Projekt: Juwel Rio 180 a.k.a få dottern intresserad av akvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • ampe
    svarade
    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Ahh, vilken fin bild på en av dina Moenkhausia pittieri. Det här är en av mina favoriter när det gäller tetror, så jädra granna i verklihgheten.
    Ja, är löjligt förtjust i dem. Men som sagt, de är relativt tråkiga när de är små i butiker, men så otroligt vackra och livliga när de kommer hem!

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ahh, vilken fin bild på en av dina Moenkhausia pittieri. Det här är en av mina favoriter när det gäller tetror, så jädra granna i verklihgheten.

    Lämna en kommentar:


  • ampe
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando
    Vilken snygging!
    Det är ändå en av de med minst fenor. De mest praktfulla ville inte alls ställa upp på bild idag…

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Vilken snygging!

    Lämna en kommentar:


  • ampe
    svarade
    Idag åkte jag och köpte en ny trifasciatahanne då min gamla tyvärr dog när vi var bortresta. Kan inte ta kort på honom för akvariet är släckt fortfarande, men försökte istället fånga briljanttetrornas skönhet. Det är en av mina absoluta favoriter bland tetror, deras långa vackra slöjor och kroppens skimmer är svårslagna! Och tyvärr väldigt svåra att fånga på bild…

    Klicka på bilden för större version

Namn: 13ED829B-5581-463B-89A9-2B2AC31D3416.jpeg
Visningar: 107
Storlek: 510,8 KB
ID: 2432496

    Lämna en kommentar:


  • ampe
    svarade
    Ursprungligen postat av Geraxy
    Fina kar. Jag gillar verkligen utseendet på din stora tank.
    Tack!

    Lämna en kommentar:


  • Geraxy
    svarade
    Fina kar. Jag gillar verkligen utseendet på din stora tank.

    Lämna en kommentar:


  • ampe
    svarade
    Dags att visa status på sista karet, den lilla räkkuben. Detta puttrar på helt utan bekymmer! Tycker det är trevligt att titta på, inga alger att prata om, byter bara lite vatten då och då. (Fyller mest på om jag ska vara ärlig)

    Lämna en kommentar:


  • ampe
    svarade
    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Karet ser riktigt fint ut!
    Tack Mats!

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Karet ser riktigt fint ut!

    Lämna en kommentar:


  • ampe
    svarade
    Matade precis som ni kanske ser, sjuk aktivitet då!

    Lämna en kommentar:


  • ampe
    svarade
    Ikväll blir det en uppdatering om hur Lidot ser ut för tillfället. Är egentligen ganska nöjd med detta, men har drabbats nåt så sjukt av alger… så jag måste klippa bort väldigt mkt av anubisplantorna…

    Lämna en kommentar:


  • ampe
    svarade
    Ursprungligen postat av Munin
    Jättekul med uppdateringar och du vet att jag gillar de nya malarna(även scalarerna är snygga). Angående hur inredningen ser ut så tycker jag ju att den är jättesnygg men möjlgitvis att den bakre(som går upp mot ytan) i mitten är lite väl centrerad och bör puttas lite åt höger, sedan i med några stenar kanske?

    Jättetråkigt med Bruce såklart.
    Bra input med den höga roten. Tyvärr kan jag inte flytta den just nu för den flyter upp då.

    Kanske ska testa lite med sten, men vet inte riktigt hur jag ska placera dem… kanske kommer naturligt när de nya växterna kommer.

    Lämna en kommentar:


  • Munin
    svarade
    Jättekul med uppdateringar och du vet att jag gillar de nya malarna(även scalarerna är snygga). Angående hur inredningen ser ut så tycker jag ju att den är jättesnygg men möjlgitvis att den bakre(som går upp mot ytan) i mitten är lite väl centrerad och bör puttas lite åt höger, sedan i med några stenar kanske?

    Jättetråkigt med Bruce såklart.

    Lämna en kommentar:


  • ampe
    svarade
    Ursprungligen postat av Christer5

    Har aldrig förstått varför man måste ha ovanliga fiskar !
    Har aldrig utgått från huruvida en fisk är ovanlig eller inte när jag köpt fiskar, men många av mina malar kanske inte hör till sorterna men ser i varje akvarium. Men jag har ju valt dem av en anledning, estetik eller beteende. Då spelar det ingen roll om de är vanliga eller inte.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...