Projekt: Juwel Rio 180 a.k.a få dottern intresserad av akvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Munin
    svarade
    Haha det är väl kanske en av få fördelar med att vara singel! Kul att de är aktiva, man kan väl egentligen ha en grupp av de i ett relativt litet akvarium egentligen? Själv skulle jag nog köra på att försöka föda upp dem!

    Men först ska jag nog försöka lyckas med de malar jag har och kanske någon annan lite halvdyr sort. Är L333orna de första malar du får yngel på?

    Lämna en kommentar:


  • ampe
    svarade
    Ursprungligen postat av Munin
    Finns en på min lokala djuraffär som har varit där i ett antal månader, funderar lite på att bara ge mig själv en julklapp men om man ska vara krass så har jag nog inte råd(eller ja jag skulle få avstå för mycket annat). Hur pass skygga upplever du att de är?
    Jag ser faktiskt mina var o varannan dag. De kommer oftast fram när det vankas mat… i framtiden kommer de nog få ett eget kar. I förlängningen kan de inte gå med mina 333or eftersom det finns korsningsrisk. Men kanske måste köpa ett nytt hus först. Och ytterst oklart vad min man skulle tycka om idén om ett nytt kar…

    Lämna en kommentar:


  • Munin
    svarade
    Finns en på min lokala djuraffär som har varit där i ett antal månader, funderar lite på att bara ge mig själv en julklapp men om man ska vara krass så har jag nog inte råd(eller ja jag skulle få avstå för mycket annat). Hur pass skygga upplever du att de är?

    Lämna en kommentar:


  • ampe
    svarade
    Jag har senaste dagarna spenderat orimligt mycket tid framför akvarierna. Har varit ensam hemma för första gången sen Mini dog och vill helst inte ligga ensam i soffan. Så istället sitter jag o tittar på fiskarna… men idag vid matningen så ville denna lilla krabat komma fram o visa sig ordentligt! Förstår varför det är en drömmal för många. Så otroligt vacker med sina skarpa färger!

    Klicka på bilden för större version

Namn: E0052EDB-F720-47EF-B413-AD497BC84E1A.jpeg
Visningar: 92
Storlek: 441,8 KB
ID: 2433742

    Lämna en kommentar:


  • ampe
    svarade
    Äh, bara för det så kom alla 3 fram vid matningen. Men det var ärtor som stod på den vegetariska menyn idag. Det är
    de väldigt förtjusta i. Dock är det svårt att komma nära med kameran, men en hyfsad bild blev det iaf.

    Klicka på bilden för större version

Namn: F0AFEB03-C574-4A1C-AD10-02E6E5A6AAAF.jpeg
Visningar: 108
Storlek: 506,0 KB
ID: 2433729

    Lämna en kommentar:


  • ampe
    svarade
    Ursprungligen postat av Munin
    Inte så lite avis på malarna! De vuxna är ju också jättefina, påtal om det så var det väl ett tag sedan du visade de blåa?
    De blåa är så sjukt skygga o visar sig sällan, men har precis släppt ner mat till dem, ska se om de vill visa sig!
    Senast redigerad av ampe; 16 December 2021, 08:40.

    Lämna en kommentar:


  • Munin
    svarade
    Inte så lite avis på malarna! De vuxna är ju också jättefina, påtal om det så var det väl ett tag sedan du visade de blåa?

    Lämna en kommentar:


  • ampe
    svarade
    Igår gjorde jag en omflyttning i karen. Den isolerade honan i det stora fick sig en man, hon är för övrigt helt läkt nu och fenan ser jättefin ut.

    Hongsloiparet fick flytta till Lidot och kvar i Riot går nu bara några hongsloiungdomar som till helgen ska få flytta in till grannen o deras kar. Ja självklart finns småfiskarna kvar hos malarna. Kolglödstetror samt små neonregnbågar. Och corysarna såklart!

    Malbebisarna är så sjukt söta! Försökte fånga en på bild med en av hanarna för jämförelse.

    Klicka på bilden för större version

Namn: 5C974DE2-E407-4E3E-9ED4-91BA130E065F.jpeg
Visningar: 105
Storlek: 439,8 KB
ID: 2433717

    Lämna en kommentar:


  • ampe
    svarade
    Ursprungligen postat av åheim
    Jättetrevligt rot där till vänster
    Ja den är faktiskt väldigt trevlig!

    Lämna en kommentar:


  • ampe
    svarade
    Ursprungligen postat av Munin
    Ser fantastiskt ut! Används det någon växtnäring eller liknande?
    Bottennäring till vissa, men inget flytande.

    Lämna en kommentar:


  • Munin
    svarade
    Ser fantastiskt ut! Används det någon växtnäring eller liknande?

    Lämna en kommentar:


  • åheim
    svarade
    Jättetrevligt rot där till vänster

    Lämna en kommentar:


  • ampe
    svarade
    Kör en trevligare uppdatering på 720:an som puttrar på fint. Fiskarna mår bra, växterna mår bra, vattnet mår bra. Allmän harmoni alltså

    Klicka på bilden för större version

Namn: 38321405-3B18-4DC6-B027-298FEBDA35CC.jpeg
Visningar: 117
Storlek: 478,3 KB
ID: 2433670

    Lämna en kommentar:


  • ampe
    svarade
    Ursprungligen postat av Munin
    Ja där sitter vi i samma båt, delar hem med två katter som båda är i liknande ålder och kan knappt föreställa mig livet utan dem- samtidigt fanns det en gång i tiden då jag inte kunde föreställa mig livet utan min förra hund, men det är helt klart någonting även jag funderar på relativt ofta. Skålar i morgonkaffet för fler kattår!

    Hur många apor går det däri?
    Alldeles för många… flyttade över en yngre hane (hopps jag) till den ensamma honan i det stora karet. Men grunden är egentligen ett par som sen haft lite för många överlevande yngel.

    har satt ut en annons i hopp om att bli va med någon/några men vi får se.

    Igår innan jag gick och la mig såg jag skuggorna av 12 malyngel på rutorna.. så första kullen verkar ha gett endel.

    Lämna en kommentar:


  • Munin
    svarade
    Ja där sitter vi i samma båt, delar hem med två katter som båda är i liknande ålder och kan knappt föreställa mig livet utan dem- samtidigt fanns det en gång i tiden då jag inte kunde föreställa mig livet utan min förra hund, men det är helt klart någonting även jag funderar på relativt ofta. Skålar i morgonkaffet för fler kattår!

    Hur många apor går det däri?

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...