Kampfiskscape

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • J-G
    • September 2023
    • 17

    Kampfiskscape

    Hello,
    Jag är i färd med att sätta upp en kampfiskscape.
    i grunden ska jag ha byggfrigolit där jag formar bakgrund samt grotta.
    Sedan tänker jag täcka det med spackel alt husfix (vilket rekommenderas?) samt lägga färg i spackel/husfixet.
    måla med vattenfärg eller akryl.
    men sen behöver jag täcka det med lack.
    funkar vilket klarlack/mattlack som helst eller måste det vara nått speciellt?

    har läst en hel del och det är så mycket om epoxi lack mm blir inte klok på alla trådar kring det.

    vad säger ni som kan?
  • admin
    Christian Alfredsson

    • November 2004
    • 11220

    #2
    Här är inget svar på frågan men kom ihåg att jag såg så himla snygg scape på Youtube för kampfisk

    Really? 12 pots of foreground plants in just a two palm-size area? All rocks glued together for easy maintenance? Moss wall with pre-made plant tiles? We bui...

    Christian Alfredsson
    Tekniskt ansvarig Zoopet

    Kommentar

    • Pierre67
      • November 2011
      • 321

      #3
      Har heller inget svar på din fråga, men varför inte limma ihop ett gäng stenar, som i Youtube videon? Ruskigt fin scape!

      Kommentar

      • J-G
        • September 2023
        • 17

        #4
        Jag körde en youtube sökning. De kör med betong/cement. Låter karet stå 2-3 v så att betongen neutraliserar sig med vattnet. Byter vatten 2-3ggr v
        sen kör det. Tänkte att det kan vara värt att prova.

        Kommentar

        • J-G
          • September 2023
          • 17

          #5
          Ursprungligen postat av admin
          Här är inget svar på frågan men kom ihåg att jag såg så himla snygg scape på Youtube för kampfisk

          Really? 12 pots of foreground plants in just a two palm-size area? All rocks glued together for easy maintenance? Moss wall with pre-made plant tiles? We bui...
          Mycket snygg scape!

          Kommentar

          Arbetssätt...