Lido 200 Asien tema

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Sleaper

    • September 2008
    • 2876

    #16
    Tackar! Roligt att det inte bara är jag som tycker det ändå är rätt trevligt fastän inget av hardscape längre syns, utan bara en djungel av crypto och lite annat. Finns ett bestånd av Difformis som du noterade samt Rotala H´ra och några Sagittaria som kämpar för att få plats..

    Kommentar

    • Sleaper

      • September 2008
      • 2876

      #17
      H.Difformis tar upp kampen mot crypto.. :-) Dags för saxen idag.

      Kommentar

      • Sleaper

        • September 2008
        • 2876

        #18
        Börja dra ihop sig för en ny scape. Nästa helg blir det att tömma karet ifall allt går som planerat. Sen får vi se vad det blir för inredning osv.

        Kommentar

        • Fiskburken
          • March 2019
          • 198

          #19
          Riktigt snyggt akvarium, välplanterade akvarier är mina favoriter.

          Förstår att du vill reda ut i växthärvan dock. Brukar väl vara så här att man tycker man har jäkligt mycket hardscape i början, för att sedan bli helt övervuxet inom några månader. Ska själv försöka komma ihåg att ha fler oplanterade delar nästa gång jag scapar och dessutom lämna mer utrymme för enskilda grupper av växter.

          Kommentar

          • Sleaper

            • September 2008
            • 2876

            #20
            Roligt att du gillar röran . Jo, ibland kan man undra varför man lägger så mycket krut på hardscape som ändå försvinner till slut. I det här fallet så har jag medvetet låtit crypto sprida sig som dom vill, som en test eller nåt. Övrig växtlighet har också fått fritt utrymme det senaste, karet skall ju ändå tömmas. Tar emot lite dock när det funkar så bra efter ha varit igång i två år och är ordentligt incyklat.

            Kommentar

            • Plejaderna
              • March 2007
              • 347

              #21
              Vilken fin kar Sleaper! Guramis måste älska vara där. Så synd att tömma det men jag förstår dig. Ibland vill man förnya sig. När börjar tömningen? Kommer vi kunna följa vad du gör?
              Omnia vincit amor; et nos cedamus amori

              Kommentar

              • Sleaper

                • September 2008
                • 2876

                #22
                Ursprungligen postat av Plejaderna
                Vilken fin kar Sleaper! Guramis måste älska vara där. Så synd att tömma det men jag förstår dig. Ibland vill man förnya sig. När börjar tömningen? Kommer vi kunna följa vad du gör?
                Nyinrett nu. Får se hur jag lyckas att få roten att täckas in av växtlighet osv. så som jag tänkt mig, annars åker den ut.

                Kommentar

                • Plejaderna
                  • March 2007
                  • 347

                  #23
                  Ursprungligen postat av Sleaper

                  Nyinrett nu. Får se hur jag lyckas att få roten att täckas in av växtlighet osv. så som jag tänkt mig, annars åker den ut.
                  Wow!!! Total make over! Ser jättefint ut! Skall bli spännande se hur det växer. Jag håller tummarna att det blir som du vill ha det eftersom roten ser häftig ut.
                  Omnia vincit amor; et nos cedamus amori

                  Kommentar

                  • Fiskburken
                    • March 2019
                    • 198

                    #24
                    Blir nog supernice det här när växterna kommit igång! Du får posta uppdateringar varje vecka haha.

                    Kommentar

                    • stefant
                      • January 2009
                      • 783

                      #25
                      Coolt. Odessabarber är så fina.

                      Kommentar

                      • ICC
                        • November 2006
                        • 1310

                        #26
                        Vilket trevligt akvarium! Rotens nederdel ser ut som benen på ett troll som sitter på stenarna

                        Kommentar

                        • Sleaper

                          • September 2008
                          • 2876

                          #27
                          Tack för positiva tillrop . Jo, en "trollrot" och med känslan av den egentligen är uppochner. Vi får se hur det blir med trollet.. Odessabarber har jag inte haft tidigare så dom blir också intressanta att studera. Bild från igår, inte så stor skillnad även om växterna börjat sträcka på sig. Liten komplettering med Gratiola och en litet bestånd av Glossostigma i högra främre hörnet.

                          Kommentar

                          • Plejaderna
                            • March 2007
                            • 347

                            #28
                            Kommer du släppa tillbaka guramis eller är det för lite växtlighet för de där nu?
                            Omnia vincit amor; et nos cedamus amori

                            Kommentar

                            • Sleaper

                              • September 2008
                              • 2876

                              #29
                              Ursprungligen postat av Plejaderna
                              Kommer du släppa tillbaka guramis eller är det för lite växtlighet för de där nu?
                              Nej, inga guramis i nuläget. Kanske kan bli någon dvärggurami eller nåt sånt längre fram. Just nu är det odesserna som får dominera.

                              Kommentar

                              • Sleaper

                                • September 2008
                                • 2876

                                #30
                                Börjar bli lite med "mulligt" i karet nu. Lätt förvånad över hur bra det funkar med JBL Aquabasis som näringsdepå i botten och fin sand ovanpå.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...