Bygga ett 1000 liters akvarium
Kollaps
X
-
-
jag var också fundersam först inför hans ålder, men man ska inte underskatta dagens ungaKommentar
-
-
haha jepp ja e 17 år(= Jag har fått betala allt material själv så har ja inte gjort allt helt själv min Fader har fått vägleda mig lite(= Börjar på sista året på bygglinjen nästa vecka (= Bygga hus kostar mycke pengar hehe men kanske ja ska göra nån gång i framtiden^^Ju mer än människa säger desto mindre kommer folk ihågKommentar
-
Senast redigerad av Lasse; 07 August 2007, 09:20.Jag är inte tillräckligt ung för att veta allt
Kommentar
-
Våra stora tankar är bara penetronade (jag jobbar på Universeum) - inte målade och det har fungerat bra i många år. Om du gör penetroningen riktigt så kommer heller inte betongen påverka vattnet varken vad gäller hårdhet eller alkanitet.
MVH LasseJag är inte tillräckligt ung för att veta allt
Kommentar
-
-
Var noga med att penetrona allt som kan ha kontakt med vattnet. Penetronet ger en liten ljusare ton och bör därför inte tas över någon färg, Vad jag vet så är det övermålningsbart då det bildar en kemisk förening med betongen. Skulle du välja att måla så ta en färg som inte släpper något. en tvåkomponets epoxi vore nog bra. Men fråga exempelvis de som säljer penetron. Då skall du ha en färg som minst uppfyller livsmedelskrav.
Våra stora tankar är bara penetronade (jag jobbar på Universeum) - inte målade och det har fungerat bra i många år. Om du gör penetroningen riktigt så kommer heller inte betongen påverka vattnet varken vad gäller hårdhet eller alkanitet.
MVH Lasse
Respect! men då ska ja skaffa mig penetron men var kan ja få tag i de? i vanlig en vanlig färgbutik?Ju mer än människa säger desto mindre kommer folk ihågKommentar
-
Kommentar
-
Hör med dessa.
Haucon
Lertagsgatan 13
694 34 Hallsberg
Tel: 0582-126 00
Fax: 0582-126 90
E-mail: info@haucon.se
Hemsida: www.haucon.seJag är inte tillräckligt ung för att veta allt
Kommentar