Diskusar och tokiga idéer

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • LoGeek
    svarade
    Ursprungligen postat av smajlet

    Kul en till som löst samma sak som jag gjorde igår =). kan du tända och släcka karet på distans åxå =).
    Ha ha, nej all belysning går på timer.

    Lämna en kommentar:


  • smajlet
    svarade
    Ursprungligen postat av Ekenberg

    Hahahaha, jag är för gammal för förändring......
    Man är aldrig för gammal för förändringar, det gör en bara yngre =).

    Lämna en kommentar:


  • smajlet
    svarade
    Ursprungligen postat av LoGeek
    Härligt med dagens teknik! Kan följa diskusarna via streamad film till mobilen när jag är på långsemester. Inte så bra upplösning men tillräckligt för att se att vattenbyten fungerar och alla fiskar är aktiva.

    Kul en till som löst samma sak som jag gjorde igår =). kan du tända och släcka karet på distans åxå =).

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av LoGeek

    Ja det fungerar ju minst lika bra. Men vi måste ju hänga med i utvecklingen Thomas!
    Hahahaha, jag är för gammal för förändring......

    Lämna en kommentar:


  • LoGeek
    svarade
    Ursprungligen postat av Ekenberg

    Grymt, här är det jag som får byta vatten, och sonen får vara det vakande ögat....
    Ja det fungerar ju minst lika bra. Men vi måste ju hänga med i utvecklingen Thomas!

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av LoGeek
    Härligt med dagens teknik! Kan följa diskusarna via streamad film till mobilen när jag är på långsemester. Inte så bra upplösning men tillräckligt för att se att vattenbyten fungerar och alla fiskar är aktiva.

    Grymt, här är det jag som får byta vatten, och sonen får vara det vakande ögat....

    Lämna en kommentar:


  • LoGeek
    svarade
    Härligt med dagens teknik! Kan följa diskusarna via streamad film till mobilen när jag är på långsemester. Inte så bra upplösning men tillräckligt för att se att vattenbyten fungerar och alla fiskar är aktiva.

    Lämna en kommentar:


  • c90368
    svarade
    Ursprungligen postat av LoGeek

    Ja, skippar man torrfodret så hade man ju kunnat platta till biffar och lägga på grillen - riktigt nyttigt

    Jag är lite snål och orkar inte köra till stan, så det blir en del hemgjord mat här hemma. När man gjort receptet några gånger går det riktigt snabbt.
    5gr frystorkade svartmaskar/mysis kanska jag nog avstå i från på grillen, när jag inte vet varifrån de kommer.

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Tack för receptet LoGeek!

    Lämna en kommentar:


  • LoGeek
    svarade
    Ursprungligen postat av Ekenberg
    Låter ju hur mumsigt som helst. Jag kör bara köpt ännu men tänker ju testa att göra eget.
    Ja, skippar man torrfodret så hade man ju kunnat platta till biffar och lägga på grillen - riktigt nyttigt

    Jag är lite snål och orkar inte köra till stan, så det blir en del hemgjord mat här hemma. När man gjort receptet några gånger går det riktigt snabbt.

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Låter ju hur mumsigt som helst. Jag kör bara köpt ännu men tänker ju testa att göra eget.

    Lämna en kommentar:


  • LoGeek
    svarade
    LoGeeks havsmix
    Uppskattas av de flesta stora ciklider och utmärkt för diskus.

    240gr avrunnen tonfisk
    100gr fiskfile lax/torsk/polock
    40gr avrunna musslor
    70gr övermogen banan
    50gr frusen spenat, kokad och avrunnen
    20gr paprika
    20gr diskus flingfoder
    5gr frystorkade svartmaskar/mysis
    1st pressad vitlöksklyfta
    1st multivitamin, malen i kaffekvarn
    1st spirulinatablett, malen i kaffekvarn

    Allt detta mixas i köksmaskin till grov smet.

    Värm sedan 0.5dl vatten i mikron med 15gr gelatinpulver i. Rör om så att pulvret blir upplöst och rör ner i matmixen. Klart att packas i påsar och frysas!

    Packar man tunnt så går det bra att bryta småbitar för hand. Jag tinar inte bitarna eftersom de håller ihop mycket bättre frysta.



    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Haha, jo såklart! Var det det som var felet alltså?!

    Lämna en kommentar:


  • åheim
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando
    Påminner mig om hur jag höll på att mixa och ha mig när barnen var så små att de åt sådan mat. Ofta slutade det med att de ändå föredrog burkmaten från affären. Otacksamt! Hoppas dina discusar är bättre på att visa uppskattning
    Du mixade väl inte en blandning av flingfoder fiskfilé och persilja som LoGeek verkar göra ?

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Vad härligt med finmat! Vad har du för recept? Påminner mig om hur jag höll på att mixa och ha mig när barnen var så små att de åt sådan mat. Ofta slutade det med att de ändå föredrog burkmaten från affären. Otacksamt! Hoppas dina discusar är bättre på att visa uppskattning

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...