Oohhh, dvärgciklider låter riktigt nice!
Kommer du köra på viltform av fiskarna?
Kjells akvarier
Kollaps
X
-
Du har bara fiskar som garanterat kommer att sätta i sig mina fiskar till frukost
Vet inte än vad det blir - men sannolikt någon Biotodoma (de största fiskarna jag komme att ha), någon Apistogramma, fjärilar, kanske någon Nannacara - det blir allt i ciklidväg (ca 10 av varje).
Av tetror så lutar det åt rödmunnar (200-300) och kardinaler (ca. 500) men inget är bestämt ännu.
Dessutom 1-2 arter med Corydoras (ca 40 st) samt en eller 2 arter av Loricariidae (ca 10 st)
Allt kommer självklart inte att läggas i från starten - utan det blir en mjuk uppstart med 400 fiskar eller nåt sånt
det känns som att vi kommer behöva göra ett återbesök om några månader också heheLämna en kommentar:
-
-
Du har bara fiskar som garanterat kommer att sätta i sig mina fiskar till frukost
Vet inte än vad det blir - men sannolikt någon Biotodoma (de största fiskarna jag komme att ha), någon Apistogramma, fjärilar, kanske någon Nannacara - det blir allt i ciklidväg (ca 10 av varje).
Av tetror så lutar det åt rödmunnar (200-300) och kardinaler (ca. 500) men inget är bestämt ännu.
Dessutom 1-2 arter med Corydoras (ca 40 st) samt en eller 2 arter av Loricariidae (ca 10 st)
Allt kommer självklart inte att läggas i från starten - utan det blir en mjuk uppstart med 400 fiskar eller nåt sånt
Och jag är inte alllllls avundsjuk.
Får väl ta och gå med i Väst så man får se den där baljan nån vacker dag...Lämna en kommentar:
-
Hade för mig att du skulle ha altum, men du har kanske gått bort ifrån det?Lämna en kommentar:
-
-
-
Allt kommer självklart inte att läggas i från starten - utan det blir en mjuk uppstart med 400 fiskar eller nåt såntLämna en kommentar:
-
NÄSTA LÖRDAG????? Vet du hur länge det är till dess??? många lååånga dagar fyllda med väntan!
Nej då, skämt och sido. Då har man något att se fram emot, i akvarieväg, när man kommer hem från bb med sitt egna lilla yngel
/HansLämna en kommentar:
-
Fy, vad elakt.
Ska du förresten ha annat än ciklider i karet? Och hur många ciklider ska du ha?Lämna en kommentar:
-
Jag tänker nu faktiskt att vara så grymatt jag inte tänker lägga ut fler foton innan jag har haft Zoopetvästgänget här på besök nästa lördag.
Så ni som kommer hit då blir de första som får se akvariet i "färdigt" skick.
Jag lovar dock att därefter lägga upp lite foton
Idag har jag i alla fall tömt ner 7 småakvarier och snott hälften av filtermaterialet i dessa akvarier och lagt över i filtren i det stora. Ikväll kommer jag också att fylla upp akvariet till 90% samt koppla i en pump med filtervadd för att plocka bort det mesta av dimman i akvariet (den har visserligen lättat något, men ligger fortfarande tät).Senast redigerad av Kjell Fohrman; 05 December 2007, 17:11.Lämna en kommentar:
-
-
Jag skulle vilja se när ni kliver i och ur karet. Har du en båtstege på insidan?? :-)Lämna en kommentar:
Lämna en kommentar: