ut alltså, se till att få upp bilder när du fått på husfixen också
                          Mvh Peter

                          Kommentar

                          • Fredrik Metcalf
                            • January 2007
                            • 512

                            #43
                            hehe, husfixen är på. Ska dra på ett lager till ikväll, räckte inte riktigt med en förpackning.

                            Mellan den 17:e och 24:e blir det lite uppehåll i uppdateringen då de stänger ner internet pga ombygnation i huset. Tycker det verkar mycket med en veckas uppehåll, men men, vad kan man göra. Kommer känna mig grymt handikappad iaf. Lägger upp lite mer bilder ikväll då det kommit på lite mer husfix, inte för att jag tror ni kan se någon skillnad. Ska försöka hinna få upp bilder på en målad bakgrund innan uppehållet.
                            Fredrik Metcalf (MrLogic)
                            128l Tigerbarb, Siamesisk algätare samt en Fengädda, 4 x 20l Räkor, 250l Akvaterrarium

                            Kommentar

                            • Fredrik Metcalf
                              • January 2007
                              • 512

                              #44
                              Ursprungligen postat av Galion
                              Låter du bara husfixen osv stå och härda ordentligt så "rinner" den inte ut *Hehe*
                              Ett annat tips jag kan ge om du vill få ännu bättre "sten look" så kan du köra med en värmepistol över frigoliten efter man karvat klart
                              Men det kan du juh tänka på till nästa bygge *hehe*
                              Själv kommer jag göra så när jag väl kommer igång med bakgrundbygget i mitt 720L SA
                              Men detta ser riktigt bra ut alltså, se till att få upp bilder när du fått på husfixen också
                              Är mest lite rädd för att det ska komma vatten innanför lacken och att jag därmed får kasta allt. Och sen var det en stor varningstext på husfixen, vill ju inte att det ska komma ut i vattnet. Så frågan kvarstår, är det stor risk för att lacken spricker om man är lite oförsiktig.

                              Edit: matte159! Hur ska du göra med ditt raster, kommer du lackera allt, eller hur gör du för att det ska bli vattentätt/säkert mellan lack och frigolit?
                              Senast redigerad av Fredrik Metcalf; 15 October 2007, 08:59.
                              Fredrik Metcalf (MrLogic)
                              128l Tigerbarb, Siamesisk algätare samt en Fengädda, 4 x 20l Räkor, 250l Akvaterrarium

                              Kommentar

                              • Fredrik Metcalf
                                • January 2007
                                • 512

                                #45
                                Börjar bli lite velig nu, bakgrunden ska bara målas och jag har inte beställt lack än. Visserligen har jag gjort bakgrunden under helgen, men nu är det måndag och dags att beställa. Min velighet ligger i om 1kg Epotex räcker!? För om det inte gör det så blir det att beställa igen, dvs dubbel fraktkostnad samt dubbel väntetid. Men om det räcker med 1kg så blir det inte så hiskeligt dyrt.
                                Fredrik Metcalf (MrLogic)
                                128l Tigerbarb, Siamesisk algätare samt en Fengädda, 4 x 20l Räkor, 250l Akvaterrarium

                                Kommentar

                                Arbetssätt...