SA inspirerat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Sleaper

    • September 2008
    • 2876

    #16
    Ursprungligen postat av LoGeek
    Hur går det med karet? Skulle vara kul att se hur det ser ut när det mognat ett tag och växterna fyller ut mer.
    Det går bra. Har inga snabbväxare direkt så det tar lite tid. Sen är ju inte målet ett växtkar denna gången. Inredningen består av hardscape alltså stenar och rötter direkt på bottenglaset (glasfiberskiva emellan). Sen fin sand i liten mängd, kanske 30kg totalt. Men jag har ändå petat ner litet blandat med växter så vi får se vad som ev. tar sig.

    Kommentar

    • Camenius
      • November 2004
      • 180

      #17
      Mycket fint, ren och snygg inredning. Sen är jag MYCKET svag för nyckelhålsciklider, som trots brunfärgning, är mycket vackra.

      Ditt akvarium kommer dock att ställa till ett litet hel-te för mig. Jag vill nämligen sedan i somras även skapa ett tanganyika-kar vid sidan av det jag nu drar igång. Men inser att jag även vill ha ett som påminner om ditt. Ett tredje och det har jag inte tid med.

      Härligt att leva dock. Vore tusan så mycket värre om man inte inspirerades och bara drack pilsner framför teven. I och för sig inget fel på pilsner, men...

      Kommentar

      • LoGeek
        • September 2008
        • 1651

        #18
        Jag är väldigt impad av din scape. Rötterna till höger och placeringen av växter där håller toppklass. Njutning för ögat

        Kommentar

        • Nando

          • October 2017
          • 6050

          #19
          Instämmer! Det är verkligen vackert och ”rent”. Bra jobbat!

          Kommentar

          • Sleaper

            • September 2008
            • 2876

            #20
            Ursprungligen postat av Camenius
            Mycket fint, ren och snygg inredning. Sen är jag MYCKET svag för nyckelhålsciklider, som trots brunfärgning, är mycket vackra.

            Ditt akvarium kommer dock att ställa till ett litet hel-te för mig. Jag vill nämligen sedan i somras även skapa ett tanganyika-kar vid sidan av det jag nu drar igång. Men inser att jag även vill ha ett som påminner om ditt. Ett tredje och det har jag inte tid med.

            Härligt att leva dock. Vore tusan så mycket värre om man inte inspirerades och bara drack pilsner framför teven. I och för sig inget fel på pilsner, men...
            Nyckelhål är ju inte den färggladaste fisken man kan hitta, men med den bruna kroppen och blåfärgade fenor så är den rätt vacker ändå. Gillar även kroppsformen hos nyckelhålen.

            Kommentar

            • Sleaper

              • September 2008
              • 2876

              #21
              Tack för alla uppmuntrande och vänliga kommentarer!

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                #22
                Ursprungligen postat av Sleaper
                Tack för alla uppmuntrande och vänliga kommentarer!
                Jag gillar både din inredning och dina Nyckelhålsciklider . Jag har ju också dessa, fast inte så stora än.

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • LindaAlgo
                  • July 2015
                  • 1373

                  #23
                  Kan bara hålla med övriga i tråden!
                  Med vänlig hälsning Linda

                  Kommentar

                  • Hydrocephalus
                    • September 2018
                    • 12

                    #24
                    Så fint det ser ut! Trivs de bra med den sortens sand, Corydoras? Jag funderade lite på rötterna också, var har du fått tag på dem? De ser väldigt bra ut, och kontrasterar fint mot sanden tycker jag.

                    Kommentar

                    • Sleaper

                      • September 2008
                      • 2876

                      #25
                      Ursprungligen postat av Hydrocephalus
                      Så fint det ser ut! Trivs de bra med den sortens sand, Corydoras? Jag funderade lite på rötterna också, var har du fått tag på dem? De ser väldigt bra ut, och kontrasterar fint mot sanden tycker jag.
                      Ursäkta sent svar! Jo, pansarmalarna ser ut att trivas med sanden som det verkar. Rötterna (5st) är dels köpta av en privatperson, i butik och via näthandel. Har haft dessa rätt länge så det är svårt att komma ihåg exakt var och när. Gillar också färgen på sanden och tycker den passar bra till den typ av inredning/miljö jag tänkt mig.
                      Tack för uppmuntrande kommentarer förresten!

                      Kommentar

                      • Sleaper

                        • September 2008
                        • 2876

                        #26
                        Skönt lunk i Lido-burken nu, gör inte mycket med det karet. Men det börjar bli dags för ett tag med saxen och algskrapan, även filtret behöver säkert göras rent...

                        Kommentar

                        • Nando

                          • October 2017
                          • 6050

                          #27
                          Vad lummigt och fint det är!

                          Kommentar

                          • LindaAlgo
                            • July 2015
                            • 1373

                            #28
                            Kan bara hålla med Nando.
                            Med vänlig hälsning Linda

                            Kommentar

                            • Sleaper

                              • September 2008
                              • 2876

                              #29
                              Tack! Jo, lummigt kan man säga. Cryptocoryne sprider sig rätt vilt vilket är roligt. Skulle vilja ha ett kar knökat med crypto . Frånsett glaset är akvariet helt fritt från alger och väldigt "fräscht" på nått sätt. Har nog aldrig haft ett så rent kar med så friska växter innan. Det brukar ju alltid vara nåt...

                              Kommentar

                              Arbetssätt...