Skrivbords Akvarie

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fiddan
    • June 2006
    • 885

    Skrivbords Akvarie

    Hej hej

    När jag kom på att jag ville ha ett akvarium var det för att jag ville få bort 2 bildskärmar och titta på någonting annat än massa nakna tjejer hela tiden.
    och då kläcktes denna iden



    jag var så nära att jag tillockmed tänkte ringa glasmästarn men jag truntade i det och köpte ett 70l hörnakvarium och satte på bordet istället och fick bort en av tre bildskärmar

    Jag hade tänkt att jag skulle gjort en 20mm tjock ek sockel 20mm bredare än själva akvariet och fräst ut 10mm och satt akaviet i den så jag döljde mina fula silikon fogar i neder kant och samtidigt kunnat borra in lamp hållare på baksidan som skulle sticka upp upp ovanför akvariet tänk er ett upp och nedvända "L" i formen.

    Nu när jag väl sitter här så skulle jag viljat åtminståne vilja se hur det skulle sätt ut i verkligheten..

    Vad tror ni skulle den iden funka? skulle mindre fiskar trivas där i?

    Ps. Bilden kanske inte är så rättvis imot vad jag kan åstakomma med photoshop med mer än 2 min.
    Senast redigerad av Fiddan; 06 July 2006, 01:26.
    skicka pm till mig om ni vill veta hur man sponsrar en gammal gubbes pension.
  • Raven
    • February 2005
    • 15385

    #2
    om ja fattar bilden rätt kommer akvariet bli U-format.
    kan bli rätt snyggt men med 20cm bredd blir du rätt begränsad i vad du kan ha för fiskar.
    LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
    Faktatråd Om AkvarieVatten
    Växtakvaristernas Paradis

    Kommentar

    • Fiddan
      • June 2006
      • 885

      #3
      Ja Precis "U" format.

      Aldeles från börnan var det meningen att det skulle vara "L" format eftersom sängen står jämte skrivbordet så att jag kunde se fiskarna från sängen.
      Men så tänkte jag lite till och ville ha det "U" format.. det nämligen skulle funka det med.

      Men skulle tex guppys funka i ett sådant akvarium?

      Jasså du Raven är du en natt uggla du med
      skicka pm till mig om ni vill veta hur man sponsrar en gammal gubbes pension.

      Kommentar

      • Raven
        • February 2005
        • 15385

        #4
        japp tvättäkta nattuggla

        ja guppy skulle funka fint, tänk bara på att guppy är 10ggr värre än kaniner på att göra smått.
        platy kardinaltetra sorgmanteltetra guldbarber kampfisk diverse olika räkor skulle också funka fint, dock inte tillsammans

        kan tänka mej ett gäng guppys och ett gäng guldbarber kan funka, guldbarber skulle då få "levandeföda" i form av yngel.

        gällande filtering så trog jag det skulle funka bäst med ytterfilter med insug och utblås i varsin ände.
        sätter du bara ett innerfilter i varje ände så blr det ingen direkt cirkulation.
        villl du inte ha ytterfilter kan du fixa cirkulation genom en pump i en ände och vp-rör(sånt elektriker använder för att dra elen i hus med) som går under gruset till andra änden, eller utblåset om man så vill.
        LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
        Faktatråd Om AkvarieVatten
        Växtakvaristernas Paradis

        Kommentar

        • Fiddan
          • June 2006
          • 885

          #5
          Smart där med vp röret. jag tänkte använda ytterfilter men jag tänkte inte så långt som du.

          för kasnke 15 år sedan hade vi ett akvarium med en kräfta i visst var det dyrt att ge honom mat efftersom att han bara nöjde sig med "vild" fångat men det hade vart himmla roligt och iaktagit honom när han var ute på jakt..
          i ett akvarium med denna formen.
          Senast redigerad av Fiddan; 06 July 2006, 04:29.
          skicka pm till mig om ni vill veta hur man sponsrar en gammal gubbes pension.

          Kommentar

          • Patrik Steen
            • May 2006
            • 8464

            #6
            Tror inte jag har sett ett u-format förut kan bli hur fräckt som helst
            Mvh.Patrik

            Kommentar

            • Fiddan
              • June 2006
              • 885

              #7
              Mitt skrivbord står ganska öppet tänk om en tröja fastnar ytterst i akvariet när man spring slänger sig ner i sängen med pyamasen på effter en tuff dag i kolgruvorna.. Då vill man ju direkt inte svabba 150 liter..

              Akvariet skall ju vara ett uppet sådant då skulle man kunna ha läte längre växter. kan tyvärr inga namn med sådana som blommar ovanför ytan.
              skicka pm till mig om ni vill veta hur man sponsrar en gammal gubbes pension.

              Kommentar

              Arbetssätt...