Familjefilm från 7år och uppåt..

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ecco
    • November 2010
    • 500

    #31
    Vänta lite här nu..
    Har jag läst fel nånstans??
    Ska ettfett bygga nanokar?? (jämförelse mot det han redan har)
    Han måste helt klart jobbat för mycket samt halkat och slagit i huvet...
    Någon måste nog förklara storlekar för honom igen tror ja..
    Sambons blogg om våra akvarium.
    http://mizan3.bloggsida.se/
    Senast uppdaterad bloggen avslutad pga problem med sidan

    Kommentar

    • Mr Woods
      • March 2013
      • 3409

      #32
      Hur länge skall din arbetsledare vara sjukskriven egentligen, begriper han inte att du har viktigare saker för dig än att göra hans jobb?

      Kommentar

      • Helene&Andreas
        • January 2009
        • 1336

        #33
        Ja de 4 badrummen måste han vara klar med!!! Eller?

        Kommentar

        • KristianE
          • April 2012
          • 1443

          #34
          Jag har MASSOR med växter du kan få...
          Jag måste ju få plats med det jag ska ha kvar i mitt 250 kar nu inom några månader...
          //Kristian
          Följ mitt 1440l SA projekt på
          http://www.zoopet.com/forum/showthre...=152415&page=2

          Kommentar

          • ettfettbranamn
            • December 2010
            • 3424

            #35
            Haha.. Premature trådstart kan man kalla detta.. Jag har faktiskt tappat livsgnistan helt.. Jag orkar knappt byta vatten på stora karet vilket tack och lov knappt behövs nu.. Hela det här jävla landet kan fara åt helvete med sina 3 dagars sommar åtföljda av 14 månaders totalt jävla mörker.. Jag skiter i det här löneslaveriet och flyttar från civilationen, avsäger mig mitt medborgarskap, iklär mig ett enda löv och börjar röka orealistiskt mycket gräs och äter kokosnötter.. Skiter det sig söker jag asyl i sverige och lever på mina egna skattepengar.. Jag har nog med att påminna ens marginellt om en pojkvän när tjejen kommer hem vid 21:30.. Jag får hyra in en kalsongmodell som heter Juan som rider in på en vit springare iklädd endast linnebyxor (han eller hästen, välj visualisering själva) åt mig..

            Eller så väntar jag tillls arbetssituationen planar ut, inväntar semestern och kanske får ladda batterierna lite.. Jag har varit och petat mer med andras burkar på senaste tiden än jag petat i min egen.. Eftersom rovfisk har blivit ena snikna jävlar som inte släpper in ickemedlemmar (när jag får tag i idioterna som driver stället ska jag spöa dem) och zoopet vill åt pengarna jag spenderat på Juan för att lägga upp bilder kan jag inte ens lägga upp bilder på projektet där det står i ett avlägset hörn i vardagsrummet..
            Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

            Normaliseringsprocessen..
            (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

            Kommentar

            • Mathias Nilsson
              • July 2011
              • 6552

              #36
              Ursprungligen postat av ettfettbranamn
              Haha.. Premature trådstart kan man kalla detta.. Jag har faktiskt tappat livsgnistan helt.. Jag orkar knappt byta vatten på stora karet vilket tack och lov knappt behövs nu.. Hela det här jävla landet kan fara åt helvete med sina 3 dagars sommar åtföljda av 14 månaders totalt jävla mörker.. Jag skiter i det här löneslaveriet och flyttar från civilationen, avsäger mig mitt medborgarskap, iklär mig ett enda löv och börjar röka orealistiskt mycket gräs och äter kokosnötter.. Skiter det sig söker jag asyl i sverige och lever på mina egna skattepengar.. Jag har nog med att påminna ens marginellt om en pojkvän när tjejen kommer hem vid 21:30.. Jag får hyra in en kalsongmodell som heter Juan som rider in på en vit springare iklädd endast linnebyxor (han eller hästen, välj visualisering själva) åt mig..

              Eller så väntar jag tillls arbetssituationen planar ut, inväntar semestern och kanske får ladda batterierna lite.. Jag har varit och petat mer med andras burkar på senaste tiden än jag petat i min egen.. Eftersom rovfisk har blivit ena snikna jävlar som inte släpper in ickemedlemmar (när jag får tag i idioterna som driver stället ska jag spöa dem) och zoopet vill åt pengarna jag spenderat på Juan för att lägga upp bilder kan jag inte ens lägga upp bilder på projektet där det står i ett avlägset hörn i vardagsrummet..
              Jag gör min slutpraktik nu, 5 veckor kvar på gymnasiet. Känner exakt samma sak som du.

              5 år på universitetet, det enda jag vill göra tack vare det är att gräva ner mig i skogen, långt bort.

              Semester..
              http://mathiasaquariums.blogspot.se/

              "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

              Kommentar

              • ettfettbranamn
                • December 2010
                • 3424

                #37
                Om du gräver min grop gräver jag din!
                Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                Normaliseringsprocessen..
                (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                Kommentar

                • Mr Woods
                  • March 2013
                  • 3409

                  #38
                  Fan vad gnälligt det var här då, men OK...

                  Vad är det för månad nu, mars eller? Och redan har jag jobbat övertid så till den milda grad att avdelningsstyrelsen (där jag själv sitter) av princip tänker låta bli att bevilja dispens åt mig. Det gör den visserligen rätt i, för jag får inte ens gjort det jag skall hemma, men årskvoten är förbrukad nästa månad, och ändå behöver jag mer pengar, fan...

