Projekt: Juwel Rio 180 a.k.a få dottern intresserad av akvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • ampe
    svarade
    Sådär ja! 1+2 hongsloi hemma! (Tror jag) De var lite små fortfarande så lite svåra att könsbestämma. I alla fall för mig som aldrig haft dem förut. Nu blir det ingen bild på dem, för de är fortfarande gråa nånstans i buskaget. Kan verkligen rekommendera Haninge djurbutik. Tobbe tar in ”roligare” arter än många andra ”mixbutiker” Idag tex hade han fått in fanstastiska ap.Agassizii super red! Var så nära att tinga några, men vet inte vart jag ska stoppa dem...

    Sen köpte jag några red racer snäckor till nanot. Och i en annan butik köpte jag till två taiwan bee till nanot. Så Överlevaren ska få sällis.

    Klicka på bilden för större version

Namn: F3B04163-316C-4474-9530-D23949241391.jpeg
Visningar: 143
Storlek: 583,2 KB
ID: 2428281

    Klicka på bilden för större version

Namn: 4AEF68F3-3945-418A-A66B-56F48865DF98.jpeg
Visningar: 155
Storlek: 536,8 KB
ID: 2428280

    Lämna en kommentar:


  • ampe
    svarade
    Ursprungligen postat av Superpescado
    Väldigt grön i färgen. Den ser ut att trivas hos dig, som de andra växterna också. Hur går det med lidot? Känns som länge sen vi fick se något från det
    Det kan hända... har nog bara visat häxmalarnas samboliv. Men det mår bra! Eftersom merparten av växterna där är anubias och cryptocoryner så är det minimalt med underhåll där. Men jag slänger in en liten bild eller två!

    Klicka på bilden för större version

Namn: 584DE245-2F42-45AC-8F3A-8CE3309B8FB7.jpeg
Visningar: 161
Storlek: 393,7 KB
ID: 2428270

    Klicka på bilden för större version

Namn: 14FFB726-28E6-4521-858E-77C0BDED4F4A.jpeg
Visningar: 148
Storlek: 630,6 KB
ID: 2428269

    Lämna en kommentar:


  • Superpescado
    svarade
    Väldigt grön i färgen. Den ser ut att trivas hos dig, som de andra växterna också. Hur går det med lidot? Känns som länge sen vi fick se något från det

    Lämna en kommentar:


  • ampe
    svarade
    Ursprungligen postat av Superpescado
    Vilken grönska! Vad är det för växt som ser precis ut som salladsblad där i mitten?
    Tror det är NYMPHOIDES HYDROPHYLLA 'TAIWAN' du menar. Du ser även småskott av den lite här och var. Väldigt trevlig växt, lite speciell med sin verkligt klargröna färg!

    Lämna en kommentar:


  • Superpescado
    svarade
    Vilken grönska! Vad är det för växt som ser precis ut som salladsblad där i mitten?

    Lämna en kommentar:


  • Munin
    svarade
    Otroligt fin växtlighet!

    Lämna en kommentar:


  • ampe
    svarade
    Ursprungligen postat av åheim
    Det där karet var verkligen my cup of tea. Tycker om lummigheten och sen en arena i mitten
    Kul! Det puttrar på liksom... men tänker att det blir ett bra apistokar med sin lummighet.

    Lämna en kommentar:


  • åheim
    svarade
    Det där karet var verkligen my cup of tea. Tycker om lummigheten och sen en arena i mitten

    Lämna en kommentar:


  • ampe
    svarade
    Glömde lägga in en bild på det nyrensade karet. Som ni ser är det fortfarande sjukt mkt växter!
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • ampe
    svarade
    Tiden rinner iväg, har haft så otroligt mycket på jobbet sista tiden, men idag jobbar jag kväll och hann därför med att göra vattenbyte i samtliga kar och även rensa ur en bunke med flytväxter från 180:an.

    Nu har nanot varit igång med fisk i 3 veckor. Testade idag att stoppa ner den stackars ensamma cw räkan som ju var den enda överlevaren från kraschen i förra starten, hon har minsann haft kul i 180:an för jag tycker det ser ut som om hon bär på rom. Det går några dåligt färgade cb i 180:an och de verkar tydligen fattat tycke för denna donna. Så det ska bli spännande att se om hon klarar denna flytt och om det blir några räklingar.

    Klicka på bilden för större version

Namn: D7EE6335-75F9-4D79-A933-F01BAAC80336.jpeg
Visningar: 145
Storlek: 658,5 KB
ID: 2428206

    Dålig bild på den fina lilla tuffingen!

    Klicka på bilden för större version

Namn: 947D2FE2-7CB9-4F6D-8F99-C8EAE9953101.jpeg
Visningar: 131
Storlek: 462,4 KB
ID: 2428207

    Ser det inte ut som små romkorn där under magen? Eller är det mitt önsketänkande?

    I morgon ska jag troligtvis hämta mina nya apor! Väntar besked om de går att könsbestämma än, annars får jag väl köpa en grupp o låta dem paras ut sen...

    Lämna en kommentar:


  • Munin
    svarade
    Ok, börjar fundera på om det är mitt ljus som gör det i princip omöjligt att få iväg en bra bild för sitter nu och pillar lite med en systemkamera och det blir inte riktigt bra ändå. Min mobilkamera är visserligen från stenåldern men kan ju inte vara fel på alla kameror? Även anhöriga knäppa några kort när de är förbi men blir lika illa de.

    Lämna en kommentar:


  • Superpescado
    svarade
    Haha ibland vet dom inte sitt eget bästa. Ingen av mina fiskar har någonsin fattat det här med ärtor konstigt nog

    Lämna en kommentar:


  • ampe
    svarade
    Ursprungligen postat av Munin
    Vad fin! Vad tar du bilder med? Försöker själv just ta lite kort på mina första invånare men bilderna blir totalt bedrövliga. Alltså jag själv hade ju föredragit gurkan helt klart!
    Tar mest med mobilen. Har en systemkamera som jag sällan tar fram, här låg jag i sängen o hade möte med en kollega i telefonen och passade på att ta bild.

    Lämna en kommentar:


  • Munin
    svarade
    Vad fin! Vad tar du bilder med? Försöker själv just ta lite kort på mina första invånare men bilderna blir totalt bedrövliga. Alltså jag själv hade ju föredragit gurkan helt klart!

    Lämna en kommentar:


  • ampe
    svarade
    Klicka på bilden för större version

Namn: 55BA07CD-BBA4-4D05-8241-CA92C7DE2956.jpeg
Visningar: 161
Storlek: 654,6 KB
ID: 2427851Tänk vad vissa växer fort! Kommer ihåg i höstas när jag fick hem tre pyttepytte ancistrus. En klarade sig ju tyvärr inte, men spana in den här grabben nu! Han börjar bli riktigt stor och ståtlig! Men man tycker att gurkan borde vara mer lockande än tabletten han mumsar på, men ingen i det stora karet har riktigt fattat vitsen med grönsaker än, förutom ärtor, de går åt direkt!

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...