Håller på att göra en akvarieställning och har tänkt ha skivor under kar och liggunderlag men vet inte vad jag ska använda mig av för material. Spån och mdf är ju inte alls bra. Någon som har något bra förslag?
Vattenfast bänkskiva till akvarieställning?
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Billigast är ju att täcka skivan med plast - på så sätt blir ju även en billig spånskiva "vattenfast"Akvaristiska hälsningar
Kjell
Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt. -
-
Visst kan man lacka - men snabbt, billigt och säkert är att lägga en sopsäck eller byggplast över träskivan. Plasten viks runt kanterna och tejpas eller skjuts fast på undersidan. Inte en chans att skivan kan ta upp vatten.
Smart och enkelt - såg det först hos Christian som i sin tur hade sett det hos någon annan.Akvaristiska hälsningar
Kjell
Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.Kommentar
-
Eller använd gjutformar dyrt som attan men det funkar,kanske bättre att använda plast billigare allltid bättreMvh.PatrikKommentar
-
-
Teak?
Min dotter ställde sitt akvarium på en väl inoljad teakbänk. Jag har skött det hela i 6 veckor snart och tycker det funkar bra. En behandlad teakbänk kostar förstås. Men SNYGGT är det.
Kommentar
-
Kommentar