Akvarium utomhus

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Patrik Steen
    • May 2006
    • 8464

    #46
    Ursprungligen postat av dunderhake
    går det inte att placera ytterfiltret inomhus och dra slangar/rör genom väggen, inomhusluften värmer.
    frågan är hur efektivt det blir och så blir det kondens förstås.

    bara en ide!
    Kanske hade funkat,men jag tror inte det hade varit tillräckligt
    Mvh.Patrik

    Kommentar

    • Patrik Steen
      • May 2006
      • 8464

      #47
      Nu har fiskarna lämnat karet dem hade kunnat varit där några månader till men nu simmar dem i dammen för att möra vintern.Allt detta för signalkräftan existens i karet dem är hur fräcka som helst så dem får gå där för tillfälligt och så har jag beslutat att sätta in karet med kräfterna också så dem klarar vintern.

      Nästa år funderar jag om jag ska sätta ur mitt tomma 325L också på trådäcket sidan om det andra karet och där får så gå fisk i härlig blandning tycker jag.Sen om det ska gå Koi i har jag inte bestämt än så det kanske blir Guldfisk som går där,efter som jag har en sån dålig erfarenhet av koi som dör ela tiden.
      Mvh.Patrik

      Kommentar

      • Patrik Steen
        • May 2006
        • 8464

        #48
        Liten uppdatering av det hela,hade lite små Guldfiskar i karet tills igår då dem åkte i dammen.
        På Lördag ska det inskaffas några Signalkräftor som ska i karet istället,vad jag märkte förra året var att det går att ha fisk i året om,eftersom som det höll 8 plusgrader i Januari månad fast det höll ett par minus ute,det var väggen som höll Akvariumet varmt kom jag fram till.
        Alger blev det inte alls knappt det vanliga förstås Kiselalger som var lätta att ta bort för hand eftersom karet står i skugga hela dagen så gjorde det susen tydligen.I år har jag försökt att köra med en Svensk Biotopisk Miljö nu för Kräftorna skull,att jag valde kräftor istället var att dem är så roligare att titta på än fiskarna som var där i
        Mvh.Patrik

        Kommentar

        • tobias.nero
          • January 2008
          • 384

          #49
          Men tänk på att denna vintern var inte riktigt som andra, men det räcker kanske med värmen från huset ändå.
          MVH /Tobias

          Kommentar

          • Patrik Steen
            • May 2006
            • 8464

            #50
            Ursprungligen postat av tobias.nero
            Men tänk på att denna vintern var inte riktigt som andra, men det räcker kanske med värmen från huset ändå.
            Då sätter jag bara igång en värmare i karet i värsta fall,men det är inte tänkt att det ska gå året om,det var mest att nu är det bevisat att det går att ha det igång året om i Skåne i alla fall.
            Mvh.Patrik

            Kommentar

            • tobias.nero
              • January 2008
              • 384

              #51
              Skåne är underbart, längtar hem igen
              MVH /Tobias

              Kommentar

              • Patrik Steen
                • May 2006
                • 8464

                #52
                Ursprungligen postat av tobias.nero
                Skåne är underbart, längtar hem igen
                Det förstår jag om du har bor i Fjollträsk så förstår jag att du vill flytta hem.
                Mvh.Patrik

                Kommentar

                • ciklidcollector
                  • April 2008
                  • 1111

                  #53

                  Det där såg riktigt nice ut

                  Kanske blir en sådan lösning.
                  Vet dock inte vart jag ska placera det bara.
                  Har ju liksom sol runt om.
                  Kan det räcka med att bygga upp solskydd?
                  Tyvärr har jag ju ingen el framdragen utan har bara tidvis möjlighet att få solcellsenergi till 12volts batteriet.

                  Förövrigt så står mitt 197liters placerat på balkongen med kvällssol och det har funkat.
                  Hade 25grader igår kväll innan jag gick o la mig och 18grader nyss.
                  Så mina blåciklidsyngel klarade sig likaså mina nyckelhåls yngel.
                  Nu har jag bara cirka 30liter vatten i än så länge, så det är inte mycket till vattennivå tyvärr.

                  Det ska fyllas iallafall så småningom.
                  -=Amatörbiologen=-
                  Amerikanska Ciklider

                  Kommentar

                  • ciklidcollector
                    • April 2008
                    • 1111

                    #54
                    Jo just det, har inte isolerat överhuvudtaget och akvariet är helglas samt det står på leca block.
                    Dock har jag vad jag tror en värmeficka i form av instängd varmluft från en uppock ner vänd balkonglåda precis i mitten av längden.
                    Funderade dock på att byta ut de där blåciklidsynglena mot guppy och mollys.
                    Ska även testa att ha ett ancistrus par i.

                    Har ingen cirkulation i över huvudtaget utan syre får de via ytan.
                    -=Amatörbiologen=-
                    Amerikanska Ciklider

                    Kommentar

                    Arbetssätt...