                  Och just det ja, det kan väl knappast ha undgått någon här att jag förra söndagen väcktes av att SA-karet hade börjat spruta vatten omkring sig. Så nu står det ett 80L som tillfällig förvaring medan jag väntar på det nya, vad gör sketfisken då, redan dag tre i karet? Jo naturligtvis blir en av hanarna på lekhumör och håller skräckvälde i ett kar med pytteliten bottenyta, så att mina två största och finaste hanar blir undanträngda i varsitt hörn!

                  Det börjar i alla fall bli lite ljusare på morgnarna, det ni!
                  Senast redigerad av Mr Woods; 10 March 2014, 20:24.

                  Kommentar

                  • Helene&Andreas
                    • January 2009
                    • 1336

                    #39
                    Ursprungligen postat av ettfettbranamn
                    Haha.. Premature trådstart kan man kalla detta.. Jag har faktiskt tappat livsgnistan helt.. Jag orkar knappt byta vatten på stora karet vilket tack och lov knappt behövs nu.. Hela det här jävla landet kan fara åt helvete med sina 3 dagars sommar åtföljda av 14 månaders totalt jävla mörker.. Jag skiter i det här löneslaveriet och flyttar från civilationen, avsäger mig mitt medborgarskap, iklär mig ett enda löv och börjar röka orealistiskt mycket gräs och äter kokosnötter.. Skiter det sig söker jag asyl i sverige och lever på mina egna skattepengar.. Jag har nog med att påminna ens marginellt om en pojkvän när tjejen kommer hem vid 21:30.. Jag får hyra in en kalsongmodell som heter Juan som rider in på en vit springare iklädd endast linnebyxor (han eller hästen, välj visualisering själva) åt mig..

                    Eller så väntar jag tillls arbetssituationen planar ut, inväntar semestern och kanske får ladda batterierna lite.. Jag har varit och petat mer med andras burkar på senaste tiden än jag petat i min egen.. Eftersom rovfisk har blivit ena snikna jävlar som inte släpper in ickemedlemmar (när jag får tag i idioterna som driver stället ska jag spöa dem) och zoopet vill åt pengarna jag spenderat på Juan för att lägga upp bilder kan jag inte ens lägga upp bilder på projektet där det står i ett avlägset hörn i vardagsrummet..
                    Förstår dig till 100 % Jonte!
                    Men vet du? Nu kan det bara bli bättre!

                    Kommentar

                    • ettfettbranamn
                      • December 2010
                      • 3424

                      #40
                      Ursprungligen postat av Mr Woods
                      Fan vad gnälligt det var här då, men OK... Vad är det för månad nu, mars eller? Och redan har jag jobbat övertid så till den milda grad att avdelningsstyrelsen (där jag själv sitter) av princip tänker låta bli att bevilja dispens åt mig. Det gör den visserligen rätt i, för jag får inte ens gjort det jag skall hemma, men årskvoten är förbrukad nästa månad, och ändå behöver jag mer pengar, fan... Och just det ja, det kan väl knappast ha undgått någon här att jag förra söndagen väcktes av att SA-karet hade börjat spruta vatten omkring sig. Så nu står det ett 80L som tillfällig förvaring medan jag väntar på det nya, vad gör sketfisken då, redan dag tre i karet? Jo naturligtvis blir en av hanarna på lekhumör och håller skräckvälde i ett kar med pytteliten bottenyta, så att mina två största och finaste hanar blir undanträngda i varsitt hörn! Det börjar i alla fall bli lite ljusare på morgnarna, det ni!
                      aj, missade din läcka helt broder skog.. Beklagar..

                      pissigt det där.. Jag hade gärna gjort 20 timmar till i veckan under andra förutsättningar.. Det är inte antalet timmar som dödar en utan andra faktorer.. Tråkigt med pengarna, de är alltid problemet.. Du jobbar inte med något som tillåter sidojobb?
                      Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                      Normaliseringsprocessen..
                      (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                      Kommentar

                      • Mr Woods
                        • March 2013
                        • 3409

                        #41
                        Nä, jag hinner inte nu, men det är inte direkt så att jag gråter när lönekuvertet dimper ned, för övertiden är inte precis gratis... Förra inlägget lät ju lite fel, jag klarar mig gott och väl, det är bara det att jag föresatt mig att spara ihop en myckenhet pengar till i sommar, och skall man se det från den ljusa sidan så får jag ju inte jobba över mer sedan när det förhoppningsvis är fint väder ett par dagar, om facket fortfarande är grinigt då vill säga!
                        Kände väl bara att jag inte hade lust att lägga några lusingar på ett nytt kar just nu helt enkelt...

                        Förresten överväger jag att bygga ett litet droppfilter till den nya 310-litersburken när den kommer!
                        Visst är jag i behov av preventivmedel, men jag hade inte tänkt mig ett lika stort som ditt...
                        Borde väl gå att få det åtminstone lite snyggt tänker jag!
                        Senast redigerad av Mr Woods; 10 March 2014, 21:51.

                        Kommentar

                        • Mr Woods
                          • March 2013
                          • 3409

                          #42
                          Jaha, hur går det för dig här?
                          Själv har jag kommit över ett 200L helglas som jag tänkte ha gräsmatta i, och nu har jag ju haft tid på mig att öva också!
                          Säg nu inte att jag kommer igång före dig! Jag vill ha fler växtakvarister på Zoopet!

                          Kommentar

                          • addo
                            • January 2007
                            • 609

                            #43
                            Strunta i Neonerna och skaffa Pygmégurami ,Trichopsis pumila. Dom visar nästan samma intelligens och beteende som Poffar trots sin ringa storlek. Då blir inte steget från monsterna lika stort.

                            Kommentar

                            Arbetssätt...