450 liter omdaning - men till vad?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Anne Gisela
    • October 2012
    • 425

    450 liter omdaning - men till vad?

    Nu var det länge sedan jag skrev här. Jag far fram o tillbaka, och har karet ute till försäljning just nu. Men jag är ensam i familjen om att vilja sälja så jag tänker att vi gör om det. Igen. För i grunden gillar jag det ju.

    Karet är ett 450 l Juwel med Eheim Professional 3e ytterfilen (har två men enbart ett igång, tycker det räcker så). Bild på hur det ser ut kommer när jag lyckas dra mig till minnes hur man gjorde...

    Till saken: jag vet inte vad jag vill ha i det! Jag far runt mellan regnbågar, scalarer, guldfisk, levandefödare(!).... ja det mesta.

    Hittills under åren har jag kört mkt SA, en del TA och självklart levandefödare i början. Jag är lite leds på ciklider... varför? Hm mja, jag vet inte. Skulle vilja ha mer lek och yngelvård. Visst leker de o lägger rom o får fram några yngel men inga överlever ju. Äts bara upp.

    Idag går några rejäla scalarer i karet som huvudpersoner, flankerade av ett lekpar blåciklider Electric. Stim av dolkstyng. Några apistogrammas. Ett par ancistrus.

    Ge mig era tankar o tips. Allt välkomnas. Jag är verkligen lost just nu. OBS är beredd att göra om i karet avseende inredningen också - så vägledning allt-i-ett över tid...

    Life's not about how to survive the storm, but how to dance in the rain.

    Juwel Rio 240 SA, Juwel Rio 125 TA, Fluval Edge 46 räkor
  • Anne Gisela
    • October 2012
    • 425

    #2
    HTML-kod:
    https://www.blocket.se/stockholm/Juwel_Rio_450_l_akvarium_87517396.htm?ca=11&w=1
    Bilder kan den som vill se här i vår annons.
    Life's not about how to survive the storm, but how to dance in the rain.

    Juwel Rio 240 SA, Juwel Rio 125 TA, Fluval Edge 46 räkor

    Kommentar

    Arbetssätt...