Nytt vardagsrum

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lenmar
    • February 2004
    • 6154

    Bilder å uppdatering då??
    Goa hälsningar, Maria Min hemsida
    Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

    Kommentar

    • Mightyice
      • October 2005
      • 120

      Okej Lenmar jag ger mig för ditt grupp tryck. Det som har hänt sedan senast med akvariet är att jag har börjat uppdatera mina lysrör 2st rör var från 2004 resterande 6 var från då jag köpte karet så närmare 9år. Även börjat sätta ditt reflektorer för att öka watt per liter nu när jag skall försöka bli växtnörd på riktigt. Vad jag har för lysrör nu kan ni se under guld medlemmars akvarium. Jag har även fått min Eheim 2080 pump + Eheim filterkit till. Instellerade det i fredags och fick idag hjälp av kilarna på jobbet att montera ihop reactor,magnetventil nålventil och bubbelräknare så det blev praktiskt. Pengarna har dock tagit slut denna månaden då kylskåpet gick i graven samt sommardäck var tvungen att inhandlas. Så nu väntar jag på löning för att köpa ytterligare 2 lysrör + reflektorer. Blir det pengar över så kommer jag köpa på mig växter för att starta igång mitt växt akvarium på riktigt. kommer att komma lite mer bilder på akvariet då. När jag tog mig en akvarie dag nyligen med att instellera pumpen samt försöka få bort algerna på framrutan så stötte jag på lite patrull då jag inte nåde hela framrutan. Från sidorna går det ganska bra men när jag skall ta mitten får jag stå på pal och sträcka mig över och når då inte hela vägen ner till gruset.Så där har jag lite att tänka på. Det bruna i vattnet från roten har börjat försvinna och vattnet är mycket klarare
      Bifogade filer

      Kommentar

      • fabiaRS
        • November 2005
        • 193

        hur ser akvariet ut idag???

        Kommentar

        • paesan
          • October 2006
          • 9

          Det är nog bland det "sjukaste" jag sett!! (Sjukaste i det coolaste bemärkelsen...)

          Hur ser det ut i akvariet idag??

          Kommentar

          • Lenmar
            • February 2004
            • 6154

            Jättetråkigt att Mightyice inte varit inloggad på länge.....
            Goa hälsningar, Maria Min hemsida
            Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

            Kommentar

            • Magnus J
              • February 2006
              • 2

              wow

              Jag vill se mera.
              Mycket imponerande!

              Kommentar

              • Inka
                • July 2005
                • 1233

                Aaa, det var längesen...
                Tre akvarium, 350 l och 2x240 l, fyra huskatter, attan så många fåglar och två belgisk vallhund/groenendael

                www.kvitter.n.nu

                Kommentar

                • Daniel-74
                  • February 2006
                  • 36

                  Förstår att det var länge sedan Mightyice var inloggad men det skulle vara interessant att veta hur du löste algerna på framrutan.....

                  Kommentar

                  • c90368

                    • September 2006
                    • 5973

                    Ursprungligen postat av Mightyice
                    Okej Pengarna har dock tagit slut denna månaden då kylskåpet gick i graven samt sommardäck var tvungen att inhandlas. Så nu väntar jag på löning för att köpa ytterligare 2 lysrör + reflektorer. Blir det pengar över så kommer jag köpa på mig växter för att starta igång mitt växt akvarium på riktigt.
                    SUCK! Vi får hoppas på det bästa....
                    Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                    http://www.youtube.com/user/c90368
                    /Maths

                    Kommentar

                    • Mightyice
                      • October 2005
                      • 120

                      Har som sagt inte varit inne här på ett jäkla tag. akvarie svacka kan man kalla det. får ta och uppdatera under julen för ni som vil se hur det ser ut nu

                      Skoog

                      Kommentar

                      • Inka
                        • July 2005
                        • 1233

                        Välkommen tillbaka! Ser fram emot en uppdatering!
                        Tre akvarium, 350 l och 2x240 l, fyra huskatter, attan så många fåglar och två belgisk vallhund/groenendael

                        www.kvitter.n.nu

                        Kommentar

                        Arbetssätt...