Kjells akvarier
Kollaps
X
-
Shit vad snygg bakgrunden var. Inte lätt att få till trovärdiga former i slim-storlek. Läskigt ändå att hänga upp 150 kg på väggen. -
Väggen är en betongvägg och jag hyrde en stor Hilti, borrade och satte upp 4 konsoller som vardera är fästa med 3 långa skruvar in i väggen. Så förhoppningsvis skall det hållaLämna en kommentar:
-
-
Vad gäller filtren så har jag svängt ut Slimlinen i bägge hörnen så det blir en trekant bakom. Denna har jag fyllt med filtermatta. Längst ner är insuget och utblåset överst - verkar fungera riktigt braSenast redigerad av Kjell Fohrman; 29 May 2011, 09:56.Lämna en kommentar:
-
Det var ett rejält väggakvariumdet hänger alltså helt på väggen? Ingen bänk alls? Kan tänka mig att det ställer lite krav på hur man fäster upp det och vad det är för vägg bakom. Blir ju ändå 150+ kg!
Lämna en kommentar:
-
Trevligt med ett nytt projekt. Den bakgrunden är riktigt snygg. Det var på tiden att det kommer lite roligare slimlineLämna en kommentar:
-
Det där ser inte illa ut, Kjell...tycker jag känner igen bakgrunden!
Det karet med lite LED-spottar hade sett ganska mumma ut, och vad har du för filterlösning?Lämna en kommentar:
-
Jag håller så sakteliga på att "rulla igång" mitt nya väggakvarium som har måtten 130x19x50 cm.
I det har jag monterat den nya Slimline-amazonen som kommer ut till hösten. Denna bakgrund tycker jag är ruskigt snygg.
Akvariet är långt ifrån klart - lite sand skall plockas ut, lite växter skall in och även andra dekorationer och självklart skall vattenytan höjas några centimeter också. Fiskm då - ja jag har inte bestämt mig slutgiltigt ännu men det lutar åt regnbågsfiskar om jag kan hitta några lämpliga arter - vi får se.
Dessutom skall jag fixa en riktig ramp som täcker hela akvariet - den som är på nu är på 50 cm lång och klyser bara upp en del av akvariet.
Men ni får i alla fall tillsvidare hålla tillgodo med detta akvarium.Lämna en kommentar:
-
-
-
Jag tycker killen ser sjukt vältränad ut!. Microsoriumen är skitstor egentligen, det är jag som får den att se mindre ut =P.Lämna en kommentar:
-
Har nu fått tag i 2 nya T5-rör till den armatur där lysrören slocknade efter att ha varit på i ca. 30 sekunder och undrens tid är inte förbi för nu funkar det utan problem.
Så det var ju skönt att man slapp att man slapp byta HF-don/ballast i armaturen.Lämna en kommentar:
-
-
Hur mycket behöver vi tjata för att göra en likadan bakgrund till zoopetvinst?
De flesta stora kar brukar vara så tomma men det här känns som ett mindre kar uppförstorat ett antal gånger. Kör du växttrimning och städning i karet eller låter du det bara tuffa på?Lämna en kommentar:
Lämna en kommentar: