550 liters Discus - Ett brutet löfte
Kollaps
X
-
Läste just det i din tråd. Lider med dig. Men det är ju med så mycket annat, lyckas man att se framåt och orkar köra igång igen så har man övervunnit massor. Önskar dig en riktigt skön semester, så att du kan komma tillbaka med ny kraft i höst. Jättekul att höra att mina funderingar och betraktelser ger dig något.
Jag följer din tråd fast jag inte alltid kommenterar .
Jag skall faktiskt med familjen ner till Smögen på eran vackra sida av Sverige och hälsa på min mamma som kommer därifrån och har föräldrahemmet kvar.
Och du behöver inte kommentera, även om det är trevligt. Jag är själv sämst på att skriva kommentarer men jag skall bli bättre.Kommentar
-
dock kommer båten inte i förens v.31.
Ha en go semmester
mvhKommentar
-
Idag blir det en vattenbytar dag.
Och jag är otroligt lycklig, allt ser bra ut i alla karen.
Imorgon blir det lilla styrpulpetsbåten som skall köras till ny ägare, sålde den mot diskus och goldstripe VF.
Patric behövde en ny båt och jag har en för mycket.
Känns som en mycket trevlig affär.....Kommentar
-
Usch.....sitter här och har dåligt samvete......har ju inte umgåtts med mina fiskar mycket de sista dagarna...
Kom precis hem och tycker verkligen fiskarna tittar anklagande på mig, de har ju fått vattenbyte igår och mat varje dag men jag har liksom inte haft tid, nåväl allt ser bra ut så det är ingen fara. Har ju varit fullt upptagen med allt annat igen.....det var riktigt skönt förra helgen när jag sket i sommaren. Torsdag och fredags ägnades åt båten....tyvärr kom den inte i vattnet ändå, förgasaren läkte bensin. En packning hade torkat så den får bytas....så sjösättning får bli i kommande vecka.
Men nu är den ren och fin och väntar bara på att komma i pluret. Båten är en cabinbåt från sjuttiotalet, men i kanon skick och naturligtvis så sjuttiotal som möjligt...
allt är oljat och lackat för säsongen ......sent jag vet, skyller på att jag blev diskuspappa...
måste bara visa mitt fantastiska kök, ena sekunden passagerarens plats
hockuspokus....så har vi ett riktigt kök, märk den oranga spisen och röda mosaiken, visst skriker de sjuttiotal
Ja nu står hon där "Tanya" och väntar på sin packning.....Kommentar
-
lite bilder från lokalen bara för att visa hur den går framåt i våran del......långsamt men åt rätt hål.
Johan och Davids vägg, tre 540 och tre 375 . Sedan har David ett par 200 med ungfödare.
ja så mitt hörn, 450 saknas ännu, står kvar hemma och 540 är ännu tomt.
Kan inte säga annat än hur mycket jag än älskar sommaren.....så ser jag verkligen framemot höstkvällarna här....
Kommentar
-
Idag var det Lysekil stugan som fick sig en rengöring och vår lilla styrpulpet båt spelades av och kördes hem till Patric och Marie , Kajsas (hon heter så båten) nya ägare. Denna båt har tyvärr inte används så mycket de senaste åren så det är riktigt skönt att den kommer till användning igen....och vad kan vara bättre än att byta henne mot lite mer fisk....Vi kom ju inte tomhänta hem från Patric och Marie ( stork zoo ägarna) Det blev en riktig skaldjursplatå här ikväll...
finns sämre sätt att avsluta en helg på...... inte mycket akvarium men en riktigt skön helg. Tills vi hörs igen, ha det underbart.
Kommentar
-
Slutade lite tidigare idag. Det är ju ändå sommar... det är så otroligt skönt att komma till lokalen och bara njuta... ja och byta vatten och mata. Allt är bra i alla mina kar här. Jag har äntligen fått igång ynglen op pellets så nu skall det väl funka med automaten hoppas jag....
Hos de stora diskusarna funkar allt. Ingen rom på några dagar men det är ju bara skönt....
Kommentar
-
Kommentar