hejsan, då var det klart!! 2000L

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • matlo
    • May 2007
    • 295

    #16
    Min pappa betalade >.< men jag tror det kostade runt 6500kr, men vi kände glasmästaren där vi köpte det, så vi fick det för inköpspriset. Annars runt 10000kr skulle jag tro, väääldigt billigt om du hade tänkt dig att glasa hela, då kommer vi nog upp i en summa runt 30. Vi gjorde så att vi andvände Marinplyfa (en vattenfast "film" ligger på träet som täcker allting, man måste dock vara väldigt aktsam så det inte gå hål i filmen) + vi la damduk i bottnen så inte alla dom stora stenarna ligger och gnager.

    vill även tacka alla för komplimangerna! kommer lägga ut nya bilder imorgon! skulle gjort det idag men jag hann inte före timern :P Lägger även upp bilder på mitt 680L som jag gjorde om med friggolit/spackel/plastfärg.
    /matlo.
    Stora ciklider i stora akvarium, finns det bättre? :P

    Kommentar

    • Patrik Steen
      • May 2006
      • 8464

      #17
      Ursprungligen postat av matlo
      Min pappa betalade >.< men jag tror det kostade runt 6500kr, men vi kände glasmästaren där vi köpte det, så vi fick det för inköpspriset. Annars runt 10000kr skulle jag tro, väääldigt billigt om du hade tänkt dig att glasa hela, då kommer vi nog upp i en summa runt 30. Vi gjorde så att vi andvände Marinplyfa (en vattenfast "film" ligger på träet som täcker allting, man måste dock vara väldigt aktsam så det inte gå hål i filmen) + vi la damduk i bottnen så inte alla dom stora stenarna ligger och gnager.

      vill även tacka alla för komplimangerna! kommer lägga ut nya bilder imorgon! skulle gjort det idag men jag hann inte före timern :P Lägger även upp bilder på mitt 680L som jag gjorde om med friggolit/spackel/plastfärg.
      /matlo.
      Det ser vi fram i mot att se.
      Mvh.Patrik

      Kommentar

      • matlo
        • May 2007
        • 295

        #18
        Har uppdaterat med bilder!!! var god och se, ändrade om lite också det blev snyggt som tusan tyckte jag iallafall. Nu har jag bilder på alla "typ" fast mitt påfågelciklid par gömde sig hela tiden, och pakun verkade trött simmade ingenting alls han stod mest och glodde. Men min managunse var framme idag.

        http://www.zoonen.com/perzoonen/gall...47&gid=1416161

        120djupt, 220långt, nog 60 eller 70högt, minns inte riktigt.
        Senast redigerad av matlo; 05 July 2007, 02:55.
        Stora ciklider i stora akvarium, finns det bättre? :P

        Kommentar

        • matlo
          • May 2007
          • 295

          #19
          680L får vänta då min pump är sönder (fluval fx5), har så länge 3olika mindre pumpar i akvariumet tog vad som fanns! funkar iallafall ett tag, ska köpa ny inomkort.
          Stora ciklider i stora akvarium, finns det bättre? :P

          Kommentar

          Arbetssätt...