Akvariehuset på 112L
Kollaps
X
-
-
Har kollat på några liknande förra veckan, som det var ett jädra fös i - vet inte vad de heter, men det blir nog ett par led-ramper för min del också.
Kommentar
-
Testade även en funktion som ska efterlikna åskväder! Kan tänka mig att fiskarna blir nog rätt så rädda så funktionen kommer inte att användas!
Kommentar
-
Vet inte om jag har ngt jättetryck i min, men jag tänker ändå satsa på lite växter som inte behöver mkt ljus!
Testade även en funktion som ska efterlikna åskväder! Kan tänka mig att fiskarna blir nog rätt så rädda så funktionen kommer inte att användas!
http://youtu.be/7mp0ozzThq0
Kommentar
-
Trevligt projekt att följa - ser fram emot testerna IRL med lysrampen.
Roten längst ner till vänster i ditt första inlägg ser för härlig ut med sina "2 ögon" och "näsa"Akvaristiska hälsningar
Kjell
Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.Kommentar
-
Kommentar
-
Idag har jag lagt roten i blöt för att den skulle tappa flytkraft, det visade sig dock att den inte flöt:-) det kanske inte dessa rötter gör? Den verkade inte färga av sig ngt speciell så roten kom upp ur sitt bad igen. Nu börjar vi närma oss:-)!Kommentar
-
Eftersom jag är väldigt osäker på rådasanden var jag ju tvingad till att testa
Vet inte riktigt om jag är nöjd med sanden, vill nog ha den lite ljusare. Kanske kommer att testa Julas blästersand.
Om ni undrar varför i hela världen jag inte fått i några fiskar än är det pga av jobb och kommande utlandsresa! Har oxå stressat fram dom andra akvariumen jag haft så jag känner att detta ska jag vara 110% nöjd med innan fiskar kommer i!
Om Ni vet vilken som är ljusast av Biltemas akvariesand eller Julas blästersand får ni gärna skriva det!
Kom gärna med feedback oxå ang scapen:-)Kommentar
-
Julas är lite ljusare, och själv så tycker jag att den är snyggast
Skickat från min GT-I9070 via TapatalkKommentar
-
Kommentar
-
Fast jag var kanske lite kortfattad.
Det där är ju också riktigt snyggt
Men i mina kar har jag Julas sand
Skickat från min GT-I9070 via TapatalkKommentar
-
Tjusigt!
Har själv Biltemas sand och min ser ljusare ut än på ditt foto, men det kan vara en synvilla! (Antar att det kan skifta på olika sändningar av sand också) Tycker inte du ska ändra något , det ser bra ut nu!Juwel trigon 190 liter, nystartat. Här bor Venestus, Lombardoi, Socolofi och min mal Malte som är en Ancistrus.Kommentar
-
Behövde bara en liten övertalningsknuffså tack igen!
!
Tycker att nog att bägge är lite mörka, har sett ett par akvarium här på Zoopet med ljus sand och tycker att den ser bättre ut. Men jag kan ändra migfår låta denna smälta in ett par dagar!!
Kommentar
Kommentar