Kjells akvarier

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• Kjell Fohrman
    svarade
    Ursprungligen postat av petnym
    30st Corydoras måste vara en syn! Håller de ihop alla 30 i ett stim?
    Nej, dom har delat in sig i olika grupper.

Lämna en kommentar:

• Kjell Fohrman
    svarade
    Ursprungligen postat av c90368
    Förstår dig, det är riktiga juveler Skulle köpa själv, men jag har ju Skalarer
    Jag gillar ju skalarer också och de hade flera olika varianter av VF, men jag lyckades motstå frestelsen. Jag vet ju hur det kommer att sluta

Lämna en kommentar:

• petnym
    svarade
    Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
    Corydoras arcuatus 30 st
    30st Corydoras måste vara en syn! Håller de ihop alla 30 i ett stim?

Lämna en kommentar:

• c90368
    svarade
    Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
    Nannostomus morthenthaleri 20 st.
    De sistnämnda var svindyra (ja ja en del av de andra var kanske inte helt billiga heller) och jättesmå så de kommer antagligen att försvinna helt i akvariet, men det var så sanslöst snygga att jag inte kunde låta bli
    Förstår dig, det är riktiga juveler Skulle köpa själv, men jag har ju Skalarer

Lämna en kommentar:

• Tottofagrin
    svarade
    Ursprungligen postat av fredd
    hehe får man fråga vilken butik som hade inne 300stycken Hemigrammus rhodostomus?.
    Kom antagligen leverade med egen Lear Jet direkt ner på Kjells gräsmatta

Lämna en kommentar:

• Kjell Fohrman
    svarade
    Ursprungligen postat av fredd
    hehe får man fråga vilken butik som hade inne 300stycken Hemigrammus rhodostomus?.
    Nja det var väl inte direkt en butik - detta eftersom jag har ett akvaristiskt företag registerat och det handlade om relativt mycket fisk så kunde jag handla hos Imazo som är grossist.

Lämna en kommentar:

• fredd
    svarade

Lämna en kommentar:

• Kjell Fohrman
    svarade
    Ursprungligen postat av Tottofagrin
    ja, just det!!

KalleBalle
    Som sagt bilder kommer efter lördagsträffen.

Har i alla fall idag varit och shoppat lite till mitt "nanoakvarium". Som jag skrev ovan ville jag ju att akvariet skulle få en mjukstart så det blev bara några få fiskar - totalt 440 st.
    Nannacara taenia 20st
    Hemigrammus rhodostomus 300 st
    Carnegiella strigata 40 st
    Apistogramma macmasteri 20 st
    Corydoras arcuatus 30 st
    Rineloricaria lanceolata 8 st
    Nannostomus morthenthaleri 20 st.
    De sistnämnda var svindyra (ja ja en del av de andra var kanske inte helt billiga heller) och jättesmå så de kommer antagligen att försvinna helt i akvariet, men det var så sanslöst snygga att jag inte kunde låta bli

Lämna en kommentar:

• Tottofagrin
    svarade
    ja, just det!!

KalleBalle

Lämna en kommentar:

• admin
    svarade
    Men händer ingenting i denna tråden. Vi vill ha bilder och det nu! Snart borde du väl få i fisken?

Lämna en kommentar:

• Kjell Fohrman
    svarade
    Youtube finns ju alltid annars att lägga upp saker på...
    Alltid bättre att belasta nån annan... :P
    Men du kanske kan lägga upp lite kortare filmsnuttar på Youtube till oss andra?
    Ska iallafall bli riktigt kul att se bilder på karet!
    Möjligen lägger jag upp något på Youtube, men där tillåts ju bara skitkvalitet (av naturliga skäl) så det säger ju inte så mycket.
    Foton kommer det under alla omständigheter att bli en del av i denna tråd

Lämna en kommentar:

• JEK
    svarade
    Om du gör någon lång video av hög kvalitet kan jag förstå att den bara är tillgänglig för goldisar. Men du kanske kan lägga upp lite kortare filmsnuttar på Youtube till oss andra?
    Ska iallafall bli riktigt kul att se bilder på karet!

Lämna en kommentar:

• Trollsvans
    svarade
    Youtube finns ju alltid annars att lägga upp saker på...
    Alltid bättre att belasta nån annan... :P

Lämna en kommentar:

• Kjell Fohrman
    svarade
    Ursprungligen postat av Kjaer
    Näää, inte bara film för goldisar! Vi fattiga användare som inte har råd att bli goldisar ska väl också ha lite nöjen i livet eller hur?
    Så du föredrar att då istället det andra alternativet som föreslagits
    Och som sagt vi är någ många som kan tänka oss både att betala inträde för att få se det live samt att prenumerera på webcam sändningar
    Dvs bara betala för att se akvariet

De videos vi har lagt upp är också i så pass hög kvalitet att hela zoopet skulle kollapsa om en massa fick för sig att kolla på det samtidigt.

Lämna en kommentar:

• JEK
    svarade
    Näää, inte bara film för goldisar! Vi fattiga användare som inte har råd att bli goldisar ska väl också ha lite nöjen i livet eller hur?

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...