Nytt vardagsrum

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mightyice
    • October 2005
    • 120

    Jower

    Skall försöka fixa borstadaluminium bockad till tavelram i sinom tid för att ha runt akvariet

    Kommentar

    • Miate
      • November 2004
      • 29

      Riktigt snyggt jobb, och grattis till dottern!

      Är lite nyfiken bara på om det kommer hamna något nedanför karet, en låg bänk eller liknande t.ex.? Vill själv göra något liknande någon dag så den här tråden är guld värd! Väntar otåligt på fortsättningen..

      Maria.

      Kommentar

      • Bosse.J
        • March 2004
        • 796

        JAg skulle vilja kika in bakom kulisserna..
        Ser välidigt bra ut frammifrån tycker jag..
        Bosse.J

        Kommentar

        • Mightyice
          • October 2005
          • 120

          Fogat klart tegelväggen som ni ser på bilden här. Nu är det bara att olja in den så att den inte dammar samt att den få lite glans.
          Spottarna är äntligen inkopplade, jäkligt nöjd med resultatet. Detta trots att chefen för företaget som tillverkar dom sa att dom inte skulle ge bra ljus för att dom var till för inbyggnad i hyllor mm. Ironiskt nog var det deras<kundtjänst som sa hur många vi skulle behöva i detta rum. Släpte i några fiskar igår utav dom jag hade i yngelkaret. min chokladmal som jag kallar wonka för att han är väldigt skygg och choklad i namnet. Har jag varit tvungen att ta kort på, då jag inte såg varken honom eller dom 2 amano räkorna jag släppte ner i karet på över ett år. Så antar att det blir samma denna gången så jag får nöja mig med bilden på Wonka. Det jag har haft i 250l som åker över i det stora är några tetror en Praktbotia. Ett ancistrus par med yngel samt några olika plectosar, en amano räka, 2 långsträkta pansarmalar. Så inte mycket som kommer att synas innan inköps dags nästa löning. Igentligen sugen på att slänga uta alla malar och köpa ett antal av någon anorlunda pleco att försöka få yngel på. Kanske öka på Toplånet på huset så man får råd med ett gäng zebra pleco :-). Har några växter om följer med också men jag har aldrig fått riktig fart på växter i det stora så dom kommer nog inte förbli lika fina.
          Bifogade filer

          Kommentar

          • Mightyice
            • October 2005
            • 120

            Ursprungligen postat av Miate
            Riktigt snyggt jobb, och grattis till dottern!

            Är lite nyfiken bara på om det kommer hamna något nedanför karet, en låg bänk eller liknande t.ex.? Vill själv göra något liknande någon dag så den här tråden är guld värd! Väntar otåligt på fortsättningen..

            Maria.
            Orkade inte höja upp akvariet så det blir kanske lite lågt men funderade på en typ skinnbänk som skulle matcha sofforna snyggt i svart. Hittade detta både på ROOM.se och Bolia.com men nu lutar det nog åt några kuber från IKEA. Dessa är lite lägre och tanken är ju att man lätt skall flytta fram dom til Tv bordet då man är lite fler. Letar även efter en Reclinerstol som jag skall kunna luta mig tillbaka och som skall kunna snurra så man kan titta på kaminen, Akvariet och tvn utan problem. Detta har jag dock inte hittat någon snygg ännu

            Kommentar

            • Birgitta W
              • October 2005
              • 2764

              Hmmm! Vad härligt det verkar!!! Suck...Tror inte det är någon här på Zoopet som är det minsta avundsjuk...

              Jag har fått lära mig att avundsjuk får man vara, men inte missundsam!

              Grattis till ett underbart vardagsrum! Har varit jätteroligt att följa arbetet. Längtar efter att se akvariet i sin fulla prakt med fiskar och växter.
              Kontrollera att hjärnan är inkopplad innan munnen ansluts

              Min zoon :
              http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=902526

              Kommentar

              • Jerry
                • March 2005
                • 243

                Riktigt snyggt Arbete.!!!
                En fråga,Vilka fiskar kommer få simma i det karet?

                Kommentar

                • Mightyice
                  • October 2005
                  • 120

                  Fiskar

                  Det jag har bestämmt mig för att jag skall ha aequdens rivulatus (guldsöm) men sedan är det öppet. Jag har inte haft sydamerikaner förut så jag får se vad Nol har att erbjuda i slutet på månaden. Kan antagligen inte ha jordätare då råda 3-5 antagligen är lite grovt. Altum scalarer är ju snygga men vet inte hur dom går med Guldsömen.. Den som lever får se. Någon som vet några fredliga stora sydamerikaner som inte äter upp alla växter kan gärna tipsa om dom

                  Kommentar

                  • Mightyice
                    • October 2005
                    • 120

                    Som det ser ut nu med dom få fiskar jag hade i lilla karet.
                    börjar bli nöjd :-)
                    Bifogade filer

                    Kommentar

                    • Linnet_90
                      • March 2003
                      • 126

                      Wow!!!
                      Det jag säger behöver inte vara sant, det är bara så som jag uppfattar saken.

                      Kommentar

                      • Gimbo
                        • January 2005
                        • 2734

                        Mysigt! Nu ser det riktigt hemtrevligt ut där inne!
                        -Låt din hobby bli en besatthet. /Gimbo.

                        Kommentar

                        • Raven
                          • February 2005
                          • 15385

                          snyggt men saknas växter.

                          ett par stora och dussin små.
                          LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
                          Faktatråd Om AkvarieVatten
                          Växtakvaristernas Paradis

                          Kommentar

                          • Mightyice
                            • October 2005
                            • 120

                            Har ju en bra men dom andra är ganska små.
                            aldrig fått något flyt med växter i det stora karet.
                            inte billigt att köra med gödning i det heller

                            Kommentar

                            • Raven
                              • February 2005
                              • 15385

                              går inte åt så mycke gödning om du kör det "old style"
                              kör de själv och tycker växterna tar sej rätt bra ligger just nu å experiementerar för att se hur de går utan makrogödning.

                              kan ju tillägga att ja är "växtnörd" syns väl på min avatar haha
                              LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
                              Faktatråd Om AkvarieVatten
                              Växtakvaristernas Paradis

                              Kommentar

                              • vance
                                • December 2004
                                • 872

                                Är det riktiga stenar?
                                Bara döda fiskar simmar med strömmen

                                Kommentar

                                Arbetssätt...