LindaAlgos akvarier

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Inger H
    svarade
    Ursprungligen postat av LindaAlgo

    Håller med dig fullständigt. Ska bli intressant att se om jag kan få cryptocoryne costata att överleva. De övriga cryptocrynerna har trivs väldigt bra så här långt.


    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • LindaAlgo
    svarade
    Ursprungligen postat av Inger H

    Nu såg jag ju vad du hade satt javan . Cryptocoryner är aldrig fel, min favvoväxt . Det finns en hel del att välja på i olika storlekar - både vad det gäller höjd och bredd.

    //Inger
    Håller med dig fullständigt. Ska bli intressant att se om jag kan få cryptocoryne costata att överleva. De övriga cryptocrynerna har trivs väldigt bra så här långt.

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Ursprungligen postat av LindaAlgo

    Jag har den i 240 liters akvariet. Sitter på rötterna till höger.
    Däremot skulle jag kunna tänka mig att ha några till i det nya karet. Cryptos och javaormbuske.
    Nåja många funderingar. Funderar eventuellt på att flytta kolglödstetorna till det nya karet och skaffa någon annan tetra till 240 liters karet.
    Nu såg jag ju vad du hade satt javan . Cryptocoryner är aldrig fel, min favvoväxt . Det finns en hel del att välja på i olika storlekar - både vad det gäller höjd och bredd.

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • LindaAlgo
    svarade
    Ursprungligen postat av Inger H
    Det kan aldrig bli tråkigt med ytterligare ett SA-kar . I vilket kar tänker du ha dina java?

    //Inger
    Jag har den i 240 liters akvariet. Sitter på rötterna till höger.
    Däremot skulle jag kunna tänka mig att ha några till i det nya karet. Cryptos och javaormbuske.
    Nåja många funderingar. Funderar eventuellt på att flytta kolglödstetorna till det nya karet och skaffa någon annan tetra till 240 liters karet.

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Det kan aldrig bli tråkigt med ytterligare ett SA-kar . I vilket kar tänker du ha dina java?

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • LindaAlgo
    svarade
    Sitter och spanar lite på nästa akvarium. Jag och maken kom fram till att det inte blir LIDO serien i alla fall. Det blir alldeles för högt för mg.
    Just nu lutar det åt ett RIO 180 liters.
    Vi gillar Juwel och deras tillbehör. Enda nackdelen är att det inte finns några ben till den som man kan justera men det löste vi med en träbit till det stora.
    Jag vet inte riktigt vad jag vill ha i det karet. Förutom att jag gärna skulle vilja ha någon apistoart till. Men kanske att det är tråkigt med ett till SA-kar. Äh vem försöker jag lura...
    Kanske skulle göra ett försök att gör ett kar med fokus på grenar och löv. Jag har inga stenar i mina kar ännu så det kanske hade varit något med.

    Jag tror med att jag måste snart byta namn på tråden dock.

    Lämna en kommentar:


  • LindaAlgo
    svarade
    Ursprungligen postat av Ekenberg
    Även om jag tyckte om utseendet innan.....ja, så blev ju detta ändå bättre, grymt snyggt
    Tack så mycket! Jag är verkligen nöjd med hur växterna blev. Tom maken som tyckte jag var galen och frågade vad det var för fel på de gamla växterna. Gillade det nya utseendet.

    Lämna en kommentar:


  • LindaAlgo
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando
    Vad fint! Härligt med ny grönska!
    Tack så mycket. Några grenar och sen att dessa växter börja växa så kommer det nog bli fint!

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Även om jag tyckte om utseendet innan.....ja, så blev ju detta ändå bättre, grymt snyggt

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Vad fint! Härligt med ny grönska!

    Lämna en kommentar:


  • LindaAlgo
    svarade
    Inte en superbra bild men man ser nog ändå vad som har förändrats.
    Funderar på om det vore bra att köpa någon rotnäring med.

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Ursprungligen postat av LindaAlgo

    Tack. Det blev mycket närmare vad jag hade tänkt mig från start. Ska försöka ta en bild när allt har lagt sig.
    Gör det, alltid roligt att se hur det blir!

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Ursprungligen postat av LindaAlgo

    Nä då jag klämde in min mellan 3 rötter. Får med tiden kanske putta ner den lite till. Men sitter fast ännu i alla fall.
    Ja, men det går ju också bra! Bara man får fast dem på något sätt

    Lämna en kommentar:


  • LindaAlgo
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando
    Oj, mitt svar kom nog lite sent inser jag. Du har ju redan gjort jättefint!
    Tack. Det blev mycket närmare vad jag hade tänkt mig från start. Ska försöka ta en bild när allt har lagt sig.

    Lämna en kommentar:


  • LindaAlgo
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando
    Javaormbunke fästs lämpligen på rötter eller stenar, antingen genom att binda fast dem eller, som jag har gjort, att man använder ett särskilt akvarielim och helt enkelt limmar fast växtens rötter på underlaget. Detta kan inte göras under vatten utan grenen/stenen får tas upp och limmas på land.
    Nä då jag klämde in min mellan 3 rötter. Får med tiden kanske putta ner den lite till. Men sitter fast ännu i alla fall.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